Gå til innhold

Min Golf II 1.8GL

Ranger emnet


ArraKiss

Anbefalte innlegg

Hallo allesammen!

 

Da har jeg blitt eier av en 1991 Modell Golf 1.8GL (Ifølge selger var betegnelsen GLi men vet lite om det stemmer?)

 

Litt om bilen:

 

Er altså en 1991 modell 3 dørers bil med smekkfullt s.hefte, s.lås, soltak, servo, alarm og sigarettenner :D Bilen er kliss orginal (foreløpig) litt smårust her og der på karroseriet men meget pen i lakken ellers, ingen rust i hjulbuer eller lignene.. bilen er Grå metallic.

 

Det som krever øyeblikkelig oppmerksomhet:

 

-Hjullager foran må byttes

-Bunnpannepakning må skiftes

 

Så det er ikke store greiene, men fint om noen kommer med tips eller erfaringer rundt bytting av dette!

 

Planer for bilen:

 

-Montere tåkelys i fanger

-Bytte til klarglasslykter (Hovedlykter, sideblink og blinkere i fanger)

-Bytte Baklykter

-Emblemfri grill m/list

-Senk

-Montere skjermbreddere

-Leppe til frontfanger (Forslag mottas)

 

Dersom dere har tips til steder å kjøpe dette blir jeg glad :)

Ellers er det småting som:

 

Instrumentbelysning: Det er en del knapper samt vifteanlegget som mangler lys.... er dette pærer som er gåene eller mer dyptliggende problem? Evt hva kreves å kan gjøres?

 

Aksellerasjon: Virker som bilen "holder" litt igjen ved pådrag.. ikke lugging, men at noe stopper den fra å dra seg helt ut... noen ideer om hva det kan være?

 

Det var det foreløpig... Bilder kommer så snart jeg har anledning :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det så lurt å senke vinterbilen da marius? :) Nei blir gøy å se hva du får ut av dette :) Har lyst til å gjøre noe lignende selv..

 

 

Tja, det vil tiden vise... er ikke noe fan av skamsenk så det holder lenge med 40/40 senk for meg :)

 

Ja, blir spennende dette, alltid hatt sansen for G2 karossen, er så lett og ikke minst BILLIG å gjøre noe med... bestilte en bråte med deler igår å det kom på samme pris for det jeg kjøpte baklykter til IV'en for :op:

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke no poeng! hehe.. syns det er flott med flere her jeg :) blir nok et morsomt prosjekt!

 

Skjermbreddere (jeg regner med du tenker på den berømte g60 breddinga) får du kjøpt hos både Norsk Bildelsenter og hos Quattroco, dog til litt forskjellige priser.. rundt 4200 hos NBS tror jeg, mens det koster 3000 hos quattroco. Noen har riktignok erfart lang ventetid på delene fra quattroco, så om du har en tusenlapp til overs er det ikke no i veien for NBS! :thumb:

 

Baklyktene og glassklare lykter kan du kjøpe hos TmTuning, CZT sine golf 2 sider med mer.. mange forskjellige altså :)

 

Senkesettet kan du med fordel kjøpe hos Eyecandyracing, 4000 ca for komplett sett, justerbart.

 

Lykke til! ;)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende det her, ArraKiss.. Har tenkt på å gå samme veien for vintern, fra IV-er til II-er, og må si BOLF-prosjektet var inspirerende da jeg hadde IV-er. Prøver å få til en GTI som ikke har altfor mange km på tellern. Lykke til med prosjektet!!

 

 

Heisann!

 

Ja du vil nok ikke angre, absolutt morsomme biler.. :) Hyggelig å høre at du likte Bolfen.... savner den igrunn en del men... Det går nok over hehe!

 

Kikket etter en GTi selv, menne.. så tenkte jeg skitt au, det jo bare for vinteren/våren egentlig.. også var denne så pen og bra utstyrt så :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår