Gå til innhold

forskuddsbetaling. farlig?

Ranger emnet

MGR

Anbefalte innlegg

litt kjedelig å betale for en vare som kanskje ikke kommer.

Her må du se ann den du kjøper av, men er vanligvis ikke lurt å forhåndsbetale.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke farlig å gi bort kontonr ditt, hva er du redd for, at noen skal sette inn penger på kontoen din? :D Personnr. derimot skal du ta godt vare på.

Ang forskudsbetaling så er det igrunn hips om happ. Vanligvis står det mellom enten forskudssbetaling eller at produktet du kjøper sendes i oppkrav. Er like lett å bli svindelt uansett, du kan risikere at selger sender ei eske med grus fra innkjørselen, som du uansett må betale før du før du får den ut fra Posten.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskuddsbetaling ved privat handel er i de fleste tilfeller helt trygt.

Har handlet slik mange ganger nå og aldri vært noen problemer :thumb

Tenk med deg selv om du ville ha svindlet en person for en viss pengesum som han har gitt deg for å kjøpe en vare av deg, jeg vil ikke det og jeg tror jammen at de fleste av dere også er dønn ærlige og til å stole på, dere vil vel ikke bli svindlet selv heller så derfor gjør dere ikke det mot andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e det den lokale banken so , går no det som regel, får dei kjenne dej

klart det var den "lokale" banken midt i sentrum i en by med 40-50 000 innbyggere.

Lite sannsynlig at fyren i skranken kjenner meg, aldri sett han før engang.

Og ikke noe bilder der såvidt jeg vet.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider