Gå til innhold

Min 1999 Bora 1,9 Tdi

Ranger emnet


Mission

Anbefalte innlegg

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oki. Har hørt dette. Men har også hørt det finnes noe som kan monteres slik at man justerer staget bort fra drivakslen.

Har send mail til en del steder etter pris på coilovers og deler som gjør at jeg kan senke mer:) Får se hva jeg får til svar, men blir vel bestilling av flere deler til borane denne månden selv om det ikke skulle bli:p

 

Edit:Bilde som viser drivaksling/stabstag

ATT00004-2.jpg

 

jeg kjøpte meg justerbare stag for å ha på stabstaget fram. har justert i hytt å pine men tar borti uansett. må finne stabstag med større "bue" over drivaksel om du skjønner... har ca 4,5cm med gjenger igjen og det subber på små humer og slikt. irritabelt ass!! mn noen som vet om R32 staget har større "bue" over drivaksel? helt mongo at drivaksel på høyre side er større enn venstre da!! kun på høyre jeg sliter med at det subbet.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Har hørt dette. Men har også hørt det finnes noe som kan monteres slik at man justerer staget bort fra drivakslen.

Har send mail til en del steder etter pris på coilovers og deler som gjør at jeg kan senke mer:) Får se hva jeg får til svar, men blir vel bestilling av flere deler til borane denne månden selv om det ikke skulle bli:p

 

Edit:Bilde som viser drivaksling/stabstag

ATT00004-2.jpg

 

jeg kjøpte meg justerbare stag for å ha på stabstaget fram. har justert i hytt å pine men tar borti uansett. må finne stabstag med større "bue" over drivaksel om du skjønner... har ca 4,5cm med gjenger igjen og det subber på små humer og slikt. irritabelt ass!! mn noen som vet om R32 staget har større "bue" over drivaksel? helt mongo at drivaksel på høyre side er større enn venstre da!! kun på høyre jeg sliter med at det subber.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bra ut! Gleder meg til å se bilder når den er ferdig! :)

 

Takker, kommer noen nå. Fortsatt ingen sommerhjul som har kommet. Blitt lovt de i morgen nå, så håper de kommer da :)

Mangler også å montere grøftlysene foran.

 

jeg kjøpte meg justerbare stag for å ha på stabstaget fram. har justert i hytt å pine men tar borti uansett. må finne stabstag med større "bue" over drivaksel om du skjønner... har ca 4,5cm med gjenger igjen og det subber på små humer og slikt. irritabelt ass!! mn noen som vet om R32 staget har større "bue" over drivaksel? helt mongo at drivaksel på høyre side er større enn venstre da!! kun på høyre jeg sliter med at det subbet.

 

Det som jeg kjøpte som var justerbart, holdt jeg også mye på med å justere. Tilslutt satte jeg det på det absolutt korteste, og da fungerer det fint:) Har du prøvd det?

 

Noen bilder av boran

IMG_0001-1.jpg

IMG_0002-1.jpg

IMG_0003.jpg

IMG_0004-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, kommer noen nå. Fortsatt ingen sommerhjul som har kommet. Blitt lovt de i morgen nå, så håper de kommer da :)

Mangler også å montere grøftlysene foran.

 

 

 

Det som jeg kjøpte som var justerbart, holdt jeg også mye på med å justere. Tilslutt satte jeg det på det absolutt korteste, og da fungerer det fint:) Har du prøvd det?

 

Noen bilder av boran

IMG_0001-1.jpg

IMG_0002-1.jpg

IMG_0003.jpg

IMG_0004-1.jpg

 

 

ja har justert de helt ned ja... mn subber fortsatt... vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. funker fint ved vanlig kjøring å sånt...mn når jeg kjører på litt å har høy fart i venstresvinger så subber det..hmm.. nei får vel bare forske litt å kanskje prøve å slipe litt på bøylen... tror ikke det skal ha så mye å si... om det ikke finnes noen stabstag som har større bøyle.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta blei fint =)

 

Hoi hoi!! :) Det ble tøft! :)

 

TakkTakk. Hyggelig med tilbakemeldinger:)

 

ja har justert de helt ned ja... mn subber fortsatt... vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. funker fint ved vanlig kjøring å sånt...mn når jeg kjører på litt å har høy fart i venstresvinger så subber det..hmm.. nei får vel bare forske litt å kanskje prøve å slipe litt på bøylen... tror ikke det skal ha så mye å si... om det ikke finnes noen stabstag som har større bøyle.

 

Du har ikke noe bilde av stagene dine?

 

Edit: Slik ser mine ut:

3908_1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benevnelse--------------Delenummer-----------pris-------

Stabilisator 8N0 411 305 D 1092,00

Stang 1J0 411 315 D 319,20

Mutter 4stk N 015 081 4 7,50

Klammer 2stk 1J0 411 336 D 78,40

Gummimetallager(2stk) 1J0 411 314 R 54,32

Stang 1J0 411 316 D 260,96

Oppgitt pris er pr.stykk, eks M.V.A....

 

Dette er komplett liste til å fikse problemet deres.. Dere trenger R32 stabstag som går UNDER drivakseln og ikke større bøyle ;)

 

Kim

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benevnelse--------------Delenummer-----------pris-------

Stabilisator 8N0 411 305 D 1092,00

Stang 1J0 411 315 D 319,20

Mutter 4stk N 015 081 4 7,50

Klammer 2stk 1J0 411 336 D 78,40

Gummimetallager(2stk) 1J0 411 314 R 54,32

Stang 1J0 411 316 D 260,96

Oppgitt pris er pr.stykk, eks M.V.A....

 

Dette er komplett liste til å fikse problemet deres.. Dere trenger R32 stabstag som går UNDER drivakseln og ikke større bøyle ;)

 

Kim

 

greit å vite :) Selv om jeg ikke har dette problemet lengre etter jeg kjøpte de justerbare stagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner du å bli ferdig montert nå? :) Lånke til helgen da?

 

Jepp. Mangler felger,justering av senk og lysene foran. Pluss innvendig da. Måtte vente på lønn med å kjøpe trekk til taket. Men dette blir handlet i morgen, så satser på å få gjort litt da. Problemet er at jeg drar til oslo i morgen kveld og kommer hjem natt til fredag. Så er ikke sikker jeg får montert innvendig. Men skal på Lånke uansett da ;)

Du også eller? Fått fiksa omegan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår