LLH Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 sjekka ut forsikrger på et par bilen i sta. Og når man kommer til sikkerhets utstyr, Så spør de om en har automat gir.. Er automat gir en sikkerhet på lik linje med start sperre/alarm og garasje? Jeg ville da ikke sett på automat gir som en sikkerhet i allefall. ikke i sammenligning med resten av sikkerhets tiltakene det gis rabatt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hvis starteren din er gåen og du har automatgir, kan ikke tyvene ta bilen på gir, det er sikkert verdt 70 kr mindre i forsikring i året :hammer Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Grunnen er at biler med manuelt gir statisk sett trolig er mer innblandet i ulykker enn biler med automatgir. Sportsbil med automatgir er for eksempel en selvmotsigelse. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 er vel flere ulykker med manuell kasse fordi de er i flertall i forhold til automat eller? :-) Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 nå regner de ikke ut flertallet på den måten.. Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Det burde i alle fall være en selvfølge at det var billigere forsikring. Jeg merker faktisk godt at jeg blir enda mer oppmerksom på trafikken når jeg kjører automat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Jeg merker at jeg kan bruke begge hendene til eks å spise pølse og holde en brusflaske i hånda mens jeg kjører automat... Hvorfor skulle det være tryggere? Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Hvorfor ikke gi rabatt for abs bremser istedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Nå som jeg har automat så crusier eg mer avgårde og er noe mindre oppvakt på trafikken. Når jeg kjører/kjørte manuell var jeg mer konsentrert fordi jeg måtte følge bedre med for å gire og slik... Men kan også nevne at når jeg kjørte manuell var bilen bedre egnet for litt mer aggressiv kjøring... Men det er vel uansett statistikken som avgjør hva som er billigst. Slik jeg ser det er det gjerne folk opp i årene (Tenker ikke på 70-åringer)som er lei av å gire som kjøper automat, ofte. Og disse kjører gjerne roligere og mindre agressivt... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Nå har de faktisk snudd litt om på hælen etter at nye statistikker viser at automatpilotførere faktisk er skumlere i trafikken. Husk at det er en del år siden de begynte med rabatt til biler med automat og AC/ECC/luftkondisjoneringsanlegg.. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Rart dette her. Gjengitt fra denne artikkelen: Rapporten fra Gjensidige viser også at biler med automatgir har 50 prosent større risiko for alvorlig trafikkskade enn biler med manuelt gir. Resultatet overrasker dem som laget rapporten. Det burde være mindre å passe på, og mindre risiko for uhell når man slipper å tenke på girskifte. Er førere av automatgirede biler generelt dårligere sjåfører? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 - De kundene som vil betale 15 000-20 000 kroner ekstra for en bil som går dårligere, de burde ikke være de mest aggressive i trafikken, sier han. :D Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 nå er det vel forskjell på smg giringa til Bmw og automaten på en toyota da... Men jeg ser med skrekk frem til i vinter da jeg skal kjøre Hiace med automat og høggete bremser.. :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Kan vel være billigere fordi på mange biler får man ikke tatt kassa ut av park hvis tenninga ikke er på. Med andre ord så er bilen vanskeligere å stjele da man også må koble ut denne sperren for å få flytta bilen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Man kan ikke svinekjøre like bra med automat som med manuelt gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg