Gå til innhold

240 V8 Vs 740 V8

Ranger emnet


Hans

Anbefalte innlegg

Er det ikke 307 du tenker på nå?

 

Tror ikke det. 307'en var jo en sen 60-talls motor. 105 hk 305'en var en smogmotor fra midten av 70 tallet.

Jeg hadde en 68 Chevelle med 307 engang. Mener å huske at den var oppgitt til 220hk. På den annen side var det kanske ikke DIN hk...?

 

Den late 305'en de er snakk om stod vel i de vakre "sko-boks" Malibuene rundt 1976-77 og var sikkert å få i de tregeste Camaroene på samme tiden.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det. 307'en var jo en sen 60-talls motor. 105 hk 305'en var en smogmotor fra midten av 70 tallet.

Jeg hadde en 68 Chevelle med 307 engang. Mener å huske at den var oppgitt til 220hk. På den annen side var det kanske ikke DIN hk...?

 

Den late 305'en de er snakk om stod vel i de vakre "sko-boks" Malibuene rundt 1976-77 og var sikkert å få i de tregeste Camaroene på samme tiden.

 

 

Ok, ja jeg vet at Chevellen din hadde rundt 200 hk, men jeg trodde at 307'en på sitt laveste hadde et effektuttak på en 100-115 hk. (Noen skrev noe om dette i en tråd laaangt tilbake.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg skal ha mer HK uansett hvis jeg skal ha volvo med V8.

Men er det bedre å bygge av en 240 enn 740?? Er det noen forskjeller på understell å sånn??

 

 

740'n er mye mer komfortabel å kjøre, og den har bedre plass i kupeen, litt pga karosseridesing, men mye pga ca 10 lengre akselavstand. Jeg kommer ALDRI til å bytte ut 740'n mot en 240...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740/940 har en annen forstilling enn 240, er også en bedre bil å kjøre. Det er vel kun 265 eller no sb chevy som kan godkjennes i volvo 240/740 vis enn skal gå etter boka, ikke noe problem med hk, men, dreimom. bli for høyt. I sverige får de godkj. med 265 motoren og bytter etterpå. Har sirkulert noen så kalte "godkjennings motorer" i sverige. Det har vertfall gått en 142 i norge med godkjent 350 chevy, var kawa grønn, taksenket og hadde mant a baklykter, ganske trimmet 350 og latter gass. men, det er snar 15 år siden...

95 Chrysler Neon cup

98 Mercedes C200

83 Volvo 242 Rallycross

68 Volvo B57 Racingbuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår