Gå til innhold

10v r5 trim?

Ranger emnet


"URQuattro"

Anbefalte innlegg

Når folk trimmer en urq bytter de som regel til 20v rs2 eller s2 motor, men hvor trimmingsvillig er egentlig 10v`n??

Hvis du monterer en større turbo, intercooler ,chipper(hvis det går på 10v`n da?) Mapsensor(?),porte toppen, ny kam, og litt annen trim. Hvor mange hk kan du få ut av denne uten at den ryker bare du drar den til sperre og uten at det blir mye dyrere enn rs2(s2med masse trim) motor.

På forhånd takk for alle svar.:hello:

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bygge den om til datapsprut eller noe sånt. Er jo litt jobb men da kan du dra en del ut av de. Orginalinnspruten går vel ikke så veldig langt.

 

Er jo også mye fetere lyd i 10v enn 20v ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bygge den om til datapsprut eller noe sånt. Er jo litt jobb men da kan du dra en del ut av de. Orginalinnspruten går vel ikke så veldig langt.

 

Er jo også mye fetere lyd i 10v enn 20v ;)

Det er nettop derfor jeg har mer lyst på 10v enn 20v.

Hvor mye vil det koste å bygge debom til datasprut da?

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettop derfor jeg har mer lyst på 10v enn 20v.

Hvor mye vil det koste å bygge debom til datasprut da?

 

Det vet jeg ikke helt. Hvis du ser på kjøp og salg delen her ligger det en megasquirt til salgs. Det er et rimelig sprut alternativ. Og er visst ikke vanskelig å montere heller. Du trenger vel en fuelrail og sånt til 5'er da...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt tradisjonell triks og fiks på 10V får du inntil 240hk om ting

er som de skal. KE-jetronic begrenser her.

 

Treser har hatt en 280hk utgave av 10V motorene, da med 928 KE-jet,

der de plugget 3 av 8 uttak (928 = V8).

 

Over dette så er du nok på et datasprut for å gjøre tingene enkelt for

deg. "Hvor mye?" => Skies the limit!

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt tradisjonell triks og fiks på 10V får du inntil 240hk om ting

er som de skal. KE-jetronic begrenser her.

 

Treser har hatt en 280hk utgave av 10V motorene, da med 928 KE-jet,

der de plugget 3 av 8 uttak (928 = V8).

 

Over dette så er du nok på et datasprut for å gjøre tingene enkelt for

deg. "Hvor mye?" => Skies the limit!

 

Glemte forresten (har vel dette liggende på en annen PC), det finnes

muligheter for å lure motorstyringen på enkelte 10V (husker heller ikke

helt hvilke biler/motorvarianter) der man kan kjøre et bleed-ventil oppsett

som lurer ECUen til å kun få sitt preset makstrykk inn, mens man kjører

høyere trykk til motoren. Finnes også et resistormod oppsett (gjelder biler

med Hitachi ECU enhet) som kan trikse og fikse litt og.

 

Skal prøve å få lagt disse tingene på hjemmesiden etterhvert, men er

desverre uten internett hjemme enda....

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår