Gå til innhold

ledningsnett spm.

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

har prøv å søka litt men søkefunsjonen funker ikkje skikkelig.

eg har ein 9a 2l 16v fra ein passat/corrado som skal i jettaen. men sliter litt med ledningsnettett til motoren.

 

slik eg har skjønnt det så har denna motoren ke-jet innsprut, og det er det samme som PL motoren. har orginal nettet til 9a motoren men den passer ikkje til sikkringsboksen min.

har skaffa meg eit KR-nett men vil det egentlig passe til 9A motoren??

 

og er det nokon som har eit skjema for utgangane på hjernane til KR og 9A nettet??

 

nr på kr hjernen er 811 907 384 står også 5 DA 005 155-00

9A hjernen står det bosch 0 261 200 858 og 8A0 907 404 C C og 200 858 112 810.

 

står også motronic på hjernen til 9A motoren. i følge dobbel-wopper så har denne motoren ke-monotronic og PL ke-jet. er det da sammme??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR-motor er motorkoden for gti 16v. gti 15v til golf II blei levert med to gti'er. ein Pl motor og ein KR. dei er like men har forskjellig innsprut og kammer + litt små ting

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsprutet til KE og Kjet er det samme.. er mest tenninga som er forskjellen! :)

 

Er mulig å få KE jet nett til å passe Kjet og vice versa.. må bare bruke noen "morsomme" løsninger som jeg ikke har i huet nå!

 

motorene er jo i og for seg de samme.. bare at 9a er tallblock og litt anna utforming inni toppen etter hva jeg husker..

 

men bruker du alle sensorer som KEjet skal ha, så går det ann å bruke KR motor og vice versa igjen

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. det eg har hørt er at PL nett vil passe min motor da dei er ganske like. har eit kr nett no men passer ikkje 100%. ikkje alt som finner plass.

 

ang motorane så er 9a lik Pl men bare større borring. må sjekka litt meir opp igang dette. holder på å "sveise" sammen dei netta eg har. mangler bare motor delen igjen.

 

men er det nokon som veit forskjellen mellom ce1 og ce2?? har skjønnt at det er noko med pluggane. men når eg såg på eit engelsk forum så er ce2 nettt med mange små plugger på sikringsboksen. stemmer dette??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. det eg har hørt er at PL nett vil passe min motor da dei er ganske like. har eit kr nett no men passer ikkje 100%. ikkje alt som finner plass.

 

ang motorane så er 9a lik Pl men bare større borring. må sjekka litt meir opp igang dette. holder på å "sveise" sammen dei netta eg har. mangler bare motor delen igjen.

 

men er det nokon som veit forskjellen mellom ce1 og ce2?? har skjønnt at det er noko med pluggane. men når eg såg på eit engelsk forum så er ce2 nettt med mange små plugger på sikringsboksen. stemmer dette??

 

Har ikke veldig god peiling, men mener å ha hørt dette.

Det var ett skille i 90 på vw når det gjelder sikringsboksen.

Etter 90 kom dei med mange små, tungvinde og uforståelige kontakter, mens de før 90 har noen få større. Tror dette skal være forskjellen på ce1 og 2.

 

Men da noen motorer var med på overgangen, får du tak i nett til begge typene.

 

Har en misstanke om at nettet til motor også går over til golf 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eg og har hørt. da har eg sikkert ce1 sikrinsboks og ce2 motornett.

slik ser vertfall pluggane ut til motornettet.

IMGP1828.jpg

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. da veit eg det. nokon som har ein ce2 sikringsboks ligganes??? vist ikkje så har eg ein del timer forran meg med lodding og lesing av koblings skjemaer

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme sikringsboks på ihvertfall golf, jetta, corrado, mulig passat og audi 80 etter 1990.

 

Ligger sikkert strødd på huggeriene rundt deg.

 

Eller så får du gi meg ett knakende godt bud! :)

 

Har forøvrig en komplett motor med ledingsnett og sikringsboks fra en 90 jetta. 1,8i med nyoverhalt topp. Billig ved avhenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Har du fått tak i skjema for utgangane på hjernene til KR og 9A nettet?

Er nemlig på utkikk etter det samme.

 

tøm innboksen din!!!!!!!!!!!

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt fleire smp. ang ledningsnettes så eg samler alle her.

 

bak sikringsboksen så har eg ein kvit kontakt(6 pin) den kommer fra instrumentet og skal vidare til motoren men eg veit ikkje til kva. nokn som veit dette??

slik ser kontakten ut

IMGP1866.jpg

IMGP1864.jpg

 

på det eine ledningsnettet eg har ligganes(kr) så er det rele med nr 43. kva er det til??

IMGP1867.jpg

IMGP1868.jpg

 

fant nokre sider om ledningsnett så ek kommer til å brukke 9a motornettet. holder på å "sveise" det sammen med det andre nettet men finner ikkje heilt ut kva alt er enda, så det kommer fleire spm seinare.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår