volvo145 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Bestemte meg for å skifte eksosanlegg i dag , for det gamle gikk i oppløsning. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å montere ett 3" anlegg (lage det selv) det er jo 2,5 orginalt så skulle det , bli bra. Gikk og kjøpte to potter simonz (de minste ) og noe rør , klammere og lagde noe hjemmelagde fester , det kosta ca 1200kr , og de i butikken sa at på en turbo motor vil det ikke bråke noe serlig uansett , men jeg synes det ble litt vel mye buldring , og bilen skal inn til eu godkjenning denne mnd... De i butikken sa at de teller bare over at du har riktig antall potter og at det ikke måles støy lenger ... stemmer det? Jeg har ikke skiftet den forrerste potta enda og ikke downpipen fra turboen heller, tenkte jeg skulle ta det etter at den er eu godkj. Lurer litt på å ta den lille potta og sette forrerst og heller sette en litt større potte på bakerst, vil vel redusere litt bråk det kansje? Noen forslag? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Du har da eksosanlegg i et år eller to... :D dissa røra ruster FORT! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 å faan ruster de så fort, jaja får lage noe nytt da hehe, dette er bare leketøyet mitt så det er ikke så nøye ;) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 tror ikke de ruster så fort... vet mange som har hadd disse rørene i årevis ;) kansje på saltaveier da... husk å sinke over sveisene ;) det kan være lurt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Så jo riktig så bra ut dette :) Jeg har 3" anlegg hele veien, med bare 1 lyddemper.. Syns det må være såpass med lyd.. Men dette er da et JT anlegg, har jo dokumentasjon på at lydnivået ikke er over grensa. Å zinke sveisene langt frem mot motoren, har ingen hensikt.. Da det forsvinner av varmen.. Prøv heller å ha litt hammerrite rundt sveisen, tror det blir bra. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snails Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Tror ikke det er så nøye med lydnivået. Har 3" på min med kun 1 lyddemper(2 orginalt)..gikk glatt gjennom eu-kontroll;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Har også mekket mye på mitt eksosanlegg. D eneste di sa t mæ på EU gokjenninga va at det måtte være tett og komme ut bak bakstellet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Så jo riktig så bra ut dette :)Jeg har 3" anlegg hele veien, med bare 1 lyddemper.. Syns det må være såpass med lyd.. Men dette er da et JT anlegg, har jo dokumentasjon på at lydnivået ikke er over grensa. Å zinke sveisene langt frem mot motoren, har ingen hensikt.. Da det forsvinner av varmen.. Prøv heller å ha litt hammerrite rundt sveisen, tror det blir bra. og du tror sinken forsvinner av varmen? du kan sveise sink utn problem... hvorfor skulle det ikke tåle så mye varme? seff fremme ved flenn mot turbon er det bare å drite i (ingenting duger her) men fra donwnpipe og bak skulle det gå bra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 På den gamle bilen min, 740 GLE, lakka jeg nesten hele den fremste delen med zink, og det holdt seg på kanskje 15 minutter etter oppstart.. Det kom masse røyk, deretter flassa det av. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 ta noe tektyl da :) Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Som om ikke det vil renne vekk. Hehe. Forsvinner jo for ett godt ord over 50 grader omtrent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 hei , takker for svar, joda jeg sinket sveisene godt , brukte deler av opphenget fra det gamle eksosanlegget og sveiste fast i klamrene funka fint. Problemet nå er at det subber nedi over fartshumpene pga klammeret som jeg måtte sette litt på siden , men lurer på å helsveise der istede for klammer , eller gå til rørleggeren å kjøpe powergrip klammer , det brukte jeg på slangene til intercooleren (ser bra ut ;) ) men de bygger ikke så mye. Vurderer faktisk å heve bilen litt framme igjen , den er så lav at det er upraktisk hehe. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hmm... har tenkt på det samma som deg søl jeg, det er riktig nokk ikke så pent, MEN du slipper jo VELDIG billig unna med å "lage" det selv i stede for og kjøpe et ferdig et! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Ja enig i det , hvorfor betale over det dobbelte liksom? Eksosanlegg er jo bare rør , og på 740en så går de jo rett fram , det eneste en trenger er en kardangbøy. Skal skifte ut de mest synlige klamrene med powergrip klammere , de ser jo mye bedre ut enn de som kommer i eksos pakkeløsningene også. Skal også investere i en annen endestuss, lurer litt på å bare sette på ett 3" crome rør istede for det jeg har nå. Forresten nå synes jeg ikke lyden er så gæærn lenger heller , det buldrer litt når jeg gir på men. Hører turboplystringen godt også , så det er helt ok. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 1. hvorfor lakker du ikke røra med varmebestandig lakk? da ruster de mindre fort. 2. hvorfor ikke sveise? dette så jalla ut! 1 klemme, evt 2 holder i evigheter! 3. jaja, kost på deg ett pollert enderør! Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.