Gå til innhold

Endelig: Dette er min vento 1.8 GT

Ranger emnet


vw vento lover

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk. har fiksa alt på bilen selv bortsett fra noen slitedeler som er bytta, hadde ikke noe serlig med verktøy og var ikke keen på å skru så da ble det slik. når det gjelder chrom så er listene fra bilxtra, ac brytere fra racesport, invendige døråpnere kjøpte jeg på vw treff i sverige (mantorp park, Bug run) skjer med bilen din om dagen da?

Vel, jeg begynte på bilen igjen i forrige uke etter en lang pause. har drevet en del med GSi'n så det har blitt lite tid til Vento'n, men nå er motet på topp igjen. Sist gang ble det hovedsaklig demontering av bakfanger og hengerfeste også noe tectylering av det nye gulvet :) Kunne kanskje vært ferdig for evigheter siden om jeg hadde stått på, men det er litt av sjarmen å ta seg VELDIG god tid :) Da slipper man jo og å velge lette løsninger og stresse med avgjørelser. Kanskje er den ferdig til sommeren igjen, kanskje ikke. Jeg håper den er det. Det er iallefall målet mitt nå. Må si jeg ble veldig inspirert til bearbeiding av interiør når jeg så hvordan ditt har blitt :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du tenkt deg i måneden da?

 

Sender deg pm jeg så ikke det flyter helt over av OT.:)

 

Vel, jeg begynte på bilen igjen i forrige uke etter en lang pause. har drevet en del med GSi'n så det har blitt lite tid til Vento'n, men nå er motet på topp igjen. Sist gang ble det hovedsaklig demontering av bakfanger og hengerfeste også noe tectylering av det nye gulvet :) Kunne kanskje vært ferdig for evigheter siden om jeg hadde stått på, men det er litt av sjarmen å ta seg VELDIG god tid :) Da slipper man jo og å velge lette løsninger og stresse med avgjørelser. Kanskje er den ferdig til sommeren igjen, kanskje ikke. Jeg håper den er det. Det er iallefall målet mitt nå. Må si jeg ble veldig inspirert til bearbeiding av interiør når jeg så hvordan ditt har blitt :)

 

He he.. jeg tok meg ikke lang tid på midtkonsollen begynte på den to dager før mantorp, la på siste laget med sparkel rundt 7 tiden dagen før, så venta jeg på tørk for å så pusse, lime, trekke, koble inn skjerm. det var jeg ferdig med kl. 03.00 på nata så var det opp igjen kl 07.00 for å montere det inn i bilen igjen. var tidlig inn i teltet den kvelden hvertfall. men det kan jo være lurt å ta seg god tid en annen ting er at det kan være lurt å prøve på noe annet først for å sjekke om det funker. jeg henta først en dørside på huggern som jeg eksprementerte på før jeg henta et helt sett, så de orginale dørsidene til bilen min har jeg enda men skal begynne på de foran på nytt er ikke 100% fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe pen vento :) en av de bedre eksemplarene jeg har sett, irriterer meg over at jeg ikke har samme kunnskap som deg til å fikse på interiøret.. det ble sinnsykt fint! :) Du skulle ha satt på vr6 leppe foran og senke litt til.. og emblemfri chrome grill.. det hadde blitt Niice:D

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe pen vento :) en av de bedre eksemplarene jeg har sett, irriterer meg over at jeg ikke har samme kunnskap som deg til å fikse på interiøret.. det ble sinnsykt fint! :) Du skulle ha satt på vr6 leppe foran og senke litt til.. og emblemfri chrome grill.. det hadde blitt Niice:D

 

skal senke mer foran bak subber det allerede, jeg har sett litt på VR6/GTI leppe men synes ikke jeg ser noen forskjell på hyden på leppa så lurer litt på om det er det jeg har fra før? og de uorginale VR6har sånn spor inn på midten det synes jeg ikke er noe pent. har emblemfri chrom grill liggende men synes ikke den var noe pen. ser skikkkkkkelig jalla plastik ut desuten er det formen til 94- grill på ventoen og den liker jeg heller ikke er en grunn til at vw gikk tilbake til skrå riller istede for buede på 4`r utgavene. prøver å få tak i en til av den gamle typen så jeg kan skjøte de sammen og fjærne emblemet men det er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Tøft! Hva slags subber skal du ha da?

Jeg har to pioneer tsw-3004spl 12" 3000w subber. bilde av den ene tidligere i tråden. Den ene forsterkeren klarer lett å dra begge men hvis jeg bruker begge forsterkerene får de bedre kontroll over elementene og da blir det renere og penere lyd med litt ektra trøkk og punch... desuten ser det fetere ut så lurer på om ikke det blir til å bruke begge. Bagasjerom skal forhåpentlig bygges om i vinter. spørs bare hvor kaldt det blir i garasjen..... brrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Sinnsyk fin bil!!:win

Tusen takk! det går ikke ann å bli lei av å høre det....

 

Hvilke forsterkere er det du bruker?

Sorry at det tok så lang tid før jeg svarte jeg har holdt på med flytting og oppussing så jeg har hatt hendene fulle om dagen.

det er soundmagus forsterkere. utrolig billige. litt produksjonsfeil på den gamle serien men etter de begynte å teste hver eneste forsterker har jeg ikke hørt om noe trøbbel. kjøpte de på komplett men plutselig var de borte fra lista, bare de gamle igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet noen hyggelige pakker her om dagen to stk. 3000W monoblokker. detta blir bra.

 

normal_PICT2908.jpg

 

To sånne forterkera på de 2 pioneer'an?`blir får drøyt!

Kossn kasse planlegg du? 2 i en kasse eller en i hver..!?

Hvis du ser hvor lavt dem kan gå i ohm de der subban, kan d hende at det hold lenge med bare en av forterkeran..:) Ohm på subban?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To sånne forterkera på de 2 pioneer'an?`blir får drøyt!

Kossn kasse planlegg du? 2 i en kasse eller en i hver..!?

Hvis du ser hvor lavt dem kan gå i ohm de der subban, kan d hende at det hold lenge med bare en av forterkeran..:) Ohm på subban?

jeg vet at den ene hadde klart å drive begge til max men jeg vil at de skal ha stålkontroll på elementene. Blir mere hifi lyd når man overdriver forsterkerstørrelsen litt og ved db måling får man faktisk ganske mye bedre reultat. Desuten er forserkeren laget for å pumpe 3000W ved 2 ohm og elementene er tospola med 4 ohm på hver spole så hvert element brokoblet blir 2 ohm som er perfekt for 1 forsterker. og når jeg ga under 2000 pr forsterker så var det ikke mye å lure på hehe......

brukbar bil d der ja..:) flott eksemplar..

thnks. lage tråd om egen bil eller? ser du bare har tre inlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår