Gå til innhold

Endelig: Dette er min vento 1.8 GT

Ranger emnet


vw vento lover

Anbefalte innlegg

Da har jeg skjønt hvordan man legger inn bilder uten at det blir feil, så da kan jeg lage en egen tråd om bilen.

Denne bilen er stadig under oppdatering og er langt fra ferdig... Byttet cd spiller, basselement og frontsett senest i går.

Men først vil jeg begynne med litt historie rundt bilen:

 

Jeg kjøpte den for ca. et år siden i brumundal av en jente, før det hadde en dame den hvor mannen hadde importert den fra tyskland.

Bilen var 100% orginal når jeg fikk den bortsett fra at den var hellakkert en eller annen gang.

 

Da jeg kjøpte bilen regnet det, så jeg så ikke noen feil på lakken, men når jeg kom i vaskehallen dagen etter og hadde tørket den,

så jeg en hel masse med hvite prikker over hele bilen. Mest sansynlig fra noen har malt huset med rulle. Jeg kjørte en runde og fikk tilslutt

bilpleie nr. 1 på kilen i tønsberg til å gå over bilen. Når jeg hentet den da, så var den så matt at den så grå ut, men 5-6 timer

og en hel flaske polish senere begynte det jammen å ligne en bil igjen, UTEN hvite prikker.

 

Etter det har jeg bare byttet og laget en haug med deler selv, som f.eks: Lyktene foran og bak, blinklys på sidene, felger, gulv matter,

interiør, gearkule, håndbrekk, innvendige dørhåndtak, limt på soting og chromlister, laget midtkonsoll med 7" pc-tuchskjerm og trekt om

dørsider med uthevet skrift. jeg har også trekt om bass røret med GT logo for at det skal matche bilen.

 

Fremtidige planer er blant annet:

Trekke om setene med lysegrå perforert skinn i sitteflate og rygg,

mottorbytte til VR6, lage midtarmlene med kjøleskap inni, bygge om bagasjerom med mere anlegg, muliggens bygge om dørsidene foran,

bare den "lomma" nederst hvor det står høytalere så det blir plass til en 5 1/4" høyaler ved siden av 6,5" høtaleren som er der fra før,

og til slutt vil jeg kansje ha skjermer i nakkestøtter.

 

Nå har det blitt mye skriving så da er det vel på tide med litt bilder:

 

Utenpå ser den slik ut:

 

normal_reflection.jpg

 

 

normal_front_venstre.jpg

 

 

normal_raps_bakrunn.jpg

 

 

På det nederste bildet kan man se tydelig at jeg ikke har brukt så mørk film, det er en lys type medium film,

så er ikke noe problem å se ut om kvelden.

 

Her er noen bilder av innsiden men har som sagt tidligere byttet cd spiller etter dette bildet ble tatt:

 

normal_navigasjon.jpg

 

 

normal_d%F8rside.jpg

 

 

Har få tatt noen fler bilder i dag av interiør og anlegg... Følg med....

for større bilder gå på linken og klikk på bildet, der er det også flere bilder av bilen:

 

http://tbg-gatebil.com/v1/bilder/thumbnails.php?album=11

 

normal_baken.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den var seriøst pen!

Hadde det vært min bil hadde jeg cleanet fangeren, for å få vekk tåkelys og blinklys, slik at kromlisten kunne gått rundt hele bilen. Du ser ut til å kjøre en litt "eksklusiv" stil, noe jeg virkelig har sansen for. Hvis du hadde funnet deg noen pene Audi-felger og senket den (mer?), hadde det jo blitt knall! Deilig å se en virkelig forsegjort Jetta (Vento). Og virkelig deilig å være norsk (jeg blir virkelig stolt når jeg ser biler som dette).

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var seriøst pen!

Hadde det vært min bil hadde jeg cleanet fangeren, for å få vekk tåkelys og blinklys, slik at kromlisten kunne gått rundt hele bilen. Du ser ut til å kjøre en litt "eksklusiv" stil, noe jeg virkelig har sansen for. Hvis du hadde funnet deg noen pene Audi-felger og senket den (mer?), hadde det jo blitt knall! Deilig å se en virkelig forsegjort Jetta (Vento). Og virkelig deilig å være norsk (jeg blir virkelig stolt når jeg ser biler som dette).

 

Eirik

tusen takk... Det er så deilig å få god respons når man har jobbet så hardt og lenge med noe. Nå er det sånn at jeg har full styling liggende hvor framfangeren er clean, men er redd det blir for mye.... Tiden vil vise. Har noen andre skumle planer men de er så skumle at jeg ikke tør å dele de med noen.Når det gjelder felgene så liker jeg de som står på har kjøpt de nye for bare et par måneder siden så blir ikke noe audi-felger på meg... Bilen er senket såpass at den subber ved mye last eller grisekjøring så skal jeg ha den lavere må jeg bytte alt av dempere og fjærer... Er litt sugen på air-rides siden vi bor i et land hvor det virker som om farts-dumper er moteriktig. Staten skulle betalt halvparten av bremser og dempere til de som bor i områder med mye fartsdumper så kunne vi sett hvor lenge det hadde vært mote. men takker for innputs vet aldri når noen av andre`s ideèr blir aktuelle for bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil! Nå har jeg inspirasjon til hva jeg trenger og gjøre med min :P

 

Forresten de chroma listene rundt rutene er det vanskelig og montere? og er det dyrt? Det ble rimelig stilig med det på og virker som er en ting det ikke er så altfor vanskelig og fikse.

 

Likte også godt det lille jeg så av midtkonsolen din ;)

 

Kristian

- 2007 Audi A3 2.0 TDI Quattro S-Line

x 2004 Audi A3 1.6 FSI S-Line (solgt)

x 1994 Mazda 323F 1.6i 16V (solgt)

 

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil! Nå har jeg inspirasjon til hva jeg trenger og gjøre med min :P

 

Forresten de chroma listene rundt rutene er det vanskelig og montere? og er det dyrt? Det ble rimelig stilig med det på og virker som er en ting det ikke er så altfor vanskelig og fikse.

 

Likte også godt det lille jeg så av midtkonsolen din ;)

 

Kristian

Nei det er ikke det verste i verden å gjøre men som jeg har skrevet noe om tiligere i tråden "trenger bakluke og grill av gml. typen" på ventoforumet, så blir de fort stygge når ma bøyer dem sidelengs. gidder ikke skrive alt på nytt så jeg setter inn link til tråden så kan du lese mere der: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=133328 det som er aktuelt for deg er komentar #6

Ellers takker jeg for hyggelig omtale sett ut noen bilder i tråden din før og etter chrom lister hvis du skal gjøre det så følger jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) takker igjen jeg da... lenge siden du hadde nytt innlegg i tråden din... hva skjer?

For tiden veldig lite. Har et par større utgifter i nærmeste fremtid, blant annet en sveise- og lakkjobb jeg ikke kan ta på meg selv. Ryker noen tusen der, så diverse planer har måttet utsettes noe.

 

Kommer sterkere tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden veldig lite. Har et par større utgifter i nærmeste fremtid, blant annet en sveise- og lakkjobb jeg ikke kan ta på meg selv. Ryker noen tusen der, så diverse planer har måttet utsettes noe.

 

Kommer sterkere tilbake :)

:thumb ja det håper jeg da... er jo ikke akkurat stygg den ventoen din heller. liker fargen veldig godt, skal ikke endre den eller?... hva er planene videre etter sveising og lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen oppdaterte bilder av interiøret, den nye cd spilleren og ellers sånn den ser ut inni pr. dags dato...

 

normal_PICT2767.jpg

 

 

normal_PICT2768.jpg

 

 

normal_PICT2777.jpg

 

 

normal_PICT2779.jpg

 

 

En av de verste tinga og trekke om var hattehylla i og med at den var så stor og hadde former i alle retninger. ellers var det midtkonsollen som var vrien å få til med skjerm og trekke i så mange vinkler. Det gikk tilsutt og det er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår