scrat Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 står ingenting i volvo`s godkjenningspapirer om hverken krav til motorfester, eller maks volum hester nei, men dreimoment ja! Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 For å få plass til en BB-motor må man også bygge om travers og fjerne innerskjermer, for ikke å snakke om at man ikke får plass til styring... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 har de spinkle i min..tror nok de går på dynga etter godkjenning. bruker de kun for å få noe pes med fester.. ser jo faen ut som de er laga på 2minutter.. har forøvrig forsterka de en del... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Man får også godkjent dem med 350. Skal ikke være noe problem d så lenge man og har papirer fra Volvo om at det er godkjent ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 den der får du ikke godkjent, for det første så er den for tung! for det andre så er det mer hester i den orginalt enn det de kjipe volvo sier at er max lovlig, 24kp er det meste, prøv deg heller på en 350, å sett nedi den bb etter godkjenningen... de er sære nok på å godkjenne en 350 hehe, det samme sa han som solgte meg 454 BB`n Jeg skulle få låne en 350 smallblock som blir ledig når han får den nye motoren til Corvetten sin noen som vet ca moment i van med std innsug og rochchester std gasser på 350cid med 350 kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 et sted mellom 350 og 400... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 et sted mellom 350 og 400... faen så mye ? :iconsm :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Volvo går ikke lengre god for ombygging til Chevy V8 pga momentet i motoren, ikke en gang 305...hvorfor det fortsatt er beskrevet i volvos godkjente produktendringer vites ikke med sikkerhet. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Vi er midt i ombygging nå, fant en fin manual og greier... V8 i Volvo 240 :D. Genial bok. Men det er vel fortsatt mulig å få det godkjent i det hele tatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Har ikke hørt annet, det er Volvo som "plutselig" har oppdaga at det er for mange newton-meter i V8'ern. Det er biltilsynet som godkjenner... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 hmmm...jeg går å venter på svar på min søknad..hvis dette går til helvte ser det ut som jeg må gjøre virklighet av mine planer : kjøpe kåk i sverige, ta med 242'n som flyttegods..bor to minutter unna grensa :) fuck me running sier nå jeg..(alternativt fuck BT) Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Jeg snakka med BT og dem sa at dem hadde ikke hørt noe slikt ifra Volvo så dem godkjenner som før iallefall. Men jeg bor ikke langt unna sverige selv og der godkjenner dem jo 240 med mer enn 220 hk ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg