Gå til innhold

Hvordan merkes en SLITT clutch

Ranger emnet


RuneB

Anbefalte innlegg

Greit nok at du har et issue, men du har jo også en fantastisk motor!

 

Men jeg henger meg på resten, gi gass opp en bakke (på turtall som du vanligvis har bra moment i motoren på), om da turtallet øker uten at farten øker, så er nok klutsj slitt. Om turtallet øker fordi du spinner så syns jeg ikke du skal klage da;)

 

Var nok clutchen som skulle spinne, ikke hjula ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..itte meninga å stjele tråden din men..når jeg starter fra stillestående i 2.gir har je ittno problemer med å komme igang..skal prøve 3 gir her som noen sier..jeg kan også kjøre i 40 km/t i 4. gir uten problemer! ehhea..slitt clutch eller lignende?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..itte meninga å stjele tråden din men..når jeg starter fra stillestående i 2.gir har je ittno problemer med å komme igang..skal prøve 3 gir her som noen sier..jeg kan også kjøre i 40 km/t i 4. gir uten problemer! ehhea..slitt clutch eller lignende?

 

Dette er jo helt avhengig av hvor sterk motoren i bilen din er og hvilke giring du har.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut i fra min beskrivelse så er det ikke noen sikre tegn på at det er clutchen? Skal prøve "bremse-trikset".

Noe av det kunne også tydet på slitt synkronisering på 1. giret. Det som er problemet med min bil. For 1. giret skal man EGENTLIG ikke bruke annet enn ved oppstart. Slitter masse på synken om man legger den i 1. mens man kjører for fort.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår