pug205cti Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 hehe:P tror jeg dropper den lille ideên min:P propangass da?:P hvordan bille det funke ?:P Du har ikkje mye lyst te å leva du forstår eg? :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Ta slangen fra spyler tanken, borr ett lite hull rett forran gass spjeldet. sett inn ei lita dyse (fra en orginal moped eller noe). Huk på slangen til dysa. Fyll rødsprit\aceton eller tennveske på tanken. Ut å hygg deg. (ikke gjør dette på en bil du bruker til daglig eller en motor du skall beholde). Billig kortids variant: Dypp luftilteret i rødspirt, tørk det litt så det bare er vått når du klemmer hart på det. Skall love deg att du vil få problemer med å sløkke motoren ivertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 er ikke så vanskelig og stoppe en bilmotor... er bare og slippe clutjen fort uten og gasse:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 eller hvis du vil leke med røyk: bor hull i eksos manifoilen din, og skru inn en luftenippe til bremsesystem der... fest på slangen fra vindus spyleren, og hell diesel på den... ett lite trykk på spyleren, når motoren er varm, og du får en kullsvart sky bak deg, av halvforbrendt diesel... men forsiktig med mengden.. så ikke hele manifoilen går til helvete pga dieselen tenner osv.... har vert gjort på bil før..en fyr hadde en ganske sprek bensin motor, men purken leita etter en gammal diesel... morro d og.. :D Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 haha:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Mye allkahol i denne tråden gitt :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 er ikke så vanskelig og stoppe en bilmotor... er bare og slippe clutjen fort uten og gasse:P Har du noensinne prøvd det på en motor som har hengt seg på 9000 rpm..? Kveler du den da er du god... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Har du noensinne prøvd det på en motor som har hengt seg på 9000 rpm..? Kveler du den da er du god... bare og stå på bremsa det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 bare og stå på bremsa det:)Ikke akkurat... blir en grei,langvarig burnout av det gitt... :drive2 Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Hehe:) kommer vel an på om du har forhjulsdrift eller bakhjulsdrift det:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Det som kanskje kunne funket er å installere et eller annet elektrisk kjølesystem enten rundt røret fra luftfilter til innsugmanifold eller rett før filteret, slik at luften blir kjølt ned enda mer... Jo kaldere luft, jo mer effekt, så et slags 'kuldeteppe' eller noe tilsvarende kjøleelementer (f.eks. som i en fryser) som kjøler luften kunne funket kombinert med varmeisolasjon! Noen som vet om noe sånt, eller kunne tenke seg en måte å lage noe sånt på? :D Dette er laget, kalles for "THERMAL HARD PIPE - Air-Liquid Heat Exchanger / Intercooler". Selges på http://www.lindseyracing.com. Helt trygt å handle derfra, har selv kjøpt turbo der. Er ikke noe "elektrisk" eller noe annet magisk, men rett og slett et innsugs-rør med kjølekanaler. Kan enten kobles til radiatoren, eller du kan bruke en gammel intercooler til radiator for væsken til kjølerøret. Står mye info på siden, med forslag til oppsett osv osv. Sånn utenom det, så kan vel kanskje vann-sprut i tillegg virkelig gjøre susen for å få temperaturen på både innsugsluft og forbrenningskammer ned? Vil nok gi merkbar effektøkning med en sånn Thermal Hard Pipe og vannsprut i tillegg. Kos deg. ;) Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Thema: Det der vil virke mot sin hensikt om man monterer på en bil uten turbo... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Thema: Det der vil virke mot sin hensikt om man monterer på en bil uten turbo... ....men ikke vanninnsprut,hvis man har nok komp til å grille motoren uten og setter den opp til å gå med det. Dvs,setter den opp med et cut-off-point som den magrer blandinga og legger til vann. Tricky... og kjedelig hvis du tømmer vanntanken. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Turboed1: Enig, det var den "intercooleren" jeg siktet til. Den er vel heller ikke like effektiv som en vanlig intercooler... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Turboed1: Enig, det var den "intercooleren" jeg siktet til. Den er vel heller ikke like effektiv som en vanlig intercooler... Nei,men den er en grei "add-on" hvis man ikke har plass til en diger en...eller bytter til en like stor en som er mer åpen på samme plass (dårlig kjøling/bedre fløde)... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.