AndrewRS Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Hey alle! Jeg har en Mondeo 94. Jeg har automat sportskasse. Jeg har STORE problemer med den. Når jeg passerer 70 og skal over i "overdrive", så hopper den bare ut i fri! Dessuten så hakker den når den girer, ikke sånn mykt som en automatkasse skal være. Er den noen som kan ha forslag til hva som kan være galt, eller noen som vet om noen som skal selge kasse Ford Mondeo 94 sport?? Er det beste å bare bytte kasse? Takk:) Siter Ford Mondeo 94 RS 2,0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Har du sjekka oljenivået på kassa di da? Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndrewRS Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Jupp:thumb Siter Ford Mondeo 94 RS 2,0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Jupp:thumb Å dette har du gjort når motoren har gått? Automatolja skal altid peiles med varm motor og girvelger i N eller P, og motoren skal selvsagt gå :) Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndrewRS Skrevet August 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Ja, har gjort dette og alt er riktig. Kan det være ventiler som henger? Eller er girkassa vakumstyrt, og det kanskje er lekasje i en slange? Noen som har en kasse og selge? Siter Ford Mondeo 94 RS 2,0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suoermann Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 bare manuell en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Hey alle! Jeg har en Mondeo 94. Jeg har automat sportskasse. Jeg har STORE problemer med den. Når jeg passerer 70 og skal over i "overdrive", så hopper den bare ut i fri! Dessuten så hakker den når den girer, ikke sånn mykt som en automatkasse skal være. Er den noen som kan ha forslag til hva som kan være galt, eller noen som vet om noen som skal selge kasse Ford Mondeo 94 sport?? Er det beste å bare bytte kasse? Takk:) Nå har ikke jeg noen erfaring med automatene i Mondeo,men har hatt en god del andre forder med automat og de har ikke holdt lenge.Jeg tror nok boksen trenger en overhaling.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remedy 66 Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 ...kanskje min automatkasse passer? Den ble totaloverhalt for ca 10.000km siden, på grunn av at 4. giret forsvant (visstnok et kjent Mondeo problem). Kjerringa kondemnerte bilen i går skjønner du. Bilen sviver og er kjørbar og girer fint. Jeg vil ha 3.000,- for girkassen Totalt er bilen kjørt 165' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg