Gå til innhold

Politiet. wath to du?? HJELP

Ranger emnet


sp0ky

Anbefalte innlegg

da var det godt 3dager siden jeg fikk lappen.

For en god time siden så skulle jeg kjøre forbi en lettmc så muligens en bil.

 

Så kjørte jeg forbi letten. så skulle jeg til å legge meg inn igjen. så kom letten igjen. på min venstre side. så jeg måtte bare fortsette fortsett forbi bilen. så kom letten i mellom jeg og den bilen jeg kjørte forbi.

 

så jeg klarte ikke å legge meg inn igjen så fort. så kom det bil imot og jeg fikk helt panikk.

 

Så Fikk jeg nettop en telefon fra min onkel.( han jeg låner bilen av)

om at det lå inne en annmeldelse. så hva må jeg gjøre om jeg kommer i avhør?

 

Gi meg tips.

Jeg vettt a faen jeg.

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, den er kjip. Tre dager siden, huff.

Ring politikammeret som har registrert anmeldelsen, dra ned dit og forklar saken på en rolig og moden måte. Iallfall hva jeg ville gjort. Kanskje med advokat hvis du har muligheten.

Det er selvfølgelig mulig det ikke vil være noe problem i å slippe unna, men hvis du gjemmer deg og de leter deg opp, er de antageligvis langt strengere enn dersom du hadde selv meldt deg med en gang.

Lykke til, den er virkelig kjedelig.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer litt mere ;)

 

Jeg ville bare reist inn og sagt det slikt som du sa det her. Sannheten er nok det beste å komme med i dette tilfellet.

 

Sånnt for å være etterpåklok så kunne du jo bare ha bremset og latt letten kjøre forbi og lagt deg innigjen bak bilen som var forran. Men etterpåklokskap er alltid lett å bruke desverre ...

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer litt mere ;)

 

Jeg ville bare reist inn og sagt det slikt som du sa det her. Sannheten er nok det beste å komme med i dette tilfellet.

 

Sånnt for å være etterpåklok så kunne du jo bare ha bremset og latt letten kjøre forbi og lagt deg innigjen bak bilen som var forran. Men etterpåklokskap er alltid lett å bruke desverre ...

 

 

Nei desverre.

 

Noen andre tips?

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meinte letten kom på min HØYRE side.

 

Du spør om det er en anmeldelse på lett MCen også. Du forklarer problemet, og grunnen til at du måtte dra på (altså lett'en), og forklarer at dersom den ikke hadde kommet opp på din høyre side igjen ville du aldri kjørt så fort/uforsvarlig/skremmende (stryk det som passer). Du burde få han inn til avhør også.

Det du også kunne gjort var å anmelde fyren, dersom han ikke er anmeldt fra før av.

Forresten, jeg skjønner du trolig er redd før lappen din, jeg tviler på at du trenger å være det, dersom du er helt clean.

Det er helt som du sa det her, ikke noen ting du har glemt, eller "glemt"? Det er hele og fulle sannhet?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt anmeldt rimelig mange ganger, aldri hørt et kvekk fra polisen.

Så ta det med ro;)

Du får uansett ingen hardere reaksjon om du ikke "melder" deg selv, for du har ikke personlig fått noen beskjed fra polti.

 

Uansett i verste situasjon, må du bare forklare din versjon, strengeste de kan gjøre er å holde på lappen i 3 uker.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt anmeldt rimelig mange ganger, aldri hørt et kvekk fra polisen.

Så ta det med ro;)

Du får uansett ingen hardere reaksjon om du ikke "melder" deg selv, for du har ikke personlig fått noen beskjed fra polti.

 

Uansett i verste situasjon, må du bare forklare din versjon, strengeste de kan gjøre er å holde på lappen i 3 uker.

 

heh.. fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har onkelen din mottatt en skriftlig anmeldelse eller har det bare blitt lagt en notis til bilnummeret i autosys (eller hva det nå er politiet bruker?)

 

Hvis det gjelder sistnevnte trenger du ikke foreta deg noe. Kanskje politiet vil ta opp episoden hvis de stopper bilen igjen. Det gjorde de til meg, begynte å snakke om en "innrapportert hendelse" som skjedde et halvt år før jeg ble stoppa i rutinekontroll. Bilen var ikke registrert på meg, så jeg sa at jeg ikke hadde kjennskap til hendelsen og politimannen lot meg kjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er og ein regel i veitrafikkloven som seier at hurtiggående trafikk skal hjelpes forbi.. Så vist letten ga gass etter at du var oppe på sida av han, så er faktisk alt hans feil. Det er han som brøt loven ved å gasse på når han blir forbikjørt.

 

Vist du må snakke med politiet om dette, så forklar at du hadde god tid til å kjøre forbi, men på grunn av at letten ga gass så måtte du enten:

 

Gi gass forbi neste bil.

Presse letten av veien.

Bråbremse midt i veibanen.

 

Du valgte det som virka mest fornuftig ut fra dei opplysningene du hadde der å da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si en dritt til politiet, oppgi det du er pliktig til, personnr. og noen andre opplysninger, så kan de finne ut av resten selv.

 

Mitt innleg er skrevet på det faktum at dei har eit vitne (han som anmeldte det) og skiltnr. Men det som er skreve er meint om dei tar kontakt. Hadde aldri meldt meg sjølv, med mindre dei ringte meg eller eiger av bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår