VCE Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 I den dimensjonen finnes det bare mud-dekk og helårsdekk :( men nok avsporing fra oss to, så får vi håpe at ingen her inne (eller noen andre for den skyld) "sporer av" i vinter... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 helt enig! vi får håpe at gutta kjører med innsia ta hue, og ikke tester grensene for langt på vanlig vei. men det er artig å kjøre volvo på vinterføre, det kan jeg skrive under på! ta det pent! Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Kjøper du en 242 å drar av veien så skal jeg komme å straffe deg :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 førerlæreren min sa: "Finn deg en åpen plass hvor det ikke er til fare for deg og dine omgivelser. Test deg og bilen for å kunne lære deg å komunisere med den. Lære seg å føle bilen på glatten. Da kan man håndtere en farlig situasjon mye bedre" mener dette også stod i førerboken min. Politiet kan ikke ta deg for dette da hvis du "øvelseskjører" på en trygg måte. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Hører også at alle påstår at en senket og stiv bil med sperre er uberegnelig på glattføre, men kan selv bare påstå å ha motsatt opplevelse. Synes de blir en drøm å kjøre da. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvojinta Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Morro å kjøre 240 me sperre om vinter`n.... :happyhappy: Siter Volvo 940 turbo Volvo 240 bruksbil. *Pooh Racing* http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Morro å kjøre 240 uansett.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 hehe.. med diffbrems på 240'en så var min erfaring forrige vinter at om jeg trykte gassen ned mer enn 2cm så løsna ræva.. riktignok ikke verdens beste dekk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Gass på som F.!!! Det er en volvo.!! =p Det er ikke akuratt en veldig vanskelig bil å skru på.. Kræsjer du.. Må du bruke slegge og hammer.. Så er den like fin igjen.. Volvo er ingen bil man burde beskymre seg over om man skulle kræsje.. Lettere bil å skru på finner man nesten ikke.!! :cab Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Det eneste som er vitkig å huske på, utenom da å ha gode dekk, er å ikke gasse eller bremse unødvendig i svinger.. ps. piggfritt kan være rimelig skummelt ja, jeg snurret 90 grader med en 740 en gang.. jeg stiller meg også i "for senking" køen, da den 740'en var helt jævlig å kjøre.. Den hadde org understell og krenget like mye som en jolle i orkan.. Jeg har kjørt myke og stive biler.. Greit nok, stive gir deg mindre "forvarsel", før de slipper, men myke biler gir deg dårligere veigrep!! ps. det er jo selvsagt visse unntak!! Men generellt sett, er det tusen ganger bedre å kjøre stiv bil på underlaget som 99% av de her inne kjører på.. max kapping, o.l., er jo ikke bra, men det gjelder jo også på sommerføre, da du får helt uegnede vinkler, samt bilen din blir jo sladdevogn deluxe, om du kapper fjærer sykt mye.. men, men.. bare husk å ta det rolig første stunden, før du er vannt til bakhjulstrekk, de nye dekkene og en bedre bil :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Kjører du org understell så burde du nesten ta skipssertifikatet... For en org 240 går jo som ei fiskeskøyte i storm... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Har kjørt litt forskjellige biler, men må si at 245`en min er noe av det mest stabile jeg har kjørt på vinterføre.Kjørte fra bergen til Kristiandsand i vinter for å hente det som nå er min eks kjæreste, og det var som en lek, utrolig stødig, holdt i snitt 80 over fjellet, og kunne bare styre meg inn og ut av svingene, om hekken kom litt var det helt kontrollert og bare å styre inn igjen, hadde riktignok nesten nye (piggfrie) dekk, men alikevel, mange sier at volvo er dårlig på vinterføre, det er hvertfall ikke det som er min erfaring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 førerlæreren min sa:"Finn deg en åpen plass hvor det ikke er til fare for deg og dine omgivelser. Test deg og bilen for å kunne lære deg å komunisere med den. Lære seg å føle bilen på glatten. Da kan man håndtere en farlig situasjon mye bedre" mener dette også stod i førerboken min. Politiet kan ikke ta deg for dette da hvis du "øvelseskjører" på en trygg måte. er ikkje så dumt dette:D lærer vertfall bilen å kjenne, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Takk for alle svar! Skal nok kjøre med huet ja, og prøve meg på en åpen plass for å se hvordan bilen håndteres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 bare sånn for å misbruke denne tråden til mine spørsmål: forrige vinter kjørte jeg min 240 med org. fjører og rævva dempere, ett år gamle piggfrie dekk, og ca.null last bak. Jeg hadde STORE problemer, enten det var lite eller mye snø. Bakkestart var helt nytteløst, selv om det var nedoverbakke fikk jeg følelsen av. Jeg vil si at det var farlig, og direkte ubrukelig. Så er spørsmålet.. blir denne vinteren tryggere, og kommer jeg fram på glatta? Har nye dempere og lesjöfors senkefjærer. Nye piggdekk kjøpes snart. Tenkte å hive noe tungt i bagasjen, samt ha med spade og sand. Forslag/meninger? ..har også hørt det som DaButcher sier, at stivere understell gir bedre grep generelt på snø.... ? Skal kjøre 7 mil om dagen pga ny jobb, og nekter å stå i en grøftekant. Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.