Gå til innhold

Ok`n: Primera P10 Turbo Proskjet(bildetung tråd)

Ranger emnet


Ok`n

Anbefalte innlegg

Hei!Holder for tida på med dette prosjekte,det er langt ifrå ferdig enda men har komt eit godt stykke ivertfall!Responsen fra nccn så langt har vært lovende men sitter å kjeder meg litt no og tenkte å sjekke smaken fra andre enn nissan fans!:thumb Kan fortelle litt om det som er gjort med bilen så langt og om responsen herfra er bra så oppdaterer eg gjevnligt...Begynte sist desember og planen var å bli ferdig i mai,men etter mange nye og forandring i planer så står den ferdig når eg får den ferdig!;)

 

Noko av det som er gjort so langt:

-Sideskjørt

-Blå instrument dioder

-Blått lys under dash

-SRI instrument bakgrunn

-SRI dempere

-Cobra 40mm senkesett

-15t LCD,PS2,trådlause ps2 kontroller

-Blå matter

-Felger og dekk(17-35-215 technomagnesio gold )

-Cup spegler

-Nismo Snappoff ratt

-Racingstoler

-Fase 2 Baklys

-Walbro 255

-Stålomspunnede slanger og an-koblinger

-Oljecatch tank

-Custom Steel oljeblokk

-P11 GT 280mm frambremser

-0.5kg brannslukker

-Div instrumenter

-SR20DE innsug

-200sx s14 dyser 370cc

-2stk 12" radiatorvifter

-XS Power grenrør

-XS Power T3 Turbo

-JGY 290ft/lbs Clutch

-Strobekit

-JWY ECU

++

 

Slik såg motor og bil ut før eg begynte

DSC00063.jpg

DSC00004.jpg

 

Også noen bilder videre på veien så langt

DSC00507.jpg

IMG_0009.jpg

ca3e9cba.jpg

IMG_0004.jpg

IMG_0001.jpg

IMG_0002.jpg

HPIM0035.jpg

HPIM0036.jpg

IMG_0020.jpg

IMG_0001.jpg

IMG_1672_resize.jpg

IMG_1676_resize.jpg

IMG_1694_resize.jpg

IMG_0006.jpg

IMG_0013.jpg

IMG_0028.jpg

IMG_0035.jpg

IMG_0037.jpg

IMG_0030.jpg

jgyclutch.jpg

s5030151resizetb1.jpg

DSC00035.jpg

DSC00034.jpg

DSC00054.jpg

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ros:)

 

Ser bra ut! Hvordan står det til med motoren da? langt har den gått, original innvendig?

 

Det skal gå bra for toppakningen tåler 22psi,noe som er langt ifrå da eg kjem til å kjøyra på i første omgang!Er og folk i statene som kjøyrer på nett samme motor med 350hk og org innmat uten noe særlig problem

 

sykt fett... btw hvordan felger er det ?

 

Er ein smule usikker men trur navnet va TW teqnomagnesium gold

 

Man skal ikke bruke boremaskin når man gjenger x)

 

Er ikkje boremaskin,ser sånn ut men er en adapter...

 

Dette prosjektet er rett å slett bra Fått starta den eller?

 

Nei!:( ikkje enda,venter på noken pakker og neste lønning så er skjer det nok noko:thumb

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt. :) Så jævligt bra ut dette. Hvor mye var prisen på et slikt "turbo sett" ? eller kjøper du deler fra forsjellige merker.Orginal innmat tåler 22 psi. Hvor mange psi skal du starte og kjøre på 7 psi?

 

Tnx:) eg begynte å kjøpe til eit turbosett som koster ca 15-20000 brukt men forandra litt i planene!Dette oppsette får ein ikkje kjøpt samla,grenrøret høyrer igrunn til 200sx så alt som skal på nesten må moddes litt...Wastegaten står på ein 0.5bar no,er det for lite futt så har eg ein boostkontroll liggandes!;)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å kunne bli meget bra!. Fin bil å ha som utgangspunkt for et prosjekt! Motoren blir jo grisefet. Gleder meg til å se mer. ;)

 

(PS: Ikke se, men jeg tror NOS flasken din prøver å komme seg frem i førersetet... Pass på så den ikke plutselig drar i håndbrekket når du er ute og kjører!)

:hammer

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å kunne bli meget bra!. Fin bil å ha som utgangspunkt for et prosjekt! Motoren blir jo grisefet. Gleder meg til å se mer. ;)

 

(PS: Ikke se, men jeg tror NOS flasken din prøver å komme seg frem i førersetet... Pass på så den ikke plutselig drar i håndbrekket når du er ute og kjører!)

:hammer

 

 

takk!hehe,skal holde eit skarpt auge med den ja!;)

 

SATTAN. denne va rå... Det eneste du mangler er 200sx undestell med bakhjulsdrift..

 

Åssen farge blir denne?

 

Lykke til videre

 

Ja veit,er ivertfall sikker på at neste bil skal ha rwd eller awd!Den skal til sin tid bli skyline blå...

 

Oj! Blei overraska da jeg bladde gjennom bildene! Ser utrolig lovende ut, og jeg gleder meg til mange flere bilder.. Stå på =)

 

Tnx!:) Skal oppdatere med noen snaksne bilder så snart det skjer noko!

 

Hvor mye hk skal du starte med da ?

 

Er usikker,det er faktisk ingen andre som har det samme oppsette som meg fra før av men vil tippe rundtom 250hk +/-!

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår