rønnes Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 har en 240tic me girkasse fra 940, problemet er at den har ikke uttak for speedometer siden 940 har uttak på bak aksel! er det eneste mulighet å bytte over girkasse til vanlig 240 kasse? bilen skal på kontroll. Siter Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Eller så må du sette inn 86-> speedometer med giver i bakaksel. Evnt. et 92->speedometer og abs sensor på et hjul. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 bytte bakaksel til en med giver og bytte speedon eller så finnes det en fin mygelløsning :D det du trenger er: speedo fra 86 ( den med giverkrans i akslingen med 12 punkter ) giver fra samma bil 12 fine sveisepunkt med lik avstand rundt på håndbrekktromma på det ene bakhjulet, så givern kan måle på døm.. funkar fett! (hvis ikke du har en dønn strøken tvåførr du koster på 100tusener da..) Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rønnes Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 er det el giver på 86mod på bakaksel? den tic jeg skal få tak i er 83mod med b230fk, så det er vel ikke giver på bakaksel på den...eller er det? Siter Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 kommer an på akseln, jeg hadde 1031 uten giver. bare å kravle under å se det. sitter bak på akseln Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Giver kom originalt i 86, men ikke godt å vite om det er byttet aksling på den da. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rønnes Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 fins det bilder av den akselen sånn at jeg kan se hvor giveren står? så skal jeg se etter i morgen om det er sånn aksling. Siter Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 I lokket til diffen, umulig å ta feil av. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 sitter på lokket på diggen eneste ledninga der . er det ikke ledninger der . har du ikke gjiver Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rønnes Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 har ikke sjekket, men er det ikke el-giver bare på 1031 bakakslinger da? Siter Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Det finnes 1031 uten el.giver på akselen også... Men etter 86 så satt det på alle såvidt jeg vet... Du ser det ganske fort, er giver der så går det en ledning ned til en liten klump som sitter på lokket over påfyllingspluggen, er det ikke så er det kun påfyllingspluggen på lokket. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 dem merker ikke at speedoen ikke funker. skru av skilta før du har den på kontroll da kan dem ikke kjøre noen vei med bilen og mest sannsynlig merker dem aldri at speedometeret ikke virker. På min stod det "0" på "Hastighetsmater" og den virka ikke i det hele tatt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Viss du skal på eu-kontroll merker de ikke at speedometeret ikke virker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Viss du skal på eu-kontroll merker de ikke at speedometeret ikke virker... Det må vel være dagens vel hehe klart de merker det og spes på bt, bremse rullene fikser den saken, og du kan være sikker på at de sjekker det ja ettersom det er påbudt med et virkende spido, takket være hastighets lovene her i landet :) Jepp de vil merke det ja, stol på det :) ps. hvis de på død og liv vil prøve bilen på veien så henter de bare prøve skilter i bua, np :) Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Det må vel være dagens vel hehe klart de merker det og spes på bt, bremse rullene fikser den saken, og du kan være sikker på at de sjekker det ja ettersom det er påbudt med et virkende spido, takket være hastighets lovene her i landet :) Jepp de vil merke det ja, stol på det :) ps. hvis de på død og liv vil prøve bilen på veien så henter de bare prøve skilter i bua, np :) Mitt virka ikke.. den ble godkjent. Sto 0 på punktet for hastighetsmater elns. (og ja det virka ikke for det var ingen giver i bakakslinga) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg