Dr_BASS Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Jeg mente aldri at man skulle bruke orginale diesel råder, man handler vel lengre råder som er sterke. Men det finnes jo utallige muligheter å bygge sammen en i5 motor, men poenget er jo at det funker. Men over til topic, så tror jeg en audi femmer er noe av det billigste man kan trimme til rundt 350hk av motorene rundt 1,8 til 2,4 liter. handleliste til 350hk i feks en s4: rs2 turbo (brukt rundt 5k) chip (feks mtm 380 chip, rundt 3k) 3 bars map (1500kr) filter (500kr) Cat erstattere (1k) sum 350hk: 11k :) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Siden vi først skal tilbake til topic, så burde du kanskje lage en tilsvarende handleliste for 6-700 hk... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Ja, men det har du vel allerede lagd? men her er en liste feks: Oppsettet til jonus Motor: 2.5l tdi block,tdi vevaksel med je spesial gasportade kolvar med andra ringar och forsterkt krysspinne bult, eagle måttbestelda stakar,ombygd smørsystem.Bly brons lager med 360 smørning. Topp:20v topp som er rejelt portad med andra rostfria keramic coatade ventiler,piper dubbla racefjedrar och retainers.Custom kammar på egna mått. Ca 290c durasjon,1/10del lyft samt 11.6mm total lyft. Stellbara kamdrev med mycket overlap och justerad inn med mr Skinnes rekomenderingar. Grenrøret er från mickael Furunæs, innsuget har jag occ enghsvets fiksat ihop. Nya turbon i år kommer från PPF som delsponsat meg med den. Er av model pts 76 och holder til ca 950hk. Styrsystem: Egenmappad bosch motronic/ "autronic nu" med single msd hvc blaster spole samt msd digital6 pluss tendsystem med nos retard,launch och flatshift. 1000cc høgohm ombygda spridare. 1680cc spridare kanskje litt mer enn 6-700hk men Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Så billig ut... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Hva skal bilen brukes til da, gate bil, bane bil, rattlås racing? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvolutionTurbo Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Hvis du vurderer Coswort maskin så bør du kanskje snakke med denne karen om pris på trimming, Jens Hannestad er en av norges beste cossie trimmere! http://www.jenspeed.no/ Lykke til! Siter -92 Toyota Mr2 Turbo -85 MB 230E Vinterbil x92 BMW 318i (VRAK) x99 BMW 318i xCitröen Xantia 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjv84 Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 nå har jeg to motorer på hånda. en v12 til bmw og en m5 motor. blir nok en av de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Ligg unna tolvern. Ingen grunn til å velge et slikt komplisert dyr som få har særlig erfaring med. Dessuten slet enkelte av BMW-tolverne med legeringen i sylindrene som førte til stor sylinderslitasje i enkelte tilfeller. Dessuten er den både lang og bred og selv om det sikkert er fullt mulig, så blir plasseringen i motorrommet mye vanskeligere. M5-motoren, såfremt det er sekseren du mener, er bedre egnet til videre pisking og flere fremtredende profiler i Norge har erfaring med den. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjv84 Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 blir nok m5 motor. Hadde vært gøy med 12`er også. Men jeg har også hørt at det er mye problemer med de motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.R.Giulietta Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Tar opp igjen en gammel tråd her fordi jeg lurer på aktuelle ting på en audifemmer. Har en "MC motor" (sitter vel i 200 turbo) i bruksbilen min og funderer litt på hva disse motorene tåler med orginal innmat. Skal justere den i Dyno på mandag, men har nok på sikt lyst på litt mer krutt. Fakta om motoren: MC motor (som sagt turbomotor fra 200 tubo) 440 cc bosch dyser Megasquirt datasprut Innovative LC-1 bredbåndslambda KKK K26 turbo 2,5" hjemmelaget eksosannlegg med simmons biter. Jeg har ikke noen spesielle formeninger om hva jeg kan forvente å få på mandag heller. Kommer iallefall til å prøve meg på 1,5 bar og se hvor lenge turboen holder med dette. Hvor mye effekt er "trygt" å hente av motoren ved kun å bytte turbo og eksosannlegg ut ifra infoen jeg har gitt over? Motoren er forøvrig "nyoverhalt" med da nye veivlagere, rådelagere, slipte ventiler og planet topp, nye tettninger etc. Men da som sagt egentlig orginal innvendig. Siter Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt Alfa Romeo GTV6 -85 Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Eller Rolls Royce Merlin... flere varianter å velge i fra 745hk i de tidligste utgavene til 2644hk i den siste;) Siden vi har bumpet denne,så kan jeg vel si at alt over 1830 hk var vel Griffons? En av P-51D'ene som går i Reno AirRaces hadde forresten 3800 hk i fjor... onfiredevi Blir fart i RR'ene med nye materialer og grommere kompressorer. For å være on-topic: Hayabusa. Såder 4-sifra effekt fra 1,3 liter. Hvis det er krav til bil,2JZ-GTE. Bare kammer og eksterne biter så er ikke 800 hk umulig. Sier litt om motoren... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.