snails Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Der gikk toppakning nr.3 på kort tid:( har kun brukt på originale pakninger. Motoren er en 230et,kjører kun 0.7 bars ladetrykk,så de skal vell egentlig holde? Noen som har erfaringer/tips om andre typer pakninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 prøv med kobberpakning.. den tåler en del.. ;D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snails Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Takk for tipset:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Er du sikker på at toppen din er plan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 jeg kjører med 0.8 i bar på en orginal B230ET (hakke peil på når topppakninga sist var bytta). Motoren har gått 355.000 km, og eneste som er gjort, er vikingchip og 0.8 i ladetrykk, funker som fjell for meg Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Den originale toppakningen skal holde lenge. Har du chip på bilen? Det vanligste er tenningsbank ved for høyt trykk som tar knekken på pakkningene, eller den har vært varmkjørt så den ikke er plan lenger. Eg har kjørt med original pakking dagen lang med 1.1 - 1.2 bar. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snails Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Jeg byttet topp da pakning nr.2 gikk.. biken er chippa ja. det kan ikke ha noe med at kammen er slitt? har mistanke om at den er klar for bytte...hvordan blir jeg kvitt tenningsbank? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 ved å stille ned turbo trykke..eller kjør med mere Oktan. eller få stillet tenningen,,men regner med du har Motoronic tenning..den kan ikke stilles :S Er det på samme plassen pakningen blir blost?? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snails Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Har motronic ja. kan ikke så noen tydelige skader på pakningen...det som skjer er at kjølevannet koker,å d kommer vann i motoren:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 sjekket vannpumpa di? og at det er sirkulasjon i systemet? ta av alle rør, som er lett tilgjengelige, det som går under grenrøret også. org pakkning skal klare 1.5 bar. Tenningsbank dreper ikke toppakkninger, varmen gjør det! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snails Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Den kan jeg sjekke...går d bra å kjøre den uten væske i?bare for å sjekke at pumpa går... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 pumpa går så lenge motoren går. men er mulig det er tett et eller annet sted i kjølesystemet som gjør at det er dårlig sirkulasjon som gjør at den koker. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 sjekket vannpumpa di? og at det er sirkulasjon i systemet? ta av alle rør, som er lett tilgjengelige, det som går under grenrøret også. org pakkning skal klare 1.5 bar. Tenningsbank dreper ikke toppakkninger, varmen gjør det! Full ? Hva skaper tennings bank ? jo varme! typisk tegn er att det blir hakk i stemplet å dermed toppakning drar sin vei :) får enn komplisjon som ikke ligner :P Er full nå men ja :) Kjørte med 180 grader feil svinghjul..å dermed tenningsbank. åver 4 000 blåste toppakningen Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Ro ned litt nå macgyver. han kjører med 0.7 bar og ET motorer kjører fint der uten bank om ikke noe er virkelig galt. og er ikke alltid banking som er ressultat av varme. dårlig kjøling \ sprekk i kjølekanaler i topp etc etc. har du sjekket at regreima står riktig? om den hopper av en tann så kan dette ressultere i feiltenning som da spiser opp pakkninger og div. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snails Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 regreima mener jeg sto riktig ja...skal sette på ny pakning idag,å sjekke at det er sirkulasjon i kjølesystemet...så er det bare å be til høyere makter,om at det holder;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.