Gå til innhold

Kjøpe sveiseapparat (mig) Hvem av disse er og annbefale?

Ranger emnet


Kjell Bøe

Anbefalte innlegg

Lurer på og kjøpe meg sveiseapparat selv, da jeg er lei av og mase på kamerater for og få gjort noe som helst... :)

 

Det er to kandidater:

 

- Biltemas MIG/MAG-sveis 180E

- Telwin Telmig 180/2 Turbo Mig apparat

 

Jeg skal sveise vanlig stål, rustfritt og det hadde vært artig og prøvd på aluminium...

 

Hvilket apparat er best?

Mvh.

Kjell Bøe

 

1981 Chevrolet van (daglig bil)

1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på tidligere tråder. Der er det mye info.

 

Biltema har mye bra, men akkurat sveiseapparatene dere stoler jeg ikke på. Trådmatingen er det svake punktet. En proff kan noen ganger kan klare å sveise bra selv med ujevn trådmanting. En nybegynner er sjanseløs.

 

Jeg bygger hotrod på 5. året. Bruker ESAB og det funker bra for meg.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon her og skal kljøpe meg sveise apparat. :) Har hatt en tråd oppe om detta jeg også. Jeg sto faktisk å tenkte på akkuart samma apparatene som deg i starten jeg også så jeg veit åssen prisene frister iforhold til mye anna. : P Har hørt noe skryt om det Telwin apparatet der, men jeg ville ha gått for et Esab eller Lincoln apparat. Fant et fint Esab apparat på 140 amp som kosta 6800.- med moms, så trur jeg går for det. Hadde jeg vert deg så hadde jeg gått for et kjent merke når du først skal kjøpe et apparat. Kommer nok ikke til å angre, hvertfal ikke hvis det må repareres. ;) Men av de to du har satt opp så hadde jeg helt klart kjøpt Telwin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema 1790,-

Telvin 5998,-

 

Ville nok gå for Telvin jeg også, men det er jo en enorm prisforskjell på disse to apparatene også, så de er vel ikke direkte sammenlignbare.

Går du opp i pris på Biltemaapparatet så vil jo det også være et helt annet apparat. Dyreste til biltema koster 3995,-.

Mercedes 190E 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes annonsesider med brukt verktøy til salgs. Søk på noen av de. Dessverre er det ikke ofte småapparater som dette er til salgs. Eierne vil vel ha de stående "for sikkerhets skyld" istedenfor å tjene noen få kroner på et salg.

 

Sjekk på landbruksmesser ol. Der hender det de har bra tilbud på nye apparater. Snart er det jo messe oppe i Seljord. Senee i høst er det messe på Lillestrøm. Kan jo være at det dukker opp noe der.

 

Eller ring litt rundt til vertøy butikker som Sveisehuset, Tools, osv. Det hender de har tilbud på utgående modeller.

 

Selv har jeg brukt et ESAB 140 amp apprat endel de siste 5 årene. Har byttet slangepakke en gang. Enkelt og billig (300 kr) Trådmatinger er fortsatt fjellstø.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kjøp et apparat som koster litt.telwin og biltema gjør nok sitt men i det lange løp vil du nok ikke angre på at du kjøper et dyrere.

kan anbefale lincon electric sp-170.på det kan du bruke flusstråd uten gass, massiv tråd og til og med aluminium

sjekk ut div nettsider som f.eks sveiseeksperten.no, de kjører ofte kampanjer,

 

Bjørn

Bjørn M Wilhelmsen

 

Trur du æ røyke når æ koble...

http://www.altabilstereo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår