Gå til innhold

Dezvipes Golf 3 1.6GL :)

Ranger emnet


dezvipe

Anbefalte innlegg

Den fangeren som passer best, er jo nettopp den originale. Plastsveising og litt diverse så skiller det seg mer ut enn den "gjeveste" stylingfangeren det er og oppdrive til Golf 3. Finnes flere som har styla en Golf, enn det det er av de som har bygget videre på det originale.

 

Stylingfangere med store hull og masse netting passer kun om du har en IC du kan montere foran (da mener jeg hvis du faktisk hadde hatt turbo, falsk IC er ikke rått).

 

Hvorfor style når du alt har det beste utgangspunktet? Litt jobb med det originale som alt er der, så har du fått no som ser 20 ganger bedre ut enn alt som heter M3/RS/F&F etc tull:thumb

Smak og behag!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Javisst. Har ikke sagt noe annet heller. Jeg ytret kun min mening, ikke dermed sagt at det er sånn det skal være.

 

Bare at det virker som om alle tror at man må slenge på styling i hytt og pine for at en bil skal skille seg ut. Det er ikke eneste utvei, og det var nettopp det som var poenget mitt i denne saken her.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten helt original mit VR6-leppe eller cleena rillene i fangeren og de ytterste luftinntakene. Jeg ville kjørt helt original, det syns jeg egentlig er penest. Men det er jo bare meg. En helt original, men nylakkert bil, skiller seg mer ut enn en rusten, bodykitta bil..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry OT, men hvor mye er det for "showskilter" ? :offtopic

Kommer litt an på hvor man kjøper, og hvilket utseende man velger, men hos f.eks http://www.germanplates.com er det vel rundt 300 ellerno for ett skilt..

Disse er av høy kvalitet, og har samma størrelse og utforming som de norske. :)

 

Finnes sikkert reklamefirma som selger showskilter i Norge, men har ikke sett noen som har samma utforming som de fra germanplates. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er så mange muligheter...

 

Frister med både original fanger og stylingfanger, evt. bjirn sin, men begge deler har "fordeler" og "ulemper". Føler på en måte at hvis jeg først kjøper en stylingfanger, så "må" jeg nesten kjøpe meg bakfanger og sideskjørt også, siden det nesten henger sammen.

 

Så på den ene side frister det å satse på originale skjørt og fangere, og senk (har jo faktisk ikke senka bilen enda), men er redd for at bilen da fort blir kjedelig, at jeg går lei.

 

Noen som har satsa på original "styling" og har noen synspunkter når det gjelder akkurat det å gå "lei"?

 

Uansett så får jeg vel gå til anskaffelse av en eller annen form for fanger (må bare finne ut om jeg skal ha styling eller original), nye skilt+skiltholdere, og senkesett.

 

Bjirn: Peiling på om det finnes noen VW-høgger rundt om i Bergensområdet?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagd en egen "Inspirer Dezvipe"-tråd i den store IIIer inspirasjonstråden (hvor man kan poste deilige Golfer til man blir gul og blå). Den finner du her. Her ser man hvor mye rart og bra laget ut av original fanger. Det er ingen tvil om at disse er aggressive. Jeg syns disse bilene ser langt sintere og aggressive ut enn biler med store fangere og alt for store felger.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har satsa på original "styling" og har noen synspunkter når det gjelder akkurat det å gå "lei"?

Personlig så begynner jeg og bli lei alle som absolutt skal style Golf'ene sine.

 

Bare se på hva denne karen her har gjort med det originale på 3'ern sin:

 

feature_2.jpg

 

Nå er dette kanskje litt feil å sammeligne med, da det tydeligvis er lagt mye penger, og arbeid i denne bilen. Men det jeg prøver å si, er at istedenfor å legge penger i stylingprodukter som vi alle har sett før på en 3'er, så er det kanskje en idè og heller legge tid og penger i litt plastsveising, svesing (altså cleaning generelt) og lakk. Lakk må du uansett ha når du skal ha andre fangere, speil, skjørt osv, så hvorfor ikke bruke pengene på det som alt er der? :) Og ikke minst felger og senk. Kun med det sistnevnte så kan du få en bil som skiller seg ut mye. Gjelder bare og velge riktig.

 

Se for eksempel her, så ser du at valget av felger og senk utgjør mye av bilen.

 

feature_7.jpg

 

Bildene kan fjernes om øsnkelig, var bare for å illustrere:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Personlig så begynner jeg og bli lei alle som absolutt skal style Golf'ene sine.

 

Bare se på hva denne karen her har gjort med det originale på 3'ern sin:

 

feature_2.jpg

 

Nå er dette kanskje litt feil å sammeligne med, da det tydeligvis er lagt mye penger, og arbeid i denne bilen. Men det jeg prøver å si, er at istedenfor å legge penger i stylingprodukter som vi alle har sett før på en 3'er, så er det kanskje en idè og heller legge tid og penger i litt plastsveising, svesing (altså cleaning generelt) og lakk. Lakk må du uansett ha når du skal ha andre fangere, speil, skjørt osv, så hvorfor ikke bruke pengene på det som alt er der? :) Og ikke minst felger og senk. Kun med det sistnevnte så kan du få en bil som skiller seg ut mye. Gjelder bare og velge riktig.

 

Se for eksempel her, så ser du at valget av felger og senk utgjør mye av bilen.

 

feature_7.jpg

 

Bildene kan fjernes om øsnkelig, var bare for å illustrere:)

 

La nå folk gjøre som dem vil æ! Du sier det samme til alle du! "ubedre det originale". sier stopp en gang det også! Begrensninger for hva man kan gjøre med det originale. Finnes mange og fine stylinkitt der ute! like mange som det er stygge! det som er viktig er at eieren av bilen er fornøyd selv. spør du meg så kan sånne som deg la vare å svare på tråder. du svarer det samme hver gang, og det er som regel aldri noe possitivt om folk sine biler, om de da ikke har forbedret det originale.

 

Bare min mening.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt fra denne kanten.

 

Har fått på vinterdekk med stygge originale VW-stålfelger, og irriterer meg ellers over skrapelyd når jeg bremser (klossene foran er jo helt ny og greier), pipelyd når jeg slipper bremsepedal (lokalisert til trommelbremse bak på venstre side), temperatur i motor som for tiden er jævla treig med å komme seg opp til 90*C, og sist, men ikke minst, har jeg fått inntrykk av at den bruker litt olje. Mer enn før liksom.

 

Ellers har forgudingen av Golfen roet seg litt nå når vi nærmer oss vinteren, men til sommeren blir jeg nok ivrig. Skal ha senkesett ja, sikkert til sommeren.

 

Så sånn er det ;)

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår