Gå til innhold

Dezvipes Golf 3 1.6GL :)

Ranger emnet


dezvipe

Anbefalte innlegg

Da poster jeg en liten oppdatering.

 

Har omsider, etter to måneders venting etter jeg bestilte den, fått den emblemfrie grillen. Heia Autospar.

 

Lista under ble spraylakkert, men jeg ser nå i ettertid at den må omlakkeres ettersom vi tydeligvis ikke venta lenge nok med å begynne å plukke på den etter lakkeringen.

 

Det jeg også ser, og her trenger jeg litt hjelp, er at etter smellen i vinter, hvor frontfangeren ble noe redusert, er passformen til lista som fulgte med grillen dårlig. Plager meg noe sykt...

 

Jeg har vel da tre alternativer;

 

- Demontere frontfangeren og prøve å rette på den med ene handa på bibelen.

 

- Kjøpe ny frontfanger (dyrt(?), pluss at den må lakkeres)

 

- Gi faen, og bare la det være slik det er nå. Stygt, og lite gjennomført, men billigere og enklere.

 

Slik ser det ut:

 

grill.jpg

 

Kan nevne at badlook-list er under lakkering og blir montert i nærmeste fremtid ;) men noen som har forslag til hva jeg bør gjøre angående grillen?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har selv den grillen som du har bestilt på autospar. Min er også skjev på passasjersiden, helvettes irriterende :S Så vurderer å enten modde orginal grill(siden denne ikke er skjev) eller kjøpe en ny fra Nbs, siden denne har bedre passform =0)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, i dette tilfellet henger den kun i noen få klips. På undersiden henger den ikke pga. den fordømte fangeren, og på begge sidene er det såvidt den holder.

 

Vurderer som sagt da ny fanger...men tenkte å høre med dere først.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, kremt.

 

Sist gang det skjedde på andre siden demonterte jeg den og lot den stå foran en kupèvarmer i 20 min, så forsvant det "som dugg for sola". Får vel ta å gjøre det en gang til ;)

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelyset på mine foreldres bil dugget en stund, samtidig som at lyset ikke fungerte. Hadde bestemt oss for å nevne det på service, men da tiden kom dugget det ikke mer og lyset fungerte. Rare greier. Var en Tåjåta, ikke en Gålf, men rare greier likevel.

 

Kan fanger koste mye på høgger? Er du heldig finner du også en i samme farge.

 

Forresten, meget pen bil :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Enda en oppdatering.

 

Har fått på badlook. Likte ikke det med synlig skjøt, men det får bare være. Blir et lite helvete å få opp panseret tror jeg, men den tid den sorg.

 

Som dere ser på det første bildet så bør kanskje neste skritt være å kjøpe ny frontfanger...

 

Men bortsett fra det har jeg ikke helt peiling hva neste skritt skal være. Føler nesten det ikke er mer å gjøre med fronten.

 

badlook1.jpg

 

badlook2.jpg

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doser: Veeel...jeg trenger utsparing til blink+tåkelys da.

 

Stress87: Fangeren min er allerede skjev pga. en aldri så liten kollisjon i fjor vinter. Så tror nok det er fangeren. Holder forresten til i Åsane. Er du aldri i området? :P

 

eiriksmil: Ikke dumt. VR6-leppe har jeg lyst på, men tror jeg kjøper ny fanger i stedet for å begynne å rette på den jeg allerede har. Må sikkert lakkere den på nytt da uansett, og da synes jeg nesten jeg like godt kan kjøpe meg en litt grommere. Nye skilter hadde ikke vært så dumt!! Skulle ha funnet ut hva det koster.

 

Forresten, noen som har noen forslag til frontfanger som kunne passet bra?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fangeren som passer best, er jo nettopp den originale. Plastsveising og litt diverse så skiller det seg mer ut enn den "gjeveste" stylingfangeren det er og oppdrive til Golf 3. Finnes flere som har styla en Golf, enn det det er av de som har bygget videre på det originale.

 

Stylingfangere med store hull og masse netting passer kun om du har en IC du kan montere foran (da mener jeg hvis du faktisk hadde hatt turbo, falsk IC er ikke rått).

 

Hvorfor style når du alt har det beste utgangspunktet? Litt jobb med det originale som alt er der, så har du fått no som ser 20 ganger bedre ut enn alt som heter M3/RS/F&F etc tull:thumb

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår