Gå til innhold

Shell V-Power Racing 99..

Ranger emnet


tazie

Anbefalte innlegg

Sikkert fler enn meg som har sett at shell har fått en ny pumpe på stasjonene sine :) Skryter jo at det er ferrari bensin og greier :P Noen som har testet denne? evt. Noen synspunkter? :)

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke peiling på om det blir lavere forbruk...

og prisen gir jeg faen i...

 

prøvde med en tank med denne ferrari bensina...

bilen har ikke ettertenning lengre... men nå har jeg jo kjørt en stund på denna møkka bensina til statoil... er den bilen får ettertenning av....

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. i boka mi står det faktisk at hvis jeg fyller lavere en 98, så må jeg ikke pushe

bilen så mye, og helst fylle på 98 igjen snarest :P hehe.. har ikke prøvd denne bensinen selv enda, men tror nok det går bra :) Kom gjerne med flere synspunkter om du har prøvd bensina :)

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt på 98 før, men da den lokale Shell stasjonen har bytte ut 98 med Ferrari Super duper MEGA ultra V-power ekstrem 99 bensin må jeg fylle dette istedet, mye dyrer og hjelper ikke en dritt. Jeg merker forskjell på 95 og 98, men ikke 98 og 99.. Oppskryt salgs triks så dem kan lure mer penger ut av folk, akkurat som V-power 95...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste litt i instruksjonsboka mi i går, der sto det at for lavere forbruk og høyere effekt burde jeg fylle 98..

Noen formeninger om forbruket minker nok til å forsvare prisdifferansen ?

 

oktan tall har ikke noe med bensinforbruket å gjøre, men om "bankefastheten" i bensinen, dvs hvor lett/"vanskelig" bensin og luft blandinga i sylinderene dine er å antenne,

 

jo høyere oktan tall jo mer kan du endre tenningen din uten å få tennings bank, som tilsvarer mer effekt...

 

når noe høres for godt ut til å være sant så er det som oftest det med tanke på at de sier man får lavere forbruk...

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke kjøre <95... Tenningsbank da...

Så må fylle 98< Fylte 99 i går, og sikkert greit. Ikke noe tenningsbank iaff.

Sånn er det med 10,5 - 11 i komp.

 

Har du jerntopper på 350'n? Alutopper klarer jo oftest 1 punkt høyere i komp enn jerntopper, hvis alle andre forutsetninger er like.

 

Føler bensina er noe oppskrytt, da all vanlig bensin klarer internasjonale krav fra før. Om 99 oktanen er verdt penga er noe annet da, får se hvor lenge den er på markedet.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår