Lionstar Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Hvem selger dette? Det skal smøres på peljepinnen, og det blir rosa hvis det er vann i oljen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Hvem selger dette? Det skal smøres på peljepinnen, og det blir rosa hvis det er vann i oljen. Hva med å bare se i oljepåfyllingslokket om det er "majones" på det? Men i og med det ikke var det du spurte om, så beklager jeg. :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Jeg ser ingen grunn til å kjøre rundt med det til det blir et større problem av det. Det er dieselbil, og ikke så lett og se pga av svart fargen, det er heller ikke majones, men jeg tror ikke de "tradisjonelle" metodene virker så bra på diesel biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Hvorfor ikke bare skifte olja om man er i tvil :???: Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Det er eventuelt toppakningen som er gåen..Så å skifte er ingen løsning. Men kanskje det er lettere å se vann da, siden det sikkert er det som kommer ut først når jeg tar ut bunnpluggen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Forresten oljenivået stiger ikke på pinnen, det minsker..Trodde det ville stige om jeg hadde dårlig topp pakning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Altså, spiller ingen rolle om olja er svart eller brun.. Får du vann i den, blir den grå, og det ser du på peilepinnen eller oljelokket.. Hvor mye grå avhenger av hvor mye vann.. Minker det med vann i radiatoren..?? Hvis ikke er det ikke noe problem der.. At motoren bruker oilje kan jo bare være en slitasjesak, så lenge du ikke må fylle etter hver dag.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tKila Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Jeg vet disse har pasta for vanndetektering (ihvertfall fungerer det på fritt vann): http://www.garek-trading.no For sikkerhetsskyld bør du kanskje også sjekke ekspansjonstanken til kjølevæsken for oljeskum.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet August 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Jeg har funnet ut at jeg har 2 lekkasjer. Den ene fra slangen inn til ekspansjonstanken (fikset nå), siden har ikke nivået med kjølevann gått ned. Den andre er ved kjølevæskenivå føleren i bunn av tanken. Skrur jeg litt på ekspansjonslokket mens bilen er varm, og det er normalt trykk i systemet, spruter det ut kjølevæske ved denne føleren i bunn av ekspansjonstanken. Det skjer ingenting sålenge lokket sitter på. Er det noe pakning som skal skiftes der, eller noe lignende? Jeg er fortsatt usikker på topp pakningen. Jeg mener olja definitivt ikke er grå, slik at det er håp for toppakningen. Det er litt oljetendenser i kjølevæska, men han på verkstedet mente det kunne være pga av overslag når den kokte, og at all mulig dritt løsnet og at det kunne gå seg til etterhvert. Jeg håper naturligvis at topp pakningen er inntakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Så lenge ikke olja er går, og nivået ikke synker mye, og så lenge du ikke mister kjølevæske, så kan du gå ut i fra at pakningen er i orden.. Den er jo der for å tette for disse tingene, så gjør den det er den da ok.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 En liten lekkasje er vanskelig å se på oljen. Send en oljeprøve til oilcheck.no. Dem finner de minste spor av kjølevæske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Du trenger ikke noe middel for å sjekke om det er vann i oljen. En meget enkel måte å sjekke dette på er å ha litt olje på en spiseskje og varme opp skjeen med en lighter. Hvis det dannes bobler under oppvarmingen så er det vann i oljen da vannet går over til damp lenge før oljen. Denne testen blir faktisk brukt av flere store motorprodusenter for å gi en klar ja/nei indikasjon. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg