Ben-gt Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Har kjøpt meg en 16v motor med turbo fra en 740. noen som har satt inn en sånn motor i en 242??? hva gjør jeg med motorfester og fordeler???????? er en ft ,blokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 motorfester er bolt on. du kan sete fordelern der veivhusventilasjonsboksen skal stå eller i framkant på blokka der den står til vanlig på en 240. begge alternativene krever modding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BloOdHaRrY 242eigar Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 du kan jo og kjøra datasprut so styra tenning om du e glad i torpedeveggen din... Siter volvo 242 -83 16v, turbo prosjekt volvo 360 Grøftekanten Lakk&Rally! død ;) volvo 245 -85 turbopelle :) delvis død volvo 940/s90 - my blue pearl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Gjør som Maxis sier du.. Sett fordeleren på blokka. Krever at du har en fordeler fra b230k eller b230f-serien. Du må også bytte hjelpeaksel i motoren (akselen som driver oljepumpe på FTen). Få tak i en aksel fra hvilken som helst 240-motor (da denne har drev for fordeler i tillegg til oljepumpe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 samma seier eg hør på Maxis og 240-prosjekt:): den pluggen er vell bare å slå ut den, den som er støpt igjen hullet der fordelaren sitter på 240. rett meg om eg tar feil:D: Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 du kan jo og kjøra datasprut so styra tenning om du e glad i torpedeveggen din... toho!:iconsm Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 den pluggen er vell bare å slå ut den,den som er støpt igjen hullet der fordelaren sitter på 240. Er ikke støpt igjen, er bare ett deksel, sitter bare banket nedi, slå hull på det med en skrutrekker og vipp den opp, pass på og reingjør godt rundt der så du slipper masse dritt ned i blokka! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Å ha fordeleren i orginal hullet på blokka er bare å glemme på 16V. Isåfall må du sveise om toppen Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 lars b: Du trenger bare et nytt fordelerlokk med vinklede uttak, kanskje også forkortet fordeler... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Det tviler jeg stærk på, husk at det skal være mulig å ta lokket av og på Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 dte var da noen som hadde lagt ut bilde av det her, men det kan jo være at den også var montert lengre bak på blokka... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 skal en ha fordelen i fremkant må den kappes maks ned og i tillegg ha lokk med sideuttak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben-gt Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 ok får sjekke opp litt av det dere har tipset meg om,takker. sitter getrag kasse på motoren som også er tilpasset 740, passer det i 242? tenker på hvor girspaken vil havne?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben-gt Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Fikk høre av en kamerat att det kan være Maxis, som har bygget den 740 som dette har sittet i??????????????? var jo sånn 960 look på den tror jeg, ble vraket i tønsberg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg