Gå til innhold

Ray-Borander TDI

Ranger emnet


Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei har desverre ikke montert noe enda,driver å lure på å bestille meg div annet rart av små ting som også bør lakkeres men litt usikker enda...

 

Har ikke tatt noe bilde med sommer hjula enda.

 

Går sykmeldt om dagen pga jeg har operert skuldra mi og kan ikke røre på høyre armen min. så bilen står renvasket i garasjen med sommerhjula klare og montert på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stått litt stille på tråden min siden jeg har blitt operert i skuldra mi så da har jeg ikke fått gjort så mye.

 

men samla en hel gjeng her hos meg forrige helg og satte igang med div vask,polering og shining av bilene våre.

 

her følger noen bilder:

DSC00474.jpg

 

DSC00473.jpg

 

DSC00472.jpg

 

Her ble da resultatet på min bil:

DSC00475.jpg

 

Legger ut et "kjøre bilde" som min gode venn Olastuen tok i fjor.

IMG_5385.jpg

 

Legger ut et bilde med hva som kanskje kommer til å skje med bilen min etterhvert,litt usikker men bildet sier vel sitt:)

 

DSC00476.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet at du kom til VW\audi treffet på hadeland sist helg følte med litt ensom når jeg var den enenste normale bora der:P

turte ikke vise frem bilen min når den andre boran sto der.. den var såpass fin :P

 

Erland

- 01 Passat 2.5 TDI 4 motion

X 00 Bora 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, kunne ikke kommer pga at jeg kjørte mc 1.mai på den derre mjøs runda,rundt 5000 stk mc som var med rundt fjorden og det var utrolig digg å være med på.

 

 

Tenker du på den sølvfargede Bora med sort tak og sorte felger så vet jeg hvem du mener, den er rimelig heftig ja. kjenner han som har den. så den rulla rundt i Hamar for litt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg nå har fått tittet og lest litt på deres bora tråder så begynner det å klø mer og mer i fingrene mine etter å begynne på bilen min.

 

Var å fikk en ny fargeprøve i går på bilen så får vi se i sola i dag åssen den ser ut.

 

Så har jeg mulig funnet en plass å stå slik at jeg kan begynne å plukke bilen fra hverandre snart. skulle helst hatt den ferdig til Bugrun men det tror jeg går dårlig pga økonomien. men får ta tiden til hjelp uansett.

 

alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omsider fått somla meg til å begynne med min nå,plukka ut dørsider,ruter foran og bak,fangere,tre interiøret osv..

 

slet litt med de rutene bak men det gikk ganske greit,så i neste uke blir de levert til toning :D hihihi...

 

Da er det egentlig klart til pussing og sliping osv. men da trenger jeg litt mer hjelp siden jeg ikke er noe erfaren pusser. hehe.

 

Glemte igjen kamera på verkstedet så jeg får legge inn bilder i morgen el noe.

 

Nå er det snart helg og da blir det vel å ta seg en på Gatebil hvis det er vær til det hvis ikke så fortsetter jeg å pusle med bilen. Litt moro når en først kommer igang.

Fargen er så og si bestemt og den gleder jeg meg til å se på bilen.

 

 

Men da er det bare å følge med for de som vil det, og ja BILDER KOMMER!!!!

 

alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det noen bilder av det som skjer om dagen.

Bildene taler for seg selv stort sett.

 

Her er dørsidene demontert:

DSC00015.jpg

 

rutene demontert:

DSC00016.jpg

 

tar jo å da seff med "wood look'n" innvendig,må få tak i ny gearkule men:

DSC00019.jpg

 

samler alle småting som skal lakkes i bagasjerommet:

DSC00020.jpg

 

og alt det andre på et annet rom så det ikke ligger i veien for meg:

DSC00021.jpg

 

DSC00024.jpg

 

rutene før toning(org grønntoning på rutene pr dags dato:

DSC00023.jpg

 

begynt å eksperimentere litt med noen spredere nederst i fangeren,brakketene kommer opprinelig fra en passat så det må justeres og tilpasses osv samt nye linselykter må handles inn etterhvert:

DSC00029.jpg

 

DSC00030.jpg

 

har da fått de til å passe sånn tåelig bra i hullene i fangeren,OBS kun venstre på dette bildet:

DSC00031.jpg

 

Beklager bildekvaliteten,gammelt og dårlig kamera...:puke:

 

Følg med for videre oppdateringer og kom gjerne med innspill osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg godt igang med bilen og det skjer da ting hver dag omtrent.

 

demontert hatthylle slik at det blir lettere og legge solfilmen:

bagasjeoghatthylle.jpg

 

fjernet de originale høytalere foran:

fjernetorghyt.jpg

 

samt mont diskanter i dashbordet:

diskantplass.jpg

 

lyden ble helt noe annet enn de som satt der(obs,har flyttet diskant plasseringen..

 

hadde noen andre spredere liggende (fra renault) så de ble prøvemontert og testet:

nyesprederefrarenault.jpg

 

begge i funksjon:

beggespredere.jpg

 

gittere i front under oppbygging:

dekselifronthyreside.jpg

 

slik blir det men i sort gitter:

medkurvelysp.jpg

 

masse nye deler som skal på:

divnyedelersomskalp.jpg

 

filteret burde hvertfall byttes:

nyttoggammeltfilter.jpg

 

shavet rompa på bilen:

rompeshavet.jpg

 

prøvemontert div styling:

prvemontstyling.jpg

 

orden i skruene osv:

systemiskruene.jpg

 

et bilde til med spredere og nærlys(obs,de er ikke justert riktig:

nrogkurvelys.jpg

 

høyt henger'n:

hythengern.jpg

 

any comments?

ting tar tid men det går da fremover..:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir ny farge på hele bilen ja,men det er noe alla den samme som er men med .................. babyhmm? så så , rolig nå,ting kommer.

kan si det at det blir ingen av de 4 tidligere jeg har vist frem her på forumet. så smør dere med tålmodighet.

 

I morgen skal jeg levere alle vinduene på toning/solfilm. også blir bakruta tatt en gang litt senere denne mnd.

 

gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår