Gå til innhold

Ray-Borander TDI

Ranger emnet


Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

Hei på dere alle Bora fan/entusiaster.

Endelig er det begynt å bli litt liv på denne tråden/forumet også med en del fine Bora'r.

 

Siden det er en stund siden jeg har vært inne her nå(etter min gamle golf 3 Pearl Dream) så får jeg legge ut en tråd ang min ny innkjøpte bil som jeg er veldig fornøyd med.

 

 

Bilen er en 2000 mod Bora Highline,gått ca 147.000km, 1,9 TDI (chip) som er senket med justerbart Weitec dempere og fjærer. Inpro lamper med sort innmat og angeleyes,krystallbaklamper (røde typen), 18" momo felger med litt spesielle eikeformer(noe jeg falt veldig for da jeg så bilen),samt emblemfri grill.

 

Bilder kommer.....:thumb

 

da kommer det noen bilder. det er slik bilen så ut når jeg kjøpte den, det eneste jeg har gjort er å polere den samt mont hengerfeste(avtagbart seff).

Men mere kommer,div er bestilt og noe div små fiks skal gjøres.

 

maxiskr.jpg

 

maxiskrbak.jpg

 

baklav.jpg

 

skrfelg.jpg

 

NBS13.jpg

 

 

kom gjerne med tilbake meldinger,tips og forslag.

 

:hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker for det.

 

som sagt er bilen ganske nyinnkjøpt men har fått med det "blekket" som skal sittei ovalen der,men det er en liten bulk i panseret så skal sveise igjen ovalen der i sammesleng.

 

motoren er en 1,9TDI med originalt 90hk. den er chipet til rundt 120-130hk der omkring. det er gjort på NBS(Norsk Bildeler Senter),loddet inn chip i brakeboksen.

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes den går veldig bra. Klart litt seig i starten men når den begynner å lade så sparker den greit. kjørte i følge med en kompis i golf 3 GTI når jeg var å hentet den og han ble "borte" i speilen for å si det slik.

 

Ikke minst går det billig. lang kjøring på 0,5 og blandet på 0,6-0,8.

Billig bil å eie og bruke :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Housey: takker, og ja det er litt synd det ikke er drift på alle 4 hjula,men da hadde jeg heller ikke kunnet senket den såpass som jeg har. pr i dag ved høy fart i venstre svinger så skurer det i høyre drivaksel. når jeg da jekker opp bilen og ser på drivakselen ser jeg et slikt blankt jevnt og fint slite spor i drivaskelen. det kan se ut som om det går oppi krengstagget pga svak krenging i høyere hastighet.. hmm

 

 

Kremt: joa, sikkert sant det at en passat kan gå like billig men jeg er ikke vant til å ha biler som bruker lite drivstoff så for meg er det billig,+ at jeg er litt ivrig på gassen til tider,forbikjøringer osv..

Men har fått den nedi 0,43 på laaang og peeen kjøring:hmmmmmmmmm: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er som på GOLF IV . så kan du vel bruke stabstag fra R32.. hvilket gjør at det kan senkes MER :P uten at akslingen tar oppi staget..

 

vil det si at jeg må da evt bytte komplett stabbstag eller er det nok med å bytte stabbstagg opphenget på hver side som går ned på innfestning i bruene? hadde bare disse hvert litt lengre så hadde jeg blitt kvitt mye støy her. dessuten ser det ut som om hele opphenget(ytre lenkearmer) er laget i hard plast... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syyynsykt feeet bil.. digga felgene bare heeelt extream... håper du holder denne like clean som din forrige bil.. Adder med noen bilder av en feit bil kansje du får litt idere.

slide_03.jpg

slide_15.jpg

slide_17.jpg

se på bagasjeluka.. skaff deg sånn "spoiler"

 

Ser frem til å se dine fremtidige "moods" med bilen! Good luck!

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

slide_15.jpg

 

se på bagasjeluka.. skaff deg sånn "spoiler"

 

Ser frem til å se dine fremtidige "moods" med bilen! Good luck!

 

 

JAAAAAA JEG VIL OG SKAL HA SLIK PÅ BAKLUKA MEN HVOR FÅR JEG TAK I DET??? eneste jeg finner er til A4,Passat,bmw og den slags men de er mye bredere enn Bora'n. vet du om evt hvor det kan bestilles? evt bilde,link osv??

 

 

Takker for positiv tilbakemelding både på denne og forrige bilen :D

 

skrevet ei liste i dag over ting som skal gjøres så det vil komme på tråden her etterhvert. følg med å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

ja det stemmer, det er en slik en. sikle sikle. meg vil ha.

 

kremt ... er det noen som er registrert på ebay som kunne bestilt for meg og evt fått litt for det ?? jeg er ingen erfaren bruker av nett bestilling oss..

 

 

hjelp..

 

 

R-style- hvem er du og åssen bil kjører du? var ute en liten tur i stad, måtte kjøre noen på fest. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår