Gå til innhold

Min Porsche 924

Ranger emnet


porsche924

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min 924 i fjor høst for 3000 spenn på Randaberg utenfor Stavanger. Bilen ble importert fra England som flyttegods til Norge i 93. Jeg visste at bilen hadde problemer med å gå og har stått i sju steiner siden 1997 i en carport der sjøsprøyten sto inn, og at den hadde vært på verksted flere ganger uten at de fant feilen. Men jeg hadde fremdeles tro på at vi kunne fikse driten, siden forrige eier kjøpte den i samme stand i 97 for kr 35000,-

Først fant jeg ut at bilen fikk for lite bensin ved kaldstart, jeg skiftet kaldstartdysa, men det ble fortsatt ikke bedre. Jeg og pappa (jobber i Biltilsynet:ssip: ) prøvde å slepe bilen i gang og klarte å få start på to sylindre etter 3km tauing. Etter å ha hatt bilen i gang i en time begynte den endelig å gå på alle fire. Jeg tenkte det bare var drit i systemet som forsvant da jeg fikk den til å gå, så jeg helte på dyserens osv...... Det viste seg at det skulle ikke være så enkelt. Jeg lot bilen stå til over jul før jeg begynte å skru litt igjen. Vi fant ut at det kunne være termotidbryteren som var ødelagt, for den skal gi motoren ekstra mye bensin de 4 første sekundene ved kaldstart. Plutselig knakk startmotoren i to, for da hadde vi kinnet litt for mye, så var det inn med en ny. En vakker dag da jeg kom hjem fra skolen fant jeg ut at jeg skulle demontere toppen for å se om topp-pakningen kanskje hadde tatt kveld, men nei, det var riper i sylinderveggen i sylinder nr. 3. Så var det til å plukke ut resten av motoren og plukke den i småbiter. Blokka tok jeg med meg på skolen og borret den. Jeg spesialbestilte nye stempler fra Tyskland til 1175,- stk. og skal nå begynne å montere motoren igjen.

 

Bilen bør (SKAL) bli ferdig til jeg blir 18 år i november, men det er også mye som skal gjøres med det utvendige utseende, som f.eks: Nytt panser og den ene forskjermen, sveise rust, kjøpe felger, senking, hellakkering osv..

 

Det blir mye utlegg på bilen men jeg regner ikke med å tape penger på den, i topp stand ligger de på rundt 60000,-

 

Her er noen bilder av bilen (gliset):D :

 

PIC00005.JPG

 

PIC00006.JPG

 

PIC00007.JPG

 

PIC00008.JPG

Terjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å se bildene dine må man logge seg inn på msn.no siden MSN ikke tillater direkte linker til bilene.

 

Hvorfor så du ikke på muligheten for å bruke en 5 syl. motor fra Audi i bilen din ?? Det skal visstnok være mulig å få tilpasset mot orginal Porsche girkassen. (Det hjelper også å ha noen på innsiden som kan godkjenne bilen etterpå :D)

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du vært inne på denne websiten ?

http://www.924.org/

 

 

er endel bilder og tekniske tips der.

Eller så er det vel endel tips på rennlist.com eller http://www.pelicanparts.com

 

 

Leste forresten om en 924 som var hot'et opp med kompressor, tror det var i "911 & Porsche world" eller muligens i "excellence"

 

Carrera GT styling hadde vel ikke vært helt feil... men det koster sikkert litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

har du vært inne på denne websiten ?

http://www.924.org/

 

 

er endel bilder og tekniske tips der.

Eller så er det vel endel tips på rennlist.com eller http://www.pelicanparts.com

 

 

Leste forresten om en 924 som var hot'et opp med kompressor, tror det var i "911 & Porsche world" eller muligens i "excellence"

 

Carrera GT styling hadde vel ikke vært helt feil... men det koster sikkert litt.

 

Jeg liker ikkje skjermene på Carrera GT'en, det ser ut som de er klistret på.

Terjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår