Gå til innhold

ingen gnist???

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei..

har en 74 camaro med hei fordeler.

der er nye plugger og fordeleren kom på døra på mandag fra usa.. satte fordeleren på plass etter anvisningen og prøvde å starte men nei..ingen gnist!

hva kan ha skjedd???? hvordan skal eg "feilsøke"??

 

mvh chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei fordeler med innebyggd coil og tenningsforsterker?

 

isåfall så er det å sjekke om det faktisk kommer gnist, ta ut en plugg og legg den i nærheten av gods, å se om det gnister. kommer det gnister er det noen pluggledninger eller tenningstimingen som er feil.

gnistrer det ikke, så må du mangle litt spenning inn på den. eller ett signal.

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har tatt ut ene pluggen og sjakka det..og der var det ingen gnist:S målte ledningene alstå det er to stk som skal ha 12volt inn på fordeleren? for den ene ledningen hadde 12 volt mens den andre som går inn gjennom torpedoveggen hadde 0volt..skal ikke begge kablene ha 12 volt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la meg under dashen i dag å såg på ledninger! fante en tykk svart ledning som hang der og dingla samt en rosa tykk ledning som hang der også..den rosa hadde 12 volt og den svarte hadde ikke 12volt.. den rosa kabelen såg ut som om den var kappen men den svarte hadde en kabelsko på seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelerlokket er merket med B+ og Tach (hvertfall de orginale fra GM). B+ skal ha +12V via tenningslås og Tach er signal til turteller. Hvis du ser fordeleren fra siden med kontaktene mot deg så er B+ til høyre og Tach til venstre mener jeg bestemt.

 

Den kullstiften Blackbird snakker om refererer ikke til stiftetenning, men er den lille sorte kullstiften inne i senter av fordelerflokket som er kontaktpunkt mellom rotor og fordelerlokk.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den induktive føleren, jeg har vært borti at ledningene her kan knekke hvis den er noe gammel. Hele denne føleren blir vridd når vakuumklokka justerer tenningen, og det er dette som er grunnen til at ledningene blir harde/sprø og knekker. Den kan byttes, men jeg lodda ledningene og hadde på krympestrømper på gamle pickupen min.

 

Hvis dette er feilen, må uansett fordeleren ut, for å komme til/lodde. Du kan ta av den lille pluggen med 2 ledninger til føleren, og måle motstanden for å se om det er brudd (eller kortslutning)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår