Hot Rod Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Æres den som æres bør, heter det vel. Så her kommer litt skryt. I og med at jeg har jobbet med en 1934 Ford Roadster i 6 år og ellers små-dillet litt med biler og MC de siste 20 årene har jeg etterhvert prøvd endel "mal-rett-på-rust-malinger". F.eks Hammerlite. Den er ikke hard i det hele tatt. Dessuten kan man ikke lakke utenpå den og den fester dårlig på flater som ikke har litt rust. Ikke bra nok. Melke-aktige rust-omvandlerne: Tøys & tull. De stopper riktignok rusta, men sliper man hull på det øverste laget kommer man ned på ekte rust som definitivt ikke har blitt "omvandlet". Ikke bra nok. Coroless. Tja. Hva skal jeg si? Brukbar. Den holder en stund. På boksen står det at man ikke trenger å male/lakke utenpå den, men Coroless uten noe utenpå må males i SVÆRT tjukke lag for å klare seg alene. Egner seg antakelig best på bro pillarer og denslags. Ikke bra nok for bil/MC på utsatte områder, men mye bedre en de overnevnte og tilgjengelig på vanlige malebutikker. Reagerer med lakk dersom den ikke har herdet i ukevis først. Rust Bullit er som seigt lim. Ikke i konsistensen men når den tørker. Vanvittig sterkt. Søl en dråpe på fingeren og det slites ikke vekk på 14 dager. Hvilken annen maling gjør det? Etter en tid ødelegges boksen av at man har åpnet og lukket den endel fordi lokket "limer" seg fullstendig fast! Irriterende, selvsagt, men det sier endel om styrken i malingen. Ene bilen har blitt flekkmalt i skjermkantene med Rust Bullit og det holder svært bra. Det er flere måneder siden jeg gjorde det og det er kun et svært tynt lag med lakk over det. Gjorde det samme på samme bil med Coroless først, men det holdt ikke særlig lenge. Har nå malt tilhengerfestene på de to bilene våre med Rust Bullit og fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke. Har også lagt et lag med chassis lakk utenpå, så "testen" blir vel ikke helt "bra" sånn sett, men Coroless'en overlevde knapt nok en vinter i saltsørpe. Så nå får vi se hvordan Rust Bullit'en gjør det. NB! Jeg er ikke "sponset" for å si dette! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Høres ut som det er rust bullet som er tingen. Glad jeg har brukt det til nå. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Hvor får man kjøpt dette da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 http://www.rustbullet.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkelsen Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Har brukt litt rust bullet jeg også. Jeg er fornøyd så langt! Virker som et greit produkt! Skal du ha rustkiller etc til bil tror jeg rustbullet er tingen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Znip Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Har også kjøpt dette produktet. Veldig bra! Alt understell blir "malt" med rustbullet. Og Hot Rod, et tips til å få fjerna rustbullet fra hender (av egen erfaring) Bruk JIF skuremiddel! Det tar`n Siter - 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK] X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt! X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK] Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Jeg har også ganske positivt å si om RB :) smurte det utover noen _rustne_ beslag på garasjedørene, bare får å teste det.. ble knall det ;) får vell heller komme tilbake om ett års tid å fortelle om dørn er like bra som i dag ;) Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Hot Rod: Har du noe erfaring med produktene fra NCT? Ferromax, corroflux osv... http://www.chemical.no Kjøpte meg et sånt kit, men har ikke prøvd det så mye enda.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Så du kan smøre på rustbullet der hvor det begynner som smått å komme litt rust? Blir det borte, eller hva skjer? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Ta en titt på hjemmesiden deres. Står mer om det der. Problemet du beskriver tror jeg bunner mere i HVORDAN du løser det enn MED HVA. Min erfaring med rust som "plutselig dukker opp" er at ofte har den begynt et sted som ikke vises. Typisk på en skjermkant f.eks: Har rusta oppstått som en følge av lakkskade litt inne på kanten, er det forsåvidt greit nok. Da har man kontroll på hele "sårkanten" 360 grader rundt rustflekken. Men ofte kommer rusta fra BAK falsen på skjermkanten. Derfra har den spist seg rundt kanten, eller enda værre, GJENNOM kanten før den "plutselig" vises på utsiden. Da nytter det lite å smøre på noe på utsiden. En bil utsettes daglig for "sandblåsing" med alt fra sand, grus, vann, salt, fett, olje sot og "you name it". Dermed må ALLTID overflaten rengjøres grundig før man har på noe som helst, det være seg polering, lakk eller rustmaling. Gjør man ikke dette ordentlig, blir resultatet dårlig uansett. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Hva mener du med at rustbullet er som seigt lim? herder det ikke skikkelig? Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Hva mener du med at rustbullet er som seigt lim? herder det ikke skikkelig? Joda. Ikke noe problem det det. Men det sitter noe så inni h* fast dersom du søler det på noe. Og dersom det kommer mye søl langs kanten på maleboksen, sitter lokket bom fast neste gang du skal åpne den. Jeg ødela hele boksen tilslutt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Hehe, har ødelagt 2 bokser på at det stivner jeg og.. Gjør som noen andre har sagt her. Stikk et høl i lokket og teip det igjen når du er ferdig. Rist godt. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Man burde ikke riste RB boksen da dette kan skape bobler i sluttproduktet. En annen mulighet for å hindre at lokket sitter fast er å legge no plastik over boksen og feste den skikkelig slik at ikke no luft kommer ut/inn Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Mspeed: Det funker fint og riste boksen.. Blir det bobler etter man har helt over i en beholder så venter man til luft boblene forsvinner og så rører man forsiktig. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.