volvo-r-sport Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Hej! Kjørte med LMM på innsugssida på FT motoren min.. Funka egentlig ganske bra, men flytta den tilbake nå... Får feilkoden 1-2-1 etter litt kjøring som betyr Feil/manglende signal fra LMM. Det som er rart: Den stopper ikke når dumpen åpner, men når den "slipper" i filteret så er det kvelden ganske fort... Det er jo stikk motsatt det skulle vært! Går heller ikke noe særlig på tomgang. Dumpen er shimsa opp ganske mye så den ikke åpner med en gang.. BTW: Går det å bruke LMM fra 230F på FT motor? Begge fra LH2.4. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Ja, du kan bruke LMM'en fra en F motor med LH2.4... tror boschnr på begge skal slutte på 016. Så det er samme del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 jeg hadde FS motor i 740ien min, og det er forskjellig lmm på den og fk'en jeg har nå.. annen plugg og gamle har 5pins mens nye har 6.. jeg bruker gamle ledningsnettet, så bytta bare pluggen, og gav faen i nr. 6, funker fint fordeom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Jeg hadde FD i min 240. Og det var samma LMM som FK/FT bruker. Bosch 016 eller hva den heter. Jaja, volvo er kjent for å kaste sammen noe dem fant på lager så det forundrer meg ikke at folk har litt forskjellige LMMer og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Jeg har forskjellige nummer på LMM'ene jeg har liggende... Eneste forskjellen som jeg kan se etter å ha målt litt er at den som hører til FT motoren har 3 tom utvendig til filteret kontra den fra F motoren som bare har 2,5 tom. Men diameteren inni skal være lik.. Noen som har testa dette? Jeg går ut og prøver nå hvis det ikke regner, kællen har stjælt garageplassen min (sviiinet). Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 hvis man har LMM med "klaff", kan man bytte til slik som er på FT-motoren? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Hej!Kjørte med LMM på innsugssida på FT motoren min.. Funka egentlig ganske bra, men flytta den tilbake nå... Får feilkoden 1-2-1 etter litt kjøring som betyr Feil/manglende signal fra LMM. Det som er rart: Den stopper ikke når dumpen åpner, men når den "slipper" i filteret så er det kvelden ganske fort... Det er jo stikk motsatt det skulle vært! Går heller ikke noe særlig på tomgang. Dumpen er shimsa opp ganske mye så den ikke åpner med en gang.. BTW: Går det å bruke LMM fra 230F på FT motor? Begge fra LH2.4. Før du "konstanterer" at LMM`n er gåen, så fjern den eksterne dumpen, og få på plass igjen den orginale og sjekk da... Kan være dumpen som lager problemer for deg, selv om det ikke skulle virke logisk... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Jeg har forskjellige nummer på LMM'ene jeg har liggende... Eneste forskjellen som jeg kan se etter å ha målt litt er at den som hører til FT motoren har 3 tom utvendig til filteret kontra den fra F motoren som bare har 2,5 tom. Men diameteren inni skal være lik.. Noen som har testa dette? Jeg går ut og prøver nå hvis det ikke regner, kællen har stjælt garageplassen min (sviiinet). finnes jo et lass med luftmassemålere da. ALLE b230 motorer med lh 2,4 bortsett ifra tidlig b234 og b204 har SAMME luftmassemåler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.