Gå til innhold

Er LMM skrot??? Går dass...

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Hej!

Kjørte med LMM på innsugssida på FT motoren min.. Funka egentlig ganske bra, men flytta den tilbake nå... Får feilkoden 1-2-1 etter litt kjøring som betyr Feil/manglende signal fra LMM.

Det som er rart: Den stopper ikke når dumpen åpner, men når den "slipper" i filteret så er det kvelden ganske fort... Det er jo stikk motsatt det skulle vært!

Går heller ikke noe særlig på tomgang. Dumpen er shimsa opp ganske mye så den ikke åpner med en gang..

BTW: Går det å bruke LMM fra 230F på FT motor? Begge fra LH2.4.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forskjellige nummer på LMM'ene jeg har liggende... Eneste forskjellen som jeg kan se etter å ha målt litt er at den som hører til FT motoren har 3 tom utvendig til filteret kontra den fra F motoren som bare har 2,5 tom. Men diameteren inni skal være lik.. Noen som har testa dette?

Jeg går ut og prøver nå hvis det ikke regner, kællen har stjælt garageplassen min (sviiinet).

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Kjørte med LMM på innsugssida på FT motoren min.. Funka egentlig ganske bra, men flytta den tilbake nå... Får feilkoden 1-2-1 etter litt kjøring som betyr Feil/manglende signal fra LMM.

Det som er rart: Den stopper ikke når dumpen åpner, men når den "slipper" i filteret så er det kvelden ganske fort... Det er jo stikk motsatt det skulle vært!

Går heller ikke noe særlig på tomgang. Dumpen er shimsa opp ganske mye så den ikke åpner med en gang..

BTW: Går det å bruke LMM fra 230F på FT motor? Begge fra LH2.4.

Før du "konstanterer" at LMM`n er gåen, så fjern den eksterne dumpen, og få på plass igjen den orginale og sjekk da... Kan være dumpen som lager problemer for deg, selv om det ikke skulle virke logisk...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forskjellige nummer på LMM'ene jeg har liggende... Eneste forskjellen som jeg kan se etter å ha målt litt er at den som hører til FT motoren har 3 tom utvendig til filteret kontra den fra F motoren som bare har 2,5 tom. Men diameteren inni skal være lik.. Noen som har testa dette?

Jeg går ut og prøver nå hvis det ikke regner, kællen har stjælt garageplassen min (sviiinet).

finnes jo et lass med luftmassemålere da.

ALLE b230 motorer med lh 2,4 bortsett ifra tidlig b234 og b204 har SAMME

luftmassemåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider