Gå til innhold

Volvo 16v/cosworth eller opel motor i ascona b!?

Ranger emnet


turbo240

Anbefalte innlegg

  • Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bertone. du har jo en topp trimmet skropel motor da:)

Prøv mot enn like trimmet 16v eller 24v volvo motor.

gidd å krangle om hva som er best.

Saken er vel att volvo motorer er mer "lett trimmet"

kansje billigere og

Med orginal b230fk bunndel kan man vel kjøre 300-350hk.

Men da sover man vel med ett øye oppe om natten :)

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det underspyling på c20let?

det har nyere 230ft blokka:D

moment er noe som opel også ikke har hørt om.

det har volvo:)

 

Nå har vel ikke underspyling og gromt noen som helst samenheng da! Men det er nå så! :D

Hvor mye bremset den protrim opeln da?

 

En kjenning hadde 380hjul hester på c20let med 1,4bar. Det var vell dønn org motor om jeg ikke husker helt feil! Kun utvendige deler som var byttet. Så at et er greie motorer er det vel ingen tvil om....

 

Syns heller ikke man skal samenligne en 2liter mot en 2,3liter i moment! eller effekt for den del! Heller ikke 2ventilers opp mot 4ventilers teknikk!

 

Skal man kjøre en samenligning må det bli 204Ft mot c20let... Likt volum, lik teknikk i toppen! eller så har vel volvo en hvit firer med 2liter og 16v topp???

 

Har heler ikke hørt noen større effektuttak på de motorene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke om jeg noen gang har sett en skikkelig grom opelmotor jeg!!!! noen som kan fortelle meg om noen?

 

trur det du egentlig trenger er briller jeg...:D.... 3.0l 24v motoren er grom og hva med ascona/manta's 2,4liter,og c20let er ikke dårlig motor om du trur det.

 

så en time hos en optiker/øyelege hadde vært en fin løsning for deg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur det du egentlig trenger er briller jeg...:D.... 3.0l 24v motoren er grom og hva med ascona/manta's 2,4liter,og c20let er ikke dårlig motor om du trur det.

 

så en time hos en optiker/øyelege hadde vært en fin løsning for deg:D

 

 

 

Jaha.... å hva i all verden er det som er gromt med en org serieprodusert motor???

den protrim opeln funka da greit! :D

 

Nei.... Vi skal ikke samenligne lotus motoren.... Men vi kan jo heller får høre hvor mange OPEL motorer som har over 300hk org???? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke om jeg noen gang har sett en skikkelig grom opelmotor jeg!!!! noen som kan fortelle meg om noen?

 

Finnes nu nok av di.. Tenke du org eller modifisert?

 

Cos.cast C20XE e jo høveli grei t org motor å være..

Opel i400 motorn.. Di e grom.. Men koste flæsk..

Modifiserte C20LET,sjekk ut http://www.protrim.no.. tett på 650rwhp..

Modifiserte CiH motora.. 450hk http://www.opeltuners.com

 

Finnes mye å hente på Opel markede av bøse motora, og/eller motora me potensiale..

 

Men ang selve linken hær,nån som selg motor fæsta t volvo motor i Ascona eller MÅ man sjøl ta på sæ d arbeide? Veit d værtfall e populært i sverige å sette volvo motor i di gamle Opel'an..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår