Gå til innhold

Teamfortknox Opel Astra oppgradering

Ranger emnet


Erik Andre

Anbefalte innlegg

hei og hå

 

Prosjektet går som tittel sier å oppgradere det annlegget jeg har, planen er å gjøre så det ser mer helt ut uten veldig store forandringer i det som er der fra før av.

 

Jeg begynte i bagasjerommet. Var egentlig ganske fornøyd med dette, men syns dekslene på siden var noe upassende og vinylen jeg hadde brukt passa ikke veldig bra til bilen ellers (når du så litt nøyere etter)

Bilen:

bilen.jpg

 

Bagasjen

 

bagasjerom-001.jpg

 

så litt innkjøp :)

Vinyl1 fra installbay, IRMA fleece teppe fra IKEA og polyester og noe fiber duk fra en kompis i Svelvik som støper skibokser (takk Øystein)

 

inkjop.jpg

 

Først prøvde jeg å få til at alle sidedeksel platene ble et deksel, men sleit noe sykt i 3 dager men fikk det ikke likt (litt ny innen dette å støpe deksler og dette var ikke noe lett greie følte jeg.

 

misslykkatest.jpg

 

dette ble trukket med fleece og smørt inn med polyester men ble så mye "strul" at jeg ga opp, planen var jo faktisk å få et fint deksel og ikke forandre utseende for mye anyway så jeg fant på noe nytt og enklere.

jeg brukte de platene jeg hadde fra før av og som dere kan se ut av bilde blir de to platene som er vertikalt satt sammen til et deksel.

 

deksel med fleece stiftet opp:

deksel_fleecetrukket.jpg

 

og deretter smurt opp med polyester:

fleece_polyesterdynket.jpg

 

Så var det bare å vente på at dette tørket, så var det fram med pusse papir og sparkel :)

deksel_sparklet.jpg

 

dette ble sparklet til det ble rett å fint, men har ikke flere bilder.. kamera ble tomt for strøm :( men er vel ikke så moro å se sparkel bilder anyway :)

tok da kvelden..

 

glemte å kjøpe batterier til kamera før jeg avsluttet jobben, men her er i hverfall bilder av bagasjen ferdig:

 

ferdigstiltbakfra.jpg

 

ferdigstilthoyredeksel.jpg

 

ferdigstiltvenstredeksel.jpg

 

bagasjerom-004.jpg

 

SÅ var det døra som ikke akkuratt fikk folk til å si WOW :P

utgangspungt.jpg

 

her beklager jeg det er dårlig med bilder, jeg suger virkelig på å huske å ta bilder når jeg holder på å jeg blir "hekta" på det jeg driver med.. (må bli bedre på dette)

 

men ett fikk jeg tatt.. etter første runde med sparkel

pusse2.jpg

 

som man kan se har jeg brukt orginalen av nedre delen av dørtrekket til å bygge på, jeg kappa ut det som var i veien og det jeg ikke ville ha der mer og trakk fleece over og støpte, fremgangs måten er egentlig litt lik Bolf prosjektet til AudiV6cab (var der jeg fikk tipset med å bruke orginal trekket som grunnlag takk AudiV6cab)

 

Her er resultatet:

resultat1.jpg

 

ser man nøye etter ser man at nedre del ikke er festet ordentlig i resten av dør trekket, detta har en samenheng med at det er faktisk veldig sant :P Jeg skal av med alt sammen igjen å trekket mitt partiet i døra (stoff delen) i grønn alcantara (lik den som er i bagasjen) om ikke alt for lenge, venter bare på å få råd til å kjøpe det sinnsykt dyre trekket :(

 

sidenote OT til de som ser.. bah.. er automat jo!!!! (er så mange som komenterer det!!)

 

Jeg har amputert venstre ben 13cm under kneet, ja jeg klarer å kjøre girbil (har protese) men syns det er greit å slippe :)

 

edit: hum, serveren der jeg hadde bildene ble vist tatt ned, her er de oppe igjen :)

:puke: TELENOR

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget cleant og pent...

 

Men merket meg en liten ting, er litt "stilbrudd" med rød høytalerkabel på subbene. Hadde sett bedre ut med søvfarget og svarte sånne plast hylser..

 

Er det W7 du har der forresten?

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe den kablen er standard levert fra JL Audio (W6) W7 har element oppheng over bolt hullene til å skru fast elemtetet. hadde vært umulig å skru fast elementet den veien jeg har gjort :)

 

Det er planlagt løsning på akkuratt de ledningene, det blir Stinger høytaler kabel trekt med en strømpe og krympestrømpe i endene ala det jeg har gjort på strømmen (ikke vist bilde enda) men her kommer et :)

 

str.jpg

 

Er en del småplukk igjen, helt klart.. Men jeg hadde ikke tenkt å konkurere med bilen før neste år, så jeg for bruke vinteren flittig på fikse sånne ting som du nevner :)

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaajs... Det ble kjempefint :):

 

Får ta sjansen på ett lite OT spørsmål: vil du anbefale JL Audio?

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naginata: Det jeg kan anbefalle er at du prøver å få hørt på en bil med JL audio og gjerne i en bil som har utstyr for hva du har tenkt å legge i det.. Er ikke penger et spørsmål så stiller vi trolig ut på september treffet på rudskogen med en ren JL audio bil med alt fra øverste hylle. Vi har også en bil med utstyr fra hylla under, men han flytter når september treffet er så den bilen tror jeg ikke vil være der :(

Personlig syns jeg JL audio er tøft og pent spillende, men smaken er som baken... delt så etter min mening må du høre selv.

 

Mr Golf 4: emma i Oslo 26aug. hvor kan jeg finne ut mer om det? (pm me)

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår