Gå til innhold

Uff for en tabbe

Ranger emnet


Gjest Trailer

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en kompis av meg (almennfag-folk) skulle ha stereo i russebilen... dem hadde kobla opp og styrt på, men da fattern hannes så åssn det var lagt opp hadde han mumla noe om "livsfarlig" og "sløve ungdommer som ikke veit hva dem driver med" så han kobla likesågreit av ledningen fra batteriet som gikk inn på sikringen, og lot den dingle løst bak setet bare millimeter fra jord... Digg det når det er ett batteri fra nitten-pil-og-bue som er montert under setet jeg satt i... Ka SKREMT!!!

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde meg en fin en når je skulle montere en subb.

Hadde ikke gjort det før og tenkte liksom ikke over at spolene har kontakt med hverandre på hver side av elementet. Så jeg fulgte koblingskjemaet slavisk for å koble i 8Ohm. Noe som gjorde at elementet egentlig var koblet i kortsluttning eller noe i de baner.

En kompis var med når jeg skrudde elementet ut av kassen, han tok en titt og sa: "hmmm, dette var jo litt kreativt, ikke rart det ikke blir lyd her nei...."

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irriterende med små feil. var oss ein kompis ein gang og me skulle koble opp 2 6x9 ere i hattehylla. via ein forsterker. allt var komt på plass og me skrudde på spilleren og var klar for litt musikk. forsto ingenting da d ikkje kom lyd. gikk over ledningene ein gang t, såg ingen feil. ant enn ett rødt lys på forsterkeren. satt der og lure på om forsterkeren var ødelagt eller ikkje.(gammel forsterkar) etter ei stund kom eg fram t atte remote cabelen ikkje var kobbla til spilleren. frustrerende og finne ut sånnt. eg måtte berre le.

Daihatsu Charade G11 Turbo

(SMÅBIL POWER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 2 months later...

slenger opp en litt gammel tråd her, da vi dreit oss skikkelig ut her om dagen. btw, det røde lyset var sikkert protect-mode:)

 

hadde kobla opp alt sammen,men ble bare rødt lys, og vi klødde oss i huet. testa jordinger, remote, osvosv. helt til at vi fant ut at automatsikringa sto feil vei. føler deg smart da gitt:hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste feilen jeg kan komme på å ha gjort er å ikke feste forsterkern skikkelig i seteryggen, så skruene ble slitt ut av seteryggen, så forsterkeren falt ned og sklei stygt bak i bagasjerommet og sleit ut +kabelen fra forsterkern, og dette sjedde mens jeg og en hel haug med kammerater dreiv å sladda på industriområde.

 

men en kompis av meg presterte å koble feil på + og -, Han sjønte ikke hvorfor han sprengte sikringene på forsterkern hele tiden, Samme smartingen driver å kobler fra forsterkeren uten å ta ut sikringa først

Bredt er fett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle gjort våre tabber.

Kan nevne min værste tabbe som faktisk gikk fint takket være et solid element.

Var å testet et par kasser og tuning av disse til DB-bruk.

koblet og testet i flere timer... det begynte å bli mørkt, og var snart på tide å gi seg. bare litt til da.

kobler opp sub og alt som normalt (tror jeg)

Justerer opp spilleren til ønsket volum og frekvens, resetter term-laben, pause på. alt klart!

Pause av... men kom det noe lyd??? hmmm... pauser på og av igjen.. fortsatt ikke lyd. åpner døra, det står fortsatt å spiller. trøkker på med 4 KW!!!!! men fortsatt bare en lav summelyd i bilen.. hmmm.. hva er galt nå?

står der og klør meg i huet litt før jeg kjenner lukten av svidd sub.

PANIKK!! av med spilleren...

 

Hadde visst koblet motfase på spolene!!!!!!

 

Spilte fortsatt like høyt etterpå... sier litt om hva dette utstyret tåler...

:)

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår