B.T.i Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Nja, du får ta en titt på det kompressorhuset mitt, tror ikke du sier det er så lett da lengre :) Sikkert like lett som da jeg lærte deg høyglanspolering ifjor sommmer:D Men, ivertfall, nå begynner det å bli meget bra her Tommy.. Når har du beregnet å være ferdig? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Sikkert like lett som da jeg lærte deg høyglanspolering ifjor sommmer:D Men, ivertfall, nå begynner det å bli meget bra her Tommy.. Når har du beregnet å være ferdig? hehe, tror jeg må lære deg litt om høyglanspolering! hvor er glansen i det toppdekslet på sintgolfen din? ;) tja, motoren kommer sammen bit for bit, sakte men sikkert :) håper å være ferdig neste helg. her har jeg fått toppen ferdig: Innsuget ble helt greit.. Tok oljepumpa opp og sjekka tilstanden, helt herlig :) Har også sølvlodda noe greier.. Oljeretur fra turbo: Håper å få motoren ferdig i natt! :D Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 hehe, tror jeg må lære deg litt om høyglanspolering!hvor er glansen i det toppdekslet på sintgolfen din? ;) Glansen er Her;) Men, som du sikkert vet så går det ikke an å høyglanspolere blikk/stål uten å enten polere det hver uke eller å lakkere med klarlakk, noe jeg gjorde, så etterhvert falmer det/gulner..:D Jeg går utifra at det meste av det du har polert er enten rustfritt eller alu? Håper å få motoren ferdig i natt! :D Ja, hvordan gikk det?:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Glansen er Her;) Hehe, ser ikke noen glans.. Se på oljekorka på toppdekslet mitt, så ser du glans ;) Jeg går utifra at det meste av det du har polert er enten rustfritt eller alu? Her går det i syrefast stål, og aluminium :) Ja, hvordan gikk det?:) Tja, fikk den nesten ferdig. Ble litt plaga og sånt.. Vannpumpepakninga som fulgte med i pakningssettet var helt feil.. Men det meste ble bra til slutt :) En av boltene til eksosmanifolden kom ut, så jeg må vel sette noen nye gjenger inn der med Helicoilen, praktisk sak :) Kan la bildene tale for seg.. Siste farvel: Toppen på plass: Her kommer oljetilførselen til turboen ut.. Syns det ble helt greit jeg :D Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Syns det ble helt greit jeg :D Ja, det syns jeg å:D Bare det holder under trykk så;) Mulig jeg ikke har fått med meg noe her, men er det justerbart kamdrev du har montert? Skulle kostet på deg lettvektsdrev til veiva også isåfall;) Sikkert svindyrt dadamndamn Sånn btw så var jeg på skroten idag å hentet meg 90 bakfanger, så blir vel tilpassing av disse senere, du er hjertelig velkommen til å holde meg med selskap, har et par Kustom løsninger på lur:D Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Ja, det syns jeg å:DBare det holder under trykk så;) Mulig jeg ikke har fått med meg noe her, men er det justerbart kamdrev du har montert? Skulle kostet på deg lettvektsdrev til veiva også isåfall;) Sikkert svindyrt dadamndamn Sånn btw så var jeg på skroten idag å hentet meg 90 bakfanger, så blir vel tilpassing av disse senere, du er hjertelig velkommen til å holde meg med selskap, har et par Kustom løsninger på lur:D Tror det skal fungere greit under trykk ja :) Kamdrevet er nok ikke justerbart nei, lakka det bare, ser litt bedre ut iallefall :) Gidder ikke å koste på meg noe lettvektsdrev, når jeg skal selge bilen om en stund.. Blir sikkert å gjøre det på den neste bilen :) Du får bare ringe når du skal å skru, så kanskje jeg blir med :) Må bare få meg litt søvn, har nesten ikke sovet i hele helga.. Båtn var fremme i Bodø kl 4 i natt, så kom meg ikke i seng før i 5 tiden. Så var det opp på jobb igjen kl 7 :/ Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Harry Harry! Neida, ble fint dette :D Du e flink du tommy boy ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 test Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Det så jo riktig så flott ut :) Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Denne sensoren kommer fra en Honda Prelude, 1983. Og den sto nederst i radiatoren.. Der vannet er kaldest.. Burde jeg plassere sensoren der på min radiator også? Skulle hatt svar asap! skjønner ikke helt problemet med å få tak i en slik termobryter... f.eks 1990 740 (sikkert flere årsmodeller også) med ac har ekstra elektrisk vifte som har en termobryter i øverste hjørne på den kalde sia. Evt hvilken som helst bil med elektrisk vifte kan man jo ta en slik termobryter ifra. Hvor den står kommmer jo an på hvilken temp den virker på, er jo bare å sette den på "samme" plass som der den ble plukket ifra :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Jævli fin blåfarge du hadde brukt! :) får håp det hold denne gang ;) hehe.. har du tenkt deg på isbanetreffet på valnesvannet, ja om det enda er is da.. skal være på lørdag 24.3 :) ?? Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 skjønner ikke helt problemet med å få tak i en slik termobryter... f.eks 1990 740 (sikkert flere årsmodeller også) med ac har ekstra elektrisk vifte som har en termobryter i øverste hjørne på den kalde sia. Evt hvilken som helst bil med elektrisk vifte kan man jo ta en slik termobryter ifra. Hvor den står kommmer jo an på hvilken temp den virker på, er jo bare å sette den på "samme" plass som der den ble plukket ifra :) Uhm, bygde om til elektrisk vifte for lenge siden? :P Fant ut av alt til slutt, måtte bare teste, og forhøre meg litt først, hvis du skjønner.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Jævli fin blåfarge du hadde brukt! :) får håp det hold denne gang ;) hehe.. har du tenkt deg på isbanetreffet på valnesvannet, ja om det enda er is da.. skal være på lørdag 24.3 :) ?? Hehe, sprang bare inn på Mekonomen og fant meg ei blåfarge, like før båten gikk.. Ble et jævla stress :P Tror ikke jeg får tid til å dra på noe isbanetreff.. Bilen blir solgt ganske så snart nå, har egentlig ikke så forferdelig lyst å selge den, etter alt slitet jeg har lagt i motoren :( Var å testa den bilen jeg skal ha i dag, en strøken 940 :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flaten 87 Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Fin tråd detta altså, lært mye nytt om motor og slikt. STÅ PÅ:volvopower: Siter Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02' Ford mondeo 95' Citroen AX 4*4 96' Volvo 745 tic 87' B230ET Volvo 740 86' B230A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Fin tråd detta altså, lært mye nytt om motor og slikt. STÅ PÅ:volvopower: Flott at du lærer noe av tråden :) Fint navn du har, jeg har samme :D Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg