Gå til innhold

Min Volvo 745 Racewagon ;)

Ranger emnet


virtual

Anbefalte innlegg

ok fett d;) vurdere å jera d samma ser du :) mn har du sjørt hål i registerdeksele? siden d e hål t kammdreve liksom:P veldi kul detalsj;)

 

Jepp, bare tok ei hullsag og skjærte hull.

Det ble faktisk ikke så verst :)

Men hjulet blir støvete og stygt ganske fort..

 

Kan du gi en liten bruksanvisning? :) Med hva du pusset og hvordan man høyglanspolerer? Kunne tenkt meg å gjort slik på 945en.

 

Tja, kan gjøre et forsøk iallefall..

 

Først prøva jeg med høytrykksspyleren, med roter-dyse og varme.

Det tok noe av lakken, men ikke alt.

Resten pussa jeg med en eksentersliper, 400 papir var det tror jeg.

Resten bare pussa jeg for hånd, starta med litt grovt papir, om jeg ikke husker feil var det 600.

Så bare pusser man med finere og finere papir, til man har kommet til 1200 papir elns, det må man bare se an.

Til finishen har jeg ei sånn poleringsskive som man setter på en skrumaskin, skiva består av masse ulltråder.

Ha Autosol på skiva, og puss i vei! Så blir det så blankt atte :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 250
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg skulle ha tatt vanlig pris regnet i timer og materiell, kunne du like greit ha kjøpt deg en ferdig en..

For det tar ganske lang tid å lage delene, sveise sammen og høyglanspolere..

 

Men kan sikkert svitse sammen en tank, så fremst som at jeg får ha Værøy Kustoms logo på den :)

Så kan du være skyldig meg en tjeneste elns..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå når vi er inne på catchtanker her.

 

Hvordan laga du din?

Altså hvor la du retur (Hvis du hadde det?) Eller laget du avtapping i bunnen? Hadde du den skilleplata i hele tankten eller bare nederst?

 

Måtte du bruke et spesielt materiale?

Fant noen bilder, men var litt fram og tilbake så forsto liksom ikke helt hvordan du hadde gjort det.

 

Hadde vært supert om du kunne forklare litt nærmere hvordan du laga den :) Tenkte å lage en slik selv ser du! :)

- 1981 Volvo 240

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler

- 1985 Mercedes Benz 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår