Gå til innhold

Montering av stereo i Golf3

Ranger emnet


cuts

Anbefalte innlegg

Jeg skal instalere mitt første stereoanlegg ever i bil og trenger litt hjelp

 

- Der cdspilere sitter er det jo enormt trangt, hva kan man gjøre for og få best mulig arbeidsplass der?`

 

- Hvordan trekker jeg ledninger, altså hvordan får jeg ledningene fra frontdøra, og høytaler i hattehylle til og komme bak cdspileren`? Hvor kan jeg legge kabelene fra bagasjerommet? Vil jo ikke at di skal ligge synlig over gulvet

 

Håper på mange svar da dette var grusomt innvikla greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du legger kablene under plastdekselet ved dørstokkene eller hva man kaller det. press ned og bøy ut så løsner de, også skrur du av noen plast deksler nede på dash bordet. hva skal du med arbeidsrom rundt spilleren, ledningene er jo lange nok til at du kan dra ut spilleren og koble utenfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du legger kablene under plastdekselet ved dørstokkene eller hva man kaller det. press ned og bøy ut så løsner de, også skrur du av noen plast deksler nede på dash bordet. hva skal du med arbeidsrom rundt spilleren, ledningene er jo lange nok til at du kan dra ut spilleren og koble utenfor..

 

Det som er problemet: det sto en gammel blaupunkt spiller i bilen, og skulle idag skifte denne med en pioneer 6800. Det låg jo allerede kabler til den blaupunkt spilleren, ISO var på en måte delt i 2, så jeg stappa di to svarte greiene inn i en samler ting som følgte med pioneer spillere, så jeg tror jeg har dobbelt opp med kabler akkuratt nå. Det er s mye ldninger bak at jeg måtte stresse som en gal for å få presset pioneer spilleren inn i hullet. Jeg kan vell ikke bare røske ut alt heller?! DA kan jeg vell risikere å aldri få lyd igjen med mine egenskaper.

 

et nytt spm, hver gang jeg tar ut nøkkelen forsvinner alle insitillingene jeg har gjort, dette fikser jeg vell med remote kabelen, men hvor skal den kobles hen? Fra spiller til____________?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Dette med memory er noe jeg alltid roter med, men mener sterkt at den gule skal til tenninga di, og den røde er for memory og skal direkte på 12v. Om du vil, kan du koble rød og gul sammen direkte på 12v, men da må du huske å skru av spilleren manuelt når du forlater bilen. Anngående dårlig plass til ledninger bak spiller så kan du ta ut bryterne til varmeapparatet så lenge, da kommer du godt til og bak der er det god plass til masse ledninger! Dekselet forran er bare klipsett fast, bare vippe ut med skrujern. resten sitter bare i noen skruer. kjempe lett! Om du skal ha en ekstra forsterker i bilen til stereoannlegget, så pass på å ikke legg strømkabler og signalkabler i sammen da dette ofte lager støy. (den kjente turbolyden). Annbefaler da å legge signalkabel i midten av bilen, og strømkabler langs sidene.

 

Lykke til!

Mvh

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller enda enklere: signalkabel på ene sida, og strøm på andre:)

Nå går det kabler som leder strøm på begge sider av bilen min. Så jeg la i midten for å være helt sikker.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår