Gå til innhold

lamdasonde

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Viss det er lambdasonde orginalt ville jeg sveiset inn en mutter i collectoren og koblet det til, er jo ikke der for morro skyld heller da.

 

Ang de røra du refererer til, hvor gikk de inn i andre enden?

 

Kansje det er noe EGR greier også, vanskelig å si når du ikke sier hvor de gikk hen.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:): Godt mulig at desse røra som gjekk inn på manifolden i framkant er noke EGR styr... Kom ganske masse trykk ut dei på eit vist turtal. Er et agregat av et eller anna slag som går på eit reimhjul (kompressor??) som går en slange frå opp til en enhet som kan sjå ut som en eletrisk styrt ventil. Frå den går det et rør som forgreiner seg til to og dei går då altso til kvar sin manifold. Kopla ifrå strømmen på dinna ventilen slangane går innpå og då kom det lenger ingen trykk ut. det er og en til inn på denne "ventilen" som eg trur er veivhusventilasjon. Sikkert dårlig forklart, men håpe dokke forstår det:): Motoren går heilt fint uten dette tilkoplet, men er det skadeleg å ikkje ha egr systemet tilkopla??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forstod litt mere nå, som Torqeflite sier kan dette bare fjernes, men du slipper jo å tette med blind plugger siden du har satt på headers.

 

Men hadde fortsatt satt på igjen lambdaen.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, lambdasonden (eller O2 sensoren) bør du ha tilkoblet. bruker nok litt mer bensin og litt

styggere utslipp uten. Du vil kjøre i såkalt "open loop" hele tiden (kan sammenlignes litt

med å kjøre med choke hele tiden).

Med Lambdasonde vil den gå i "closed loop" (etter motoren har blitt varm + etpar andre kriterier) og

den vil da hele tiden kun få så mye bensin som kreves for å holde en bensin\luft blanding på ca 14,6-14,7.

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår