Gå til innhold

Stambo´s 6N2.. :)

Ranger emnet


Stambo

Anbefalte innlegg

Hey..

 

ja, skjønner hva du mener. Har tenkt på tanken, men har blitt med det. Nå er det egentlig byggestopp til over vinteren. Har brukt litt mange månedslønninger nå.. hehe.. :) Har vært mye utgifter på bilen, planlagte å ikke planlagte, så nå må jeg spare litt. men til våren kanskje..) :)

 

 

Men; her er bilde av hullet jeg møtte...:

DSC00083.jpg

Vet det ser ut som at jeg har kutta maksimalt, men svingen er sånn at du nesten automatiske kommer der hvor hullet er..... Btw; hullet er ca 15cm dypt.. :puke:

 

Resultatet..:

DSC00090.jpg

Pluss at bakfelgen har fått en liten bulk... men det er innsiden, å jeg merker det ikke, så det får være.

 

Det var på lørdag dette skjedde, og på dagen mandag ringte fadern til halden kommune elns å sa ifra hva som hadde skjedd, å at naboen som er kjøreskolelærer (og eier) sa at han hadde sett hullet lenge. Da fikk han en adresse som bilder o.l. skulle sendes til så skulle eventuell erstatning vurderes. Så sa personen at de skulle sende noen til å innspisere hullet så fort noen hadde tid. Dette var ca i 12-13 tiden.

Ca kl 15:30 Samme dag kjørte en kompis forbi å da var hullet tettet!! Sånne saker pleier å ta laang til lissom, å hullet har vært der kanskje et års tid.....

Så skal prøve å kreve noen kroner. Ny felg ble montert på tirsdag... :)

 

 

Menmen.. har er oppsettet til anlegget bak i Polo´n:

DSC00087.jpg

 

Syns det blei pent.. :) venter bare på bassen.

 

Bilde av leppa..:

DSC00099.jpg

 

Å nå har jeg begynt å montere fronsettet. Da møtte jeg på et problem kan du si! ...:

DSC00100.jpg

Den orginale diskanten er til ventre å den nye til høyre... trur du jeg fikk plass? :shake

 

Kjøper hullsag i morgen så fikser vi det... ;)

 

 

kommer mere bilder når alt er klart... :)

 

Mvh

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er anlegget nesten så godt som klart. :) frontsett er inne å alt er kobla å klart... Venter bare på å få igjen den andre subben å bli ferdig med innspilling så det blir no skikkelig trøkk.. hehe.. åsså er det endel instillinger som må til... :)

 

Møtte borre i dørtrekket for å få plass til diskantene... hehe.. kommer vel bilder etterhvert.. :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en veldig fin bil, av de fineste Polo-variantene som er laget etter min mening.

Ser nyere ut enn 6N med blant annet finere fanger foran, skiltet står i bakfangeren isteden for på luka og litt sånn.

Syns denne versjonen er mye finere enn den nyeste, den har jo sånn mercedes-lykter :hvaskjera

Hey.. :)

 

takk for det du.. :) Ja, en enig med deg i det. (å det er ikke bare fordi jeg har den selv..) Jeg å syns at 6N2 eller facelift utgaven er den peneste av Polo karosseria. Den med merce-lykter som du sier, er modellen etter min, å syns den blir litt for mye lupo. Men missforstå meg rett, alle Poloen kan bli driiit råe med de rette mods´a lissom. 6N som det er endel av, blir jo fort kule lik som 6N2. 9N å de andre nyere også. også de gode gamle da... hehe.. Polo er Polo.. Det er kule biler... ;) hehe..

 

Nå begynner jeg å bli fornøyd med lyden i bilen også. var å justerte litt på spilleren (Alpine), å det var et hav å justeringsmuligheter! hehe.. halvtime så var lyden helt anderledes! hehe.. bare jeg får P3´n min snart... savner den.. :( hehe..

 

Lyden for passasjerer i baksete blir jo så som så. siden det ikke er høytalere bak. De får jo mesteparten av bassen.. men det får de bare finne seg i... :p

 

Btw; ser ut som at jeg ryker på en siste "stor-innvestering" før vinteren alikevel...

 

stay tuned.. :thumb

 

Mvh

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey..

 

Er på utkikk etter nye framlykter til Polo´n nå... Men hvor finner jeg det? Hvem har? Eneste stedet jeg har finni er Maxam... Kunne tenkt meg å funnet litt flere steder å typer.. Det som er viktig er at det er linser i lyktene...

Å hvis jeg kommer over noen, så er det stort sett Angeleyes... Det vet jeg ikke om jeg vil ha... er så mange som har det.., men hva mener folket? går angeleyes ann?

 

Mvh :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bytte lykter... hvis jeg ikke finner noe annet, så blir det orginale linselykter.. Slike som er på bl.a GTI´n...

 

Greia er at jeg vil ha linser... men nesten det eneste man får tak i til Polo er jo Angeleyes. å det er jeg litt skeptisk til... hmm...

 

Mvh

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Akay.... Lykt bytte blir ikke noe alikevel.. siden det er så å si umulig å få tak i linselykter uten angeleyes. å når orginale koster 3400kr PER STYKK, er ikke det et tema! :puke:

 

Men har annet som skal kostes på, så det går bra... ;)

 

Btw; så begynner jeg å bli rimelig fornøyd med lyden i anlegget nå. Har fått justert en del, å det trøkker rimelig greit nå! Å kan spille sjukt høyt med perleklar lyd.. høyere enn jeg klarer å sitte å høre på hvartfall.... :thumb

Mulig en kamerat kunne få låne DB meter, så vi kunne teste... :D Blir også en tur til BRL snart så døm kan ta en siste finpuss på verket... :)

 

Mvh :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va effektanlegg på plass.. :D Det endte opp på 2,5" catback, og med 2x80 rør ut bak. Jeg syns det ble veldig bra, med utsende, lyd å effekt. Lett var det å bytte også. :)

 

Nå er det mere normal lyd i den, å en kan høre en liten svak "phow" når jeg girer. Den forrige potta bråka bare. Nå er det mere gromt.. hehe.. :)

 

Å tro det eller ei, så ble det faktisk litt merkbar effektøkning også. Den bli lissom litt raskere på respons, litt kvikkere å litt mer villig. Hadde ikke venta at jeg skulle merke det så godt. :) Å den lader også mer nå. Den er elektrisk justert til å lade 1,2bar, å det gjør den javnt nå også, men den slår oftere og lenger over på høyere ladetrykk før den stabiliserer seg på 1,2. Var å sniffa på 1,6bar første turen.. :D

 

Effektanlegg er digg... hehe :happyhappy:

 

Skal prøve å få opp en ny photosession snart.. :thumb

 

Mvh

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.. :)

jepps, det er 16" Momo Corse felger. Trur jeg kan ha vært først eller en av de første som fikk de i norge.. ? :) er jo ny modell for sessongen å jeg satte de på i april. Hvartfall først i norge på Polo.. ;)

 

Driver med prosjekt vinterhjul nå, å det er nesten helt umulig å få til.... :shake finnes jo ikke dekk i dimmen jeg vil ha..... :hvaskjera

 

Mvh :thumb

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår