Gå til innhold

Bakaksel-sladder: Ny TrueTrac er lansert!

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Smidd = sterkere = kreves mindre masse = lavere vekt = mindre roterende masse i drivverk = mindre uavfjæret vekt....

 

ikke at det er så veldig mye om å gjøre...

Ja, det stemmer, En del kan se mindre ut ja... men når du smir komprimerer du materialet og endrer materialstrukturen og når du komprimerer en ting hva skjer da? Jo, du har fortsatt den samme vekta der, bare at du har komprimert den. Skal være litt enig med deg der at du ikke trenger samme vekta på en smidd del kontra en støpt en men det er miniale forskjeller og den diffen må faktisk ha en viss størrelse når du skal ha den inn i akslinga, så jeg vil tru at en smidd diff er ganske så mye tyngre enn en støpt en....

 

Hvis du noen gang hat tatt i ett hardmetall borr så kjenner du det er mye tyngre enn et vanlig hss borr og det er på grunn av at det har gått igjenom en form for smiing. (Den er ikke smidd men den er også "komprimert" for å kunne tåle mer ved hjelp av høyt trykk og veldig høy tempratur...)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå må vi få en klarhet i dette!!

 

Skal bestille meg no snart!

Er den nye dyrere enn den gamle.

Viss toyofan her på forumet har fått den nye og han bare har betalt i underkant av 4lapper så er det vel det den alltid har kostet..

Det nevenes ikke en eneste funksjonsforskjell her og den "gamle" diffen som noen plutslig skal ha til å være dårlig er bare svada, helvette runar kjørte jo med 611hk på strippen og smisliks med denna diffen jo og andre som kjører etter gata med 500 hk holder den jo som bare faen for...

Men hvis den koster det samme er det jo greit...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke verken fra eller til om den er smidd eller ikke eller om den tåler mer eller ikke.

Jeg bare forklarte at du kan ikke se på en del på et bilde og avgjøre om den er smidd eller ikke. Det greier du faen ikke, si hva dere vil.

 

Jeg veit ikke om dem har slutta å selge den "gamle", ser jo ikke sånn ut men...

Det kan jo bare være at dem har fornya den på forskjellige punkter...

 

Den diametern som er dreid der kan godt være en oppspenningsdiameter for alt vi veit...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to egentlig. Men noen som vet om dette er noe å ha i de gamle store klokkene eller bør jeg bytte hele klumpen bak?

jeg har hørt folk si at stikkakslignene tar kvelden før diffen, når det kommer til forrige truetrac.

 

ps. forrige, er ikke den eldste..

Det er nå altså tre typer truetrac! Den eldste er den svake, med to drev istedenfor tre...

 

Jeg vet ikke hvilke LMS sine kompiser kjørte med, da jeg husker LMS disset truetrac ganske heftig for en tid tilbake.. Han kjente visst flere som hadde ødelagt truetrac'er? Med mindre jeg roter fælt nå da, men jeg mener det var LMS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg får se om jeg kommer over en 1030/1031 aksling til så kan jeg iallefall ha den gamle i reserve ;)

har ikke du sellholm diff i din da? jeg mener forrige eier sa han betalte 18000kr for den elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår