Gå til innhold

Nissan 300Zx 1986

Ranger emnet


NOR_ken

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg føler vi trenger en ryeng for å klure ut hva slags motor som egentlig sitter i denne nissanen din

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en flott prosjektbil, så hvis du kan skaffe penger nok og du virkelig vil ha denne, så sett den i en garasje og fiks den opp mens du kjører en litt mindre heftig bil de første årene... Du kommer GARANTERT til å kresje/drepe deg hvis 300ZX'en er den første bilen din.

 

Som sagt, sett den vekk og fiks på den, bruk goooood tid og legg din sjel i å få den bra, og når den er i tipp topp stand og superfresh, gjerne etter noen år, så kan du begynne å kjøre den.... Da har mer erfaring, og en feeet bil i mange år fremover.

 

Uansett hva du gjør: IKKE kjør en førstebil med over MAKS 150 hester sjøl om du kjører forsiktig... Desverre så ser man nesten hver dag ulykker med ungdommer som har alt for heftig bil - ikke bli en del av statistikken!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en flott prosjektbil, så hvis du kan skaffe penger nok og du virkelig vil ha denne, så sett den i en garasje og fiks den opp mens du kjører en litt mindre heftig bil de første årene... Du kommer GARANTERT til å kresje/drepe deg hvis 300ZX'en er den første bilen din.

 

Som sagt, sett den vekk og fiks på den, bruk goooood tid og legg din sjel i å få den bra, og når den er i tipp topp stand og superfresh, gjerne etter noen år, så kan du begynne å kjøre den.... Da har mer erfaring, og en feeet bil i mange år fremover.

 

Uansett hva du gjør: IKKE kjør en førstebil med over MAKS 150 hester sjøl om du kjører forsiktig... Desverre så ser man nesten hver dag ulykker med ungdommer som har alt for heftig bil - ikke bli en del av statistikken!

 

 

Er ikke sikkert han kjører seg ihjel med en gang hvis han bruker hue, men jeg er enig i at man ikke burde ha noen værsting som førstebil, men siden han her har muligheten syns jeg han skal gripe den og heller kjøre som en kjøreskolelærer! Den bilen var grom!

1990 Ford Sierra 2.0 DOHC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en flott prosjektbil, så hvis du kan skaffe penger nok og du virkelig vil ha denne, så sett den i en garasje og fiks den opp mens du kjører en litt mindre heftig bil de første årene... Du kommer GARANTERT til å kresje/drepe deg hvis 300ZX'en er den første bilen din.

 

Som sagt, sett den vekk og fiks på den, bruk goooood tid og legg din sjel i å få den bra, og når den er i tipp topp stand og superfresh, gjerne etter noen år, så kan du begynne å kjøre den.... Da har mer erfaring, og en feeet bil i mange år fremover.

 

Uansett hva du gjør: IKKE kjør en førstebil med over MAKS 150 hester sjøl om du kjører forsiktig... Desverre så ser man nesten hver dag ulykker med ungdommer som har alt for heftig bil - ikke bli en del av statistikken!

 

 

hehe den er jo nesten strøken.. har penger nå til å fikse alt ..bare får lønn nå.. kommer til å stå i garagen i 8 uker .så begynner jeg å kjøre den. vet det er mye hk får en start bil. men nå er ikke alle som meg. er ikke en erfaren kjører men jeg klarer meg med 300hk . har kjørt flere ting med mere hester en det der. så den kommer ikke til å stå stille .. det jeg har tenkt til å gjøre nå, er

 

kjøpe inn det jeg trenger , sette bilen i garagen , løfte den 60cm over bakken . starte kompressoren( pungtsandplåser) , rense alt får rust .. det som er mere ille . så får jeg sveise. å sette på nytt .. gjør alt med rust nøye så slipper det å komme tilbake. etter jeg blir ferdig med understelle som det er bare overflate rust ..tror jeg ! . etter dette kommer jeg til å ta av , lister å alt som er slitt . prøve å fikse dem opp eller kjøpe nytt . etter jeg er ferdig med alt dette ..setter jeg den ned igjen .. :) så begynner jeg med en lite anlegg .. med 12 sub osv.. ikke noe store greier. så begynner det vell å hjelpe :)

 

Edit : har en bulk på H-front fender ... retter ut den selv :) å trenger nytt eksos anlegg eller pusse opp det som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 hester og 18 år... vanskelig, eller umulig, å sitte åp et forum å legge i vei om at man holder fartsgrensa og aldri tar sjanser og all den jalla ungdomsspraten om fornuft. Hadde jeg hatt en slik bil med de talla der hadde jeg blitt varm i trøya og ikke tenkt fornuft, som de fleste andre krabater på to bein her i detta fattige landet. Merker bare med 50 hesters atv at det kan gå litt over fornuft ja... Å sitte som ungdom å legge i vei som om man følger alt av lover med en 311 hesters bil er som å påsta at Norge har behov for kongehuset. Er enig med de over jeg, at man maks bør ha 150 hester og heller pusse opp riskokern når man har kjørt litt vanlig bil. Bare tull å begynne med 300+

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 hester og 18 år... vanskelig' date=' eller umulig, å sitte åp et forum å legge i vei om at man holder fartsgrensa og aldri tar sjanser og all den jalla ungdomsspraten om fornuft. Hadde jeg hatt en slik bil med de talla der hadde jeg blitt varm i trøya og ikke tenkt fornuft, som de fleste andre krabater på to bein her i detta fattige landet. Merker bare med 50 hesters atv at det kan gå litt over fornuft ja... Å sitte som ungdom å legge i vei som om man følger alt av lover med en 311 hesters bil er som å påsta at Norge har behov for kongehuset. Er enig med de over jeg, at man maks bør ha 150 hester og heller pusse opp riskokern når man har kjørt litt vanlig bil. Bare tull å begynne med 300+[/quote']

 

 

Kan vell hende du har rett. men lover deg, den bilen kommer ikke til å stå stille :) .får se åssen det går da. ( det samme som jeg sa sist. blir ikke påvirket av hk , å får den følesen med å dra på. har sitti bak ratte på ting med mer en 700hk. både på land å til vann.

 

((( Kommer bilder snart ... grrrrrr ( kjedelig å ikke ha kamera selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG noen bilder , her kan dere se hva som må gjøres.

 

i92040955_26617_6.jpg

Slitte seter

 

i91999946_37424_6.jpg

En bulk som er på fører siden, er ikke sikker på åssen jeg skal fikse den enda, noen som har en ide?

 

i90041942_26703_6.jpg

mere som er slitt

 

i91579948_41770_6.jpg

litt til også

 

i92039961_13509_6.jpg

Høyere spil er knust , venstre er litt skadet også,, trenger disse delene orginale.. tor jeg? noe ide?

 

i91993950_99213_6.jpg

så under bilen i dag . litt mer rust en fårventett

 

i91524939_88437_6.jpg

litt rust her å der

 

i91865913_91328_6.jpg

bra plass inni da

 

i90720934_73448_6.jpg

uff mere rust

 

i95231938_80393_6.jpg

på tide med noe nytt= hehe

 

i90084929_68245_6.jpg

rust rust rust

 

i90466931_58578_6.jpg

fant litt til også ( rust

 

i91738943_96662_6.jpg

jaja

 

i91270924_52532_6.jpg

her skal jeg lissom sette cd spiller, her lyst til å prøve å sette en bærbar pc , mellom setene. noen som har noen ide om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår