pinjongen Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 jeg kom til å tenke på noe... jeg har speedo som går til 220. så betyr det at hvis jeg kjører i 80 på speedo.. går det i 60-70 da.? eller blir dette gjort om i speedometeret? Eller må man bytte noe i bakakslinga for at den skal vise rett da? er ikke jeg som har montert det.. så bare lurer på om speedoen "gjør om" det selv da... Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinjongen Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 bump Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Sålenge du har riktig girkasse/speedodrev i forhold til bakaksling, så stemmer det. Bare å teste mot en gps uansett det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cj2002 Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 jeg kom til å tenke på noe... jeg har speedo som går til 220. så betyr det at hvis jeg kjører i 80 på speedo.. går det i 60-70 da.? eller blir dette gjort om i speedometeret? Eller må man bytte noe i bakakslinga for at den skal vise rett da? er ikke jeg som har montert det.. så bare lurer på om speedoen "gjør om" det selv da... hvis du er medlem av NAF (norges automobil forbund) kan de fort sjekke for deg. De har regionale "testdager" for sine medlemmer - hvor de sjekker, bremser, støtdempere, understell, speedo osv. Jeg var der under "ferietesten" hvorav NAF hadde lånt biltilsynet i Bærum for en dag. Mitt speedo viser visstnok 5 km/t FOR LITE i 100 KM/T (!) greit og vite..... Siter Hilsen cj c¨,) '01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking x '84 Volvo 240 ...oppstarteren av: -= forsikringstråden på forumet =- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Mitt speedo viser visstnok 5 km/t FOR LITE i 100 KM/T (!) greit og vite..... trodde du det viste 5 for mye eller akkurat siden det virker som du ble overraska? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cj2002 Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 trodde du det viste 5 for mye eller akkurat siden det virker som du ble overraska? Vanlighvis skal/ bør det jo vise litt for mye ja... Siter Hilsen cj c¨,) '01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking x '84 Volvo 240 ...oppstarteren av: -= forsikringstråden på forumet =- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg