bad-mojo Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Har veldig lyst å bygge ei boble om til driftebil. Sette inn enten ein 2.3 lufkjølt eller ein modifisert 13b wankel. Einaste problemet er at dei har motor bak, så det er der vekta ligger. Det positive er at du har full kontroll på driften når du først har fått den brei :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet August 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Ville vel gjette på at ei boble har litt kort akselavstand? Blir vel vanskeligere jo kortere tralla er? (Men AE86 er vel ikke akkurat lang?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad-mojo Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Blir vel faktisk lettere jo kortere bilen er.. Har sladda med både lastebil og personbil.. Jo lengre akselavstand, jo større utslag vil du få på sladden. Større utslag = større fart på ræva. Større fart på ræva = meir rattutslag for å få ræva under kontroll igjen.. Logisk tenking, men kan godt hende eg er på jordet :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Blir vel faktisk lettere jo kortere bilen er.. Har sladda med både lastebil og personbil.. Jo lengre akselavstand, jo større utslag vil du få på sladden.Større utslag = større fart på ræva. Større fart på ræva = meir rattutslag for å få ræva under kontroll igjen.. Logisk tenking, men kan godt hende eg er på jordet :p Kortere akselavstand, snurrer bilen fortere også da.. Og å sammenligne lastebil og personbil var "litt" voldsomt kanskje..? Sammenlign en 740 med en AE86 heller.. eller en annen lang bil.. Jeg hadde ingen problemer med 360'n i vinter, selvom den er kort.. Men nå har jo jeg nesten 50/50 vektfordeling da.. ( 650kg fram, 600 bak, orginalt) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad-mojo Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Tok bare eit eksempel på ting eg har kjørt mye :) Du kan ha rett. Bobla har jo bare ein hjulavstand på ca 3-3.5 meter. Total lengde er jo kun 4 meter.. Vektfordelingen er vel ca 30/70.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Tror det som er ultimat er 50/50 og en sånn tålig kort aksellengde? Men det som slår meg, eller.. 200sx som er en veldig popluær driftebil er jo ganske lang right? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad-mojo Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Ganske lang den ja.. Mellom 5-5.5 meter trur eg sånn ca.. Om den ikkje er lengre haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Tror det som er ultimat er 50/50 og en sånn tålig kort aksellengde? Men det som slår meg, eller.. 200sx som er en veldig popluær driftebil er jo ganske lang right? 200SX er ikke spesielt lang... Den bilen som er billigst og med ca 50-50 vektfordeling orginalt (som jeg vet om, helt sikkert flere bakhjulstrekkere og) er jo Volvo 300 da. 360'en min veier ca 650kg forran, og 600 bak, med litt bensin, og fører. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomisimo Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 s2000 er vel ikke ideel til drifting?pga at kreftene er så høyt oppe på turtallet tenkre jeg på..er jeg på jordet? ikke bare det... S2000 er en grei bil men den er laget i kabrio ugave only... dvs. Den biln har mindre stivhet i korroseriet... Vunglet som fa..n. For Drifting må man ha en skikkelig stiv bil. Siter http://www.cardomain.com/ride/2449708/1 Honda in my blod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomisimo Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 hva suns dere om Miatan... de er bilig og enkelt å trime... ja ja det skal "liksom" være en damabil men uanset. Høy turtal, bakhjulsdrift og lett... Siter http://www.cardomain.com/ride/2449708/1 Honda in my blod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 en S13 koster 50 000 med skilter i norge, ca. ikke mye penger, og lett på tuning og "drift" deler. Volvo: et hav av deler, dog stiv aksling på 740, men 760 har ikke stiv bakaksling. MOtor; få tak i en bmw girkasse (7000 så står den ferdi modda i bilen ) kjøp en FT, alu cooler, viking chipp, btr, dyser og en T304 turbo. sveis bak akslingen, så er du i gang! men ikke forvent at ting kommer gratis. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 S13 er fine. De ligger vel gjerne rundt 70-100.00 hvis du kjøper de i Norge. Hvis man importerer de og kun momser(og bruker budsjett-drifteskilter...) er de ikke veldig dyre. kan få de for alt fra 5-3000£ alt etter standen de er i og hvor mye som er gjort. La oss si at en 180sx kostet 2200£ i England. Den vil koste ganske nøyaktig 64.448,- å få på hvite skilter hvis du selv kjører den hjem fra Storbritannia. Men en S13 er jo en genial bil når man ser på hvor ufattelig mange aftermarket deler det fåes til den. har bare hørt at 1.8 liter motoren tåler litt lite til tider. Men jeg aner ikke, har ikke prøvd den selv :sleeping Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 stiv aksling på 740, men 760 har ikke stiv bakaksling Det visste jeg ikke, delt aksel på 760 ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 ja, men stiv aksel er best til drift ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 ikke bare det... S2000 er en grei bil men den er laget i kabrio ugave only... dvs. Den biln har mindre stivhet i korroseriet... Vunglet som fa..n. For Drifting må man ha en skikkelig stiv bil. Mener du at en S2000 ikke er stiv? Hehe. Har du satt deg inn i hvordan den er konstruert? Elevated X-frame, samme rammekonseptet som endel Lotuser. Den er designet som en takløs bil fra begynnelsen, derfor er den minst like stiv som enhver annen bil med tak. Den er forøvrig ikke ideel til drifting, den har for bra grep i bakstillinga. Vanskelig å ligge så veldig bredt, den er laget mest for å kjøre fort med. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.