Gå til innhold

Hvilke biler egner seg til drifting?

Ranger emnet


Frakk2000

Anbefalte innlegg

En manta/ascona som er trimmet såpass at den er driftbar, er langt dyrere enn en S13. Vanskeligere å drifte med er de også.

øh? c20let motor får man til 15tusen, legger til en del på det så får du vell ikke det til å bli dyrere enn en s13??...selv om det er drifting så vill ikke det si at man skal påkoste bilen flere hundre tusen, går å drifte billigere enn sånn nissan silvia og 200sx og de derre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

s2000 er vel ikke ideel til drifting?

pga at kreftene er så høyt oppe på turtallet tenkre jeg på..er jeg på jordet?

 

Ingen av de bilene som går i drifting (tenker på D1 osv i japan) er vel orginale?

 

De blir jo også tilpasset for formålet, da.. så de blir nok fiksa på. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sierra IS, 2.8/2.9 eller cossie, med sperre seff, litt trim og ned 2 runder(lettere å kontrollere).

 

S13 blir vel det billigste, ikke tolle inn, sveise sperre å kappe litt, litt mere turbotrykk og chip

 

Ford Granada, Scorpio er og artige biler som er lettkontrollerte, om enn litt store til formålet, MB 123 er kjekk.

 

MB-W201 ville jeg holdt meg unna, bakstillinga gjør at de er vrien og vanskelige å kontrollerer på asfalt, tåler lite bakstillinga også og lite justeringer, er vel kun spissing som er justerbart, og spriker ikke med senking heller. Men på vintern er de morsomme.

 

Volvom 240 86-> med servo, helst en 1989-> med B230F og LH2.4 sprut, lodde innpå formotstand og inn med B230FK, ulempe, lite justeringsmulighet, noe camberjustering og spissing framme(caster?), og ikke noe bak pga stiv aksling, men det tåler mere, inn med en true-track eller ESAB.

 

 

Edit: Sierra 2.3 Diesel, 60-70 hk, FWD kunne jo blitt noe moro. doh

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i dyr og/eller billig bil? Skal bilen ha hvite skilter eller skal det være en bil som er beregnet kun til å bruke kun til å drifte med på eventer?

 

Soarer er vel strengt tatt ikke "dyr" til å være ett objekt å drifte med? En Soarer kan en faktisk få til under 30 000 jo (som jeg anser som billig for en slik bil)

 

"info" om Chaser forresten : http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Chaser

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår