Gå til innhold

V8 Suger!!!!!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Tror du burde være litt mere åpen og kanskje sjekke litt mere om hva du skriker om.....

 

Hva er de råeste bilene du har sittet på med?kjørt?

 

Kan hende det finnes noen her på forumet som har litt mere erfaring med heftige biler.....

 

!,6 liters motor på 1000hk er like vilt som i en Top Fuel med 6000hk,varer like lenge tipper jeg....:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare si til deg øyvind ryeng: Gratulerer for at du har skjønt hva som er rette merket..

 

Må skaffe meg en ny honda snart selv. Har tenkt litt på tanken om audi selv, men jeg tror ikke det blir det alikevel. Er mer Honda mann føler jeg. Veit jeg kjører pug nå, men det er bare midlertidig. Får jeg satt den i stand igjen så får jeg vel kanskje en 15 lapper for den. Når jeg får meg en ny honda (accord, accord aerodeck eller prelude ) skal det feires.... Aller helst en ny aerodeck med gule koni, senka en tja.. 40mm kanskje, breie lavprofildekk, feite felger, stabstag ++++ Kanskje integra r motor med turbo om jeg blir rik...

 

Tilbake til topic: De bruker jo V8 i top fuel så helt ubrukelig er det vel ikke?? Hvor mange liter er de motorene på?? 8? 10? Noen som veit?

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øø.. ikkje akkurat berr i top fuel dei broka V8.

i Stock/super stock, competition, super gas. super comp, pro mod, pro stock, top methanol funny car og top methanol dragster brukes det bare V8 i den Europeiske serien.

I super street er der index'n er på 10.90 er der en audi Quatrro og en Escort, resten er V8.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg liker ikke Audi lengre; har endelig klart å få øynene opp for bilens alvorlige designmessige mangler:

 

Selv Audi FWD (selvfølgelig Quattro også) har langsgående motor langt foran drivakslene, dette gir svært ukurant vektfordeling og det VIL understyre langt helvete inn i neste årtusen uansett hvordan man modder bilen. Dette er den groveste feilen Audi noen ganger har gjort. Selve 4WD-systemet er jo latterlig enkelt og greit oppbygd, men dette går på bekostning av kjøregleden (understyrer som ei russisk hore med skøyter på glattisen). Selv om 58% av vekta i min bil er over forhjulene er det nesten umulig å ha det moro med den jævla doningen.

 

Motormessig VAR de på rett spor, med fem sylindre i rekkekonfigurasjon. Herlig lyd i de, men på grunn av en idiotisk Tyskerfaen havner denne nesten utenfor bilen i fremkant; og da understyrer det. Det meste som er tatt ut av Audis 20-ventilers rekkefemmer med turbo (som i: S2, S4, S6, 200, URQuattro, SportQuattro) er vel rundt 800 hester på VP Racingfuels CSP-bensin. Dette er selvfølgelig med smidde stempler, stål-H-profilråder, custom grenrør og innsug, enormisk turbo og mye påkostet bensin- og tenningssystem.

 

Hadde bare Audi tatt den jævla motoren, og trådd denne bak i torpedoveggen, gitt en lang faen i drift på forhjulene, og kun hatt drivning bak, hadde det vært en ypperlig bil. Men sånn som bilen faktisk ble designet og bygd, blir man bare skikkelig lei seg, bitter og innbitt av å kjøre den.

 

Audi fikk det jo også for seg at de skulle bygge latterlig underkvadratiske motorer (lang slaglengde, smal borring). Dette er også helt feil i mine øyne, rett og slett fordi det lille bunndraget man vinner på den 9 mil lange slaglengden går på bekostning av turtallet. Det er ganske enkelt: man varver ikke 9000 RPM med 88mm+ slaglengde; stempelhastigheten blir noe så helt bort i natta da, og man totalvraker alt som heter "bevegelige deler" inne i shortblokka.

 

Ellers liker jeg ingen V-motorer i hele verden, bare så det var sagt. En rekkesekser med kort slag (som i: Nissan RB-serie) er det ultimate. Med JUN Auto strokerveiv (75,7mm slag) og lette stempler og råder varver denne motoren 13.000 (trettentusen) RPM. På originalveiva varver denne 11000 RPM (Tror du meg ikke? Sjekk ut Exvitermini)

 

 

thumpsup Gratulerer med noen fantastiske synspunkt... lol lol

 

Er det ikke litt selvmotsigende å si at "En rekkesekser med kort slag (som i: Nissan RB-serie) er det ultimate" fordi du kan dra den så langt på turtall (11000), men hvis du vil ha virkelig høyt turtall (13000) så må den "strokes", altså øke slaglengden?!??

 

Høres litt rart ut for meg...:rolleyes:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

thumpsup Gratulerer med noen fantastiske synspunkt... lol lol

 

Er det ikke litt selvmotsigende å si at "En rekkesekser med kort slag (som i: Nissan RB-serie) er det ultimate" fordi du kan dra den så langt på turtall (11000), men hvis du vil ha virkelig høyt turtall (13000) så må den "strokes", altså øke slaglengden?!??

 

Høres litt rart ut for meg...:rolleyes:

Tja, er ikke så rart at ei forsterket, spesialsmidd JUN-veiv med bare to stakkars millimeter lengre slag er sterkere enn den originale veiva. Vis meg en annen rekkesekser som snurrer 11000 RPM på original veiv.

 

EDIT: Ja, Honda er merket med mening i (selv om det er FWD).

 

Og du bead-lock: kan du fortelle meg hvordan jeg svikter på den tekniske biten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si meg enig i at du svikter på den tekniske biten. Foretrekker rekke sekser foran V6, mye groomere lyd av rekke sekseren. Onkeln min har en chippa 328I og en M3 (97 modell begge 2). Er rå lyd av begge to. V6er (av vanlig europeisk størrelse selfølgelig) blir det mer hissig lyd av, ikke den groome lyden som av R6. Men ingenting slår stor V8 mener nå jeg, smak å behag. Små V8ere 4-5liter er nå bare kjedelig kunne like godt kjørt med sekser.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du svikter direkte på det tekniske, det får andre svare for....

 

For jeg har faktisk STARTMOTOREN på siden av min riktige motor....Du vil jo ha den som drivkilde... og det er litt forskjell....

 

Hva er det råeste du har kjørt,sitte på med???

Har på følelsen at du ikke har vært med på så mye.....men skrike høyt om honda dritten kan du.....

 

En audi kjører klarte for noen uker siden å drepe den Type R bilen som Fant Larsen testa på Autofil..... YES.... to mindre,både en audi og en honda....Bare 2 Type R igjen nå :D :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning av de som sverger til Honda er at de er unge, og ikke har vært borti så mange andre biler enn mors Civic o.l

 

De lar seg lure av Hondas hissige lyd og gassresponsen, mens bilens ytelser ikke er stort bedre enn tilsvarende småbiler fra andre bilprodusenter. Skjønner heller ikke hvorfor de som liker Honda alltid maser om VTEC. BMW har både Vanos, Bi-vanos og valvetronic, Toyota har V-VTi, og flere andre bilprodusenter har tilsvarende systemer som er med på å gi motoren en flat momentkurve, men jeg hører aldri eierne av de bilene hause opp ventilstyringssystemet på samme måte. VTEC er ikke et mirakel som automatisk gjør Honda-motorer til fullblods racingmotorer, det er et system som er utviklet for å gi gamle tanter et flatt moment uansett om de girer på 1.200 rpm eller kjører på motorveien på 2. gir på 9.000 rpm, slik gamle damer ofte gjør.

 

 

Har selv eid alt fra Scania buss med 11,3 liter R6 med turbo og 325 hk med en fantasillion Nm, til Dodge B350 med 5,2 V8 og Golf 2 GTI med 1,8 R4. Alle har sine fordeler og ulemper, men når folk blir merke-nazister og hevder at det ene eller det er overlegent alt annet på alle områder blir diskusjonen for dum. Prøv litt forskjellig, så kan dere uttale dere etterpå så vil dere oppdage at (bil-)verden ikke er så svart-hvitt...;)

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er mange av V8-Power folket som mener at amcar er best til alt. Men virker som om det er noen Japse fantaster som tror VTEC og lignende gjør bilene til de raskeste og med best veigrep. Det er jo hverken amerikanske eller Japanske biler som er de raskest bilene (fra fabrikk). Men vill vell ikke se bort fra at Amerikansk/engelske FORD GT40 kommer til å bli den raskeste i verden. Tror det blir en kald dag i helvete før jeg ser noen Japse bil som verdens raskeste.

 

Jeg er også i den heldige situasjon at jeg har eid en gammel Japse også. Eide for noen år siden en Datsun 1000 Deluxe 1970 mod. Har fundert noen ganger på hva Deluxe sto for. Var ikke gulvteppe, ettersom det ikke eksiterte, turteller kanskje?, nei. Har funnet ut at det måtte være det fine varmeapparatet som kun "blåste" kaldluft. 1000 var lett å finne ut hva var, 1000CID var det hvertfall ikke. Så tok en titt i vognkortet og fant ut at det var 1000ccm, som produserte ufattelige 40hk. Dette på samme tid som Cadillac hadde 8,2Liters V8 på 400hk, og alt tenkelig utstyr. Kamakseln holdt til 10mils kjøring, så var det slutt, knakk i 2, snakk om kvalitetsbiler!

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

Om du svikter direkte på det tekniske, det får andre svare for.... Hva er det råeste du har kjørt,sitte på med???

Har på følelsen at du ikke har vært med på så mye.....men skrike høyt om honda dritten kan du.....

 

En audi kjører klarte for noen uker siden å drepe den Type R bilen som Fant Larsen testa på Autofil..... YES.... to mindre,både en audi og en honda....Bare 2 Type R igjen nå :D :D

Vent nå litt. Først anklager du meg for å svikte i den tekniske kvaliteten på svarene mine, og så fraskriver du deg ansvaret for å ha sagt det? Nå er det plutselig andre som skal svare på det?

 

Har slett ikke kjørt så mye rått. Har heller ikke sitti på med så mye råflotte åk. Hvordan rolle spiller det?

 

Klart jeg skriker høyt om "honda dritten" - bedre maskiner finnes ikke!

 

Kan du kanskje omskrive det nederste avsnittet i "innlegget" ditt, så jeg kanskje klarer å sjønne hva du mener med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell ike så rart du ikke har kjørt så mye rått da, er jo seigmann fra Tromsø så vidt jeg har sett, hehe

 

Men skjønner forøvrig ikke helt hva du vill frem til med diskusjonene dine. Du har jo forlengst innrømet at V8e motorer er de som har mest potensialle pga sin store størrelse. At en Honda Peugeot, Nissan eller stort sett alle I4 går billigere (i orginal utførelse) enn gammel V8 er det jo ingen tvil om. Like lite som det er noen tvil om at en stor V8 kan presse mer hk ut av. Tviler på at du finner mange her på V-8 power som bryr seg noe særlig om bensinforbruk på sommerbilen. Honda Civic er helt sikker en fin vinterbil, men stoler mer på kvaliteten på Nissan.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell ike så rart du ikke har kjørt så mye rått da, er jo seigmann fra Tromsø så vidt jeg har sett, hehe

Hah, jeg spiser seigmenn til frokost! :D

 

Men skjønner forøvrig ikke helt hva du vill frem til med diskusjonene dine. Du har jo forlengst innrømet at V8e motorer er de som har mest potensialle pga sin store størrelse. At en Honda Peugeot, Nissan eller stort sett alle I4 går billigere (i orginal utførelse) enn gammel V8 er det jo ingen tvil om. Like lite som det er noen tvil om at en stor V8 kan presse mer hk ut av. Tviler på at du finner mange her på V-8 power som bryr seg noe særlig om bensinforbruk på sommerbilen. Honda Civic er helt sikker en fin vinterbil, men stoler mer på kvaliteten på Nissan.

 

Vel, først og fremst er dette ikke en diskusjon; dette er en synsing-tråd. Når det gjelder driftsikkerhet er alle Japanerne gode på det, jeg har ikke satt meg inn i hvem som er nest best (Toyota er uten tvil best), men jeg kan tenke meg at resten av de andre Japanske merkene er på stort sett samme nivå.

 

Ja, det går an å ta mere effekt ut av en motor med mye volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår