dalix Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 kan hende det var E det var snakk om også da! husker ikke helt... 164E er jo de råeste ;P Siter x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet) -1974 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Nå er det ikke så mange 164er ute og går at jeg ser dette som noe problem... Selv kunne jeg tenke meg en 164 etter hvert, og da helst original - i utseendet, i hvert fall. Men da dette prosjektet visstnok begynte med et "rustvrak", står man etter mitt syn "moralsk" mer fritt til å gjøre endringer. Denne blir sikkert flott! Det ble hevdet at 74-modellen er mer sjelden enn andre. Mitt inntrykk er at dette eventuelt først og fremst kommer av at 74-modellen var hardere utsatt for rust enn tidligere modeller. Stemmer det? Hørte en gang at volvo skiftet prosedyrer på lakkerings arbeidet tidlig på 70 tallet så 73-74 modellene rustet mere. Faktisk så er det 74 mod det ble produsert flest av hos volvo. Desuten er eneste karosseri mod på min bil at reservehjulsbrønnene er fjernet , så hvis orginalsuget skulle melde seg en gang er det el smal jobb og modde tilbake:) . Lakken var også uorginal da jeg begynte. Men hovedpåenget med og bygge bil er jo og få ting som man selv ønsker det, og ha noe som ikke alle andre har:thumb Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Hørte en gang at volvo skiftet prosedyrer på lakkerings arbeidet tidlig på70 tallet så 73-74 modellene rustet mere. Faktisk så er det 74 mod det ble produsert flest av hos volvo. Desuten er eneste karosseri mod på min bil at reservehjulsbrønnene er fjernet , så hvis orginalsuget skulle melde seg en gang er det el smal jobb og modde tilbake:) . Lakken var også uorginal da jeg begynte. Men hovedpåenget med og bygge bil er jo og få ting som man selv ønsker det, og ha noe som ikke alle andre har:thumb helt enig med deg..blir samme med mitt prosjekt når det en gang blir ferdig..man bygger sin egen drømme bil slik en selv vil ha den:) 1975mod. er vell den modellen av 164 som er kjeldnast i norge uten om 1968modellane da..men det er vel igrunnen 1969mod. som er registrert i 1968.. åå når det gjelder rust på 164 så blir det sagt at stålkvaliteten på biler fram til ca.1972er best og at det etter dette blei brukt en annen dårligere stålkvalitet som rustet lettere.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Tror ikke de på biltilsynet synes det er noe særlig med egenmodda airbaggløsninger med feiltemarele og jalla lodding he he.Har et skinn tre ratt fra v70 også men må ta ut selve airbaggen, er det noen som har prøvd dette. Kunne detonert den ,men da revner puta imidten av rattet. Tips motaes med takk. Finni åssen fikk av rattet uten å detonere airbagen? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Det var en snubbe på bilskroten i østersund som skrudde det av, tok bare av puta trakk ut kontakten og skrudde av rattet som vanlig. Men bilen hadde vel stått uten strøm en stund pga vraking. Rattet så ikke ut når jeg fikk det, skinnet var raknet i mesteparten av sømmene og så jæ..ig trist ut. Bekkatråd og skinnfett, god tid og kontakt lim så går det. Finni Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 kommer av at den egentli ikke var avsedd for det europeiske markedet..!Etter mine kilder er det solgt 14 -74 modeller nye i norge! nå finnes det et tyvetalls stykker etter endel import! om dette stemmer er jeg ikke helt sikker på men.. er i alle fall laget 29617 stk 1974 modeller.. lurer litt på hvor mange som er i live i dag ! Det må vel være 75-modellen du sikter til her? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Dro ut motoren og skal inn med turbo oppl med det samme, Klippte ledningsnettet til gamle innsprutn da dette ikke lenger er i bruk, Klipte like godt ledningsnettet til electromotiven også da oppkoblingen til dette også ikke så ut i mørke. Så nå er vi igang med og legge opp nesten hele ledningsnettet på nytt, vel jeg varmer krympestrømper og torbjørn kobler. Jeg er helt nek på strøm fronten, så det er godt og ha kompisser som har skikkelig peil. Fikk demontert og dettonert airbaggen i rattet på fredag også, Fin underholdning til øldrikkende menn he he. Gamle ledn nettet. Og nye ledn nettet he he Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Fikk sveiset alu idag for første gang,Det var litt tricky men det gikk på et vis. batterikasse og addapter plater til speilene. Lakkerte speilene. Godt igang med ny strøm. Nye motorfester pga senking av motor. Hockeypucker. Snart ferdig med downpipen, Må sveise på nye flensen til wastegaten. Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Er ett av de aller råeste prosjektene på forumet detta! Detta vil jeg se myyye mer av! Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalix Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Litt off topic, men diskusjonen om antall solgte 164 i 1974 vil jeg nå avklare... I brev fra volvo har jeg nå på papiret at det er solgt 14 164E i 1974, noen bruktimport biler er tilkommet i ettertid, å nå finnes det 28stk registrert i norge! 1975 modellen er det solgt 0 av nye i norge, men noen bruktimporterte finnes det! Så det er sagt! den ER skjelden! Siter x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet) -1974 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Litt off topic, men diskusjonen om antall solgte 164 i 1974 vil jeg nå avklare...I brev fra volvo har jeg nå på papiret at det er solgt 14 164E i 1974, noen bruktimport biler er tilkommet i ettertid, å nå finnes det 28stk registrert i norge! 1975 modellen er det solgt 0 av nye i norge, men noen bruktimporterte finnes det! Så det er sagt! den ER skjelden! Det er jo fordi 99% av folk synes at støtfangerne på 74-75 mod er stygge, Tipper at det er importert ganske mange flere 73 mod og nedover. Har nå byggd om læll æ da.. PS jeg tilhører den 1% som synes at støtfangerne er dritkule. Skulle gjerne hadt 75 mod med 260 brekket aksling osv, sluppet en del modding da. Fant et bilde av undertegnede i et flott øyeblikk, hvis noen lurer på hvordan en som "vandaliserer" 164volvoer ser ut.Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalix Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Vil ikke kalle det for vandalisering akkurat,.. man gjør jo akkurat hva man selv vil! Bilen er skjelden , å har sin sanne verdi i originalstand, men om du vil bygge den om så er jo det opp til deg! selvfølgelig blir det tøft... er jo morro når det går godt ;P Siter x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet) -1974 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Det står sikkert, men når regner du med å bli ferdig med prosjektet ditt? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 grüm kjærre! :D Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Det står sikkert, men når regner du med å bli ferdig med prosjektet ditt? Helt ferdig vet jeg ikke, men på veien til våren godkjent forhåpentligvis. Blir nok en prøvetur før snøen kommer for og gjøre et grunnmap til bremsing på bjørnstad bil. Det nermer seg innsetting av motor no så da må vi vel ta en oppstart. Tenkte og bytte bakaksling i vinter hvis jeg får henta den jeg har tillslag på, en1031 aksling med 3:15 utv. må ha litt gir og dra på. Vil ha litt lavere turtall hvis man skal kjøre langt 3000 omdr i 90 er litt slitsomt. Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.