Gå til innhold

164 turbo prosjektet mitt

Ranger emnet


FINNI

Anbefalte innlegg

Sykt! Skal blir morro å se den på veien. Er ikke så vanlig med en versting 164 her til lands.

Ja fikk endel lange blikk etter den når den bare var senket og med mim hjulene.

Nå er det jo en helt ny bil snart, Har faktisk glemt hvordan det var og kjøre den, tror jeg må legge av et par tre tusinger og bare kjøre og kjøre når den blir ferdig.

I Norge er det ikke mange rå 164,r men i sverige er det jo flere som har gode ting på gang, en bekjent som heter Simon har denne som går noe jævlig godt:

 

P1010337_medium.jpg

 

Målet er og holde følge med han, men det kan bli tøft istarten hvertfall.

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må komme deg på treff når Volvoklubben Trøndelag arrangerer treff, blir ikke noe før til høsten nå da. Men det er dårlig med Volvo 164 på de treffene der ja. Svenskene er jo ikke gode i hodet sitt(positivt ment) når de trimmer versting Volvoer:p

Hallais.

Skal nok på treff neste år hvis redskapen holder, Har snakket en del med tommy og petter i volvoklubben så jeg må nok ut og brenne av noen bakdekk på lånke og andre baner i løpet av neste sesong.

Hoi

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallois

Har fått fuelrail ifra fresing no, så blir litt montering framover.

Har jobbet alt for mye i det siste til og heletatt se på doningen, men håper på og få litt tid i desember.

Litt frustrerende med så liten tid i garagen, men desto mere monedas og handle deler for.

Kommer med oppdateringer så snart det skjer noe vetugt.

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gjort noe særlig i det siste men har fått gjort noe.

Eksosanlegg

 

fuelrailogsnacks003.jpg

 

Fuelrail emne

 

fuelrailogsnacks009.jpg

 

Fuelrail montert og klar for AN koblingene.

 

fuelrailogsnacks018.jpg

 

 

Og selfølgelig noen av snackset som skal inn i bilen etterhvert.

 

fuelrailogsnacks025.jpg

 

Skal bestille meg detriot truetrac sperre og en haug med AN koblinger ifra summit når pengene ruller inn på kontoen snart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Fra hvor?

 

Ifra Elling på Trondheim maskinering, Ligger i gamle lokalene til sylinderservice

i mellomveien/ladeveien(tror veien deles etter hvert).

De gjør bra arbeid og har rimelig hightech utsyr på frese fronten.

Meget fornøyd jeg i hvertfall, ga han avstanden mellom dysene og fresedybde + diameter så bare matet han det inn i cnc fresen.

finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk finni for godkjennings papira du sendte meg:)fekk dei igår:) satse på at biltilsynet godtar dem..men kjipern er at ej trur ej he kasta vekk merka med nr. som var på fjørene:s..her ser no ej framgang stadigvekk:) ka dimensjon er det på eksos anlegget og vor mange lyddemparar skal du ha på? også var det en ting eg lurte på om grenrøret ditt: vilken dimensjon er det på røra og kor lange er dei?

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk finni for godkjennings papira du sendte meg:)fekk dei igår:) satse på at biltilsynet godtar dem..men kjipern er at ej trur ej he kasta vekk merka med nr. som var på fjørene:s..her ser no ej framgang stadigvekk:) ka dimensjon er det på eksos anlegget og vor mange lyddemparar skal du ha på? også var det en ting eg lurte på om grenrøret ditt: vilken dimensjon er det på røra og kor lange er dei?

 

Hallais. no prob.

Har ei lita simons potte midt under og ei polert 3" potte bak, anlegget er 3" hele veien.

Grenrøret er jeg usikker på men mener det er ca 2", skal måle når jeg holder på neste gang.

Trur det skal holde med de papira der, Hvem samler vel på innpakningen til fjerene ? (der sto ihvertfall nr på mine fjerer)

Mangler noen AN koblinger til fuelrail og noen få ledninger så er det oppstart.

Var i oslo i helga på gatebilmesse så jeg har ikke tatt i bilen på maaange dager nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais. no prob.

Har ei lita simons potte midt under og ei polert 3" potte bak, anlegget er 3" hele veien.

Grenrøret er jeg usikker på men mener det er ca 2", skal måle når jeg holder på neste gang.

Trur det skal holde med de papira der, Hvem samler vel på innpakningen til fjerene ? (der sto ihvertfall nr på mine fjerer)

Mangler noen AN koblinger til fuelrail og noen få ledninger så er det oppstart.

Var i oslo i helga på gatebilmesse så jeg har ikke tatt i bilen på maaange dager nå.

 

ok..men på en turbo bil er det vell nokk med ei potte, for turboen demper no en del av støyen..eller er du meir ute etter lavt lydnivå for komforten?

 

har en turbo bok av A. Graham Bell og has teori, når det gjelder dim. på eksos på turbo biler er slik:

 

Turbo exhaust size

 

Engine size (litres)-->Exhaust size (in)

1.3-1.6L.-------------->2.25-2.50"

2.0-2.3L.-------------->2.75-3.00"

2.5-3.0L.-------------->3.5 or 2 x 2.5"

3.5-4.0L.-------------->4.0 or 2 x 2.75"

5.0-5.7L.-------------->2 x 3.0"

 

note: The above pipe sizes apply to road engines developing 120-150hp per litre.

Competition engines developing 200-250hp per litre will use pipe sizes 0.5-1.0in larger.

 

men kankje han tar feil? det finner vell like mange teorier som motorbyggere..hehe:)

 

ok..er no ikkje lenge igjen til oppstart på deg då:) skal du bremse motoren? eventuelt..på rullende landeveg eller benk? når du får start må no du ta litt film så vi får se og høre groom lyden:)

 

ja var vell bra med liv på gatebilmessa..fan du noke ny insprasjon da?:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..men på en turbo bil er det vell nokk med ei potte, for turboen demper no en del av støyen..eller er du meir ute etter lavt lydnivå for komforten?

 

har en turbo bok av A. Graham Bell og has teori, når det gjelder dim. på eksos på turbo biler er slik:

 

Turbo exhaust size

 

Engine size (litres)-->Exhaust size (in)

1.3-1.6L.-------------->2.25-2.50"

2.0-2.3L.-------------->2.75-3.00"

2.5-3.0L.-------------->3.5 or 2 x 2.5"

3.5-4.0L.-------------->4.0 or 2 x 2.75"

5.0-5.7L.-------------->2 x 3.0"

 

note: The above pipe sizes apply to road engines developing 120-150hp per litre.

Competition engines developing 200-250hp per litre will use pipe sizes 0.5-1.0in larger.

 

men kankje han tar feil? det finner vell like mange teorier som motorbyggere..hehe:)

 

ok..er no ikkje lenge igjen til oppstart på deg då:) skal du bremse motoren? eventuelt..på rullende landeveg eller benk? når du får start må no du ta litt film så vi får se og høre groom lyden:)

 

ja var vell bra med liv på gatebilmessa..fan du noke ny insprasjon da?:)

 

Tror 3" rekker akkurat,det er vel en tommelfinger regel med en del unntak tror jeg, har boka selv og.

Må bremse motoren hvis jeg skal få godkjent den,skal prøve og få godkjent så mye effekt som mulig.

Vil ikke ha sånn harryjapselyd(1,8 med 5"utblås på1,5 toms annleg) derav to potter.Vil ha litt mørk diskre brumming,he he

Jeg driver eget lyd studio, så lyd og film av bremsing skal det bli mye av og bra, i surround kanskje He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår