Gå til innhold

164 turbo prosjektet mitt

Ranger emnet


FINNI

Anbefalte innlegg

Detta ser rett og slett jæævli bra ut!

Råeste prosjektet på forumet noensinne.. Liker bare ikke speila men.. Smaken er som baken! Stå på så du blir ferdig nå, vil se bremse tall!

 

Takker takker, Men det er vel en del prosjekter her inne som overgår mitt tror jeg.

Har et snev av usikkerhet ang speilene selv, synes det er tøffe men kunne kanskje tenkt meg noe litt mindre prangende, problemet da blir at de som regel er uten blinklys, og det må jeg desverre ha.

Blir nok ikke noe sinnsvak effekt med denne motoren,helt moderat tenker jeg.

Men jeg har såvidt begynt på en ny B30 som skal bli kuler og krutt hele vegen så vi får se til neste vinter kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk gjort litt idag også, hatt ok steam i garagen i det siste.

Merker vel at våren er i emning tenker jeg.

Dreide meg tillegsdyseholdere som jeg gjenget opp til AN kobling,pluss at jeg fiksa låsing til de så de ikke spretter av.

dyseholdereogoljecatchtank003.jpg

 

Fikk tillpasset ny dynamoen sånn nogenlunde, må frese av litt for og då den i flukt med resten av reimskivene.

dyseholdereogoljecatchtank007.jpg

 

satte på listene rundt bakvinduet, liker at det blir litt cleant.

dyseholdereogoljecatchtank014.jpg

 

Lagd ferdig brakketer til oljekjølerne som skal henge foran litt oppunder støfangeren,bare og skru på nå.

dyseholdereogoljecatchtank013.jpg

 

Bygde veivhus ventilasjon/oljecatchtank, skal sveises til uka.

Er litt usikker på hvor stor en slik må være,men satser på at en halv liter blir stort nok.

dyseholdereogoljecatchtank008.jpg

dyseholdereogoljecatchtank011.jpg

 

Får igjen raiatoren ifra omsveising til uka, Småsurt og bestille seg ny radiator ifra summit racing får så og kappe den opp og sveise om.Har begynt og trekke bensintilførsel også,

Får så sinsykt masse ideer når jeg går og pusler i garagen, Har lust til og bygge om til dropp spindler og nye A armer og polyforinger osv .

Må nok få den igang først så det ikke blir et evighetsprosjekt.

FINNI;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra vettu....

Likte detta prosjektet.

 

Prata forresten med en gammel volvomekaniker om B30 for noen år sia, han sa at det eneste som gikk på de motorene var toppakninger, resten holdt, sier sitt syns jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker

Litt artig og gjøre noe som ikke alle andre gjør, men også litt bøkklete da det ikke er så stort utvalg med prefabrikerte ting he he.

Blir litt reodor felgen løsninger og en del alu løsninger.

Synes egentlig halve moroa er og konstruere og lære seg hvordan alt fungerer på veien dit.

Finni:idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra vettu....

Likte detta prosjektet.

 

Prata forresten med en gammel volvomekaniker om B30 for noen år sia, han sa at det eneste som gikk på de motorene var toppakninger, resten holdt, sier sitt syns jeg.

Tenkte og prøve skjærekantpakkningen ifra KG trimming først, hvis ikke det holder så har jeg kobber topp pakning liggende.

Vil vente i det lengste med og legge pianotråd i blokka da jeg ser det som litt siste utvei.

Skulle gjerne ha fått ordnet meg multiskims pakkning, men det koster så sinnsykt og få ordnet et par stk.

Må i så fall gå sammen en gjeng og bestille 15-20 stk for og komme ned på nogenlunde normal stk pris.

Men det er ikke nok folk som driver med B30 trimm i norge til at man får samlet sammen til det enda.

Finni:idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert nevnt det tidligere i tråden men, hvilken kompresjon kjører du?

Er nok for høy comp i denne motoren ,nesten orginal comp.

Portet topp så den ligger nok rett over ni tallet.

Nye motoren har jeg turbostempel til så da havner jeg nok nede på 8 tallet en plass.

Har uansett tenkt og lade moderat til og begynne med.

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har det skjedt en del ser ej:) listen rundt "trekant-vinduet" bak er det orginalt på 74mod.? eller er det ifra nyere 240?

 

på oljekjøleren ser ej at du har brukt en slange for å seriekoble det to oljekjølerene, blir ikkje det litt mye stryping på den knekken på slangen?

 

ja er heilt enig me dej når det gjelder "reodor felgen" løsninger, mye kjekkere å kunne bygge å konstruere sjølv, istaden for å kjøpe å montere ferdige "bolt on" kit.. det blir så lite personligt

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig mere imponert jeg:)

 

Synes bilen blir rein og gjennomført (liker ikke speila da men alle har jo forskjellig smak). Motorrommet blir veldig bra, og det bør jo bli bra futt også!

 

Setene du har, er det V70? Isåfall bruker du baksetet fra denne også?

 

Lurer også litt på dette med senkesett på 164, min skal på EU-konroll i løpet av våren så de kappa fjørene får jeg vel somle meg til å bytte igjen. Det er vel bare lesjøfors som leverer til disse? Er de godkjent? Hvordan blir høyden?

 

 

Lykke til med oppstarten din da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår